Το λανσάρισμα της πρώτης γενιάς Toyota C-HR ήταν αρκετό για μα ανεβάσει τον πήχη τόσο για την ιαπωνική εταιρεία όσο και για την ευρωπαϊκή κατηγορία C-SUV. Έγινε μάλιστα το μοντέλο της Toyota με τις καλύτερες επιδόσεις σε πωλήσεις.
Η νέα γενιά Toyota C-HR συνεχίζει να ξεχωρίζει. Η εντυπωσιακή σχεδίαση είναι πιστή στο στιλ της εταιρείας, έχοντας πολλά κοινά στοιχεία με το πλήρως ηλεκτρικό bZ4X και το νέο Prius. Οι κοντές προεξοχές και οι μεγάλοι τροχοί είναι στοιχεία που ξεχωρίζουν, ενώ υπάρχει και στιλιστική διχρωμία. Η μάσκα έχει γίνει πιο χαμηλή με λεπτά φωτιστικά σώματα, ακολουθώντας τη λογική των ηλεκτρικών μοντέλων της εταιρίας. Το πίσω μέρος έχει σχεδιαστεί από την αρχή, έγινε περισσότερο δυναμικό και με νέα φωτιστικά σώματα.
Σε ό,τι αφορά τις διαστάσεις του μοντέλου, το μήκος του έχει μειωθεί κατά 35 χιλιοστά (από τα 4.395 στα 4.360 χιλιοστά), το ύψος βρίσκεται στα 1.558 χιλιοστά, ενώ και το πλάτος έχει αυξηθεί στα 1.830 χιλιοστά. Το μεταξόνιο παρέμεινε αμετάβλητο, στα 2,64 μέτρα. Ωστόσο η ψηλή γραμμή των μικρών πίσω παραθύρων και η φαρδιά τρίτη κολόνα περιορίζουν την ευρυχωρία της καμπίνας για τους πίσω επιβάτες.
Στο εσωτερικό αυτό που ξεχωρίζει είναι η υψηλή ποιότητα κατασκευής και η καλή συναρμογή. Το μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό και των εσωτερικών επιφανειών καλύπτεται από μαλακά στην αφή υλικά. Υπάρχει μοντέρνο ψηφιακό περιβάλλον, στο επίκεντρο του οποίου βρίσκονται οι δύο ψηφιακές οθόνες. Μία για τον πίνακα οργάνων και μία για το σύστημα πολυμέσων στις 8 ή 12,3 ίντσες ανάλογα με την έκδοση.
Η γκάμα περιλαμβάνει υβριδικές ηλεκτρικές εκδόσεις 1,8 και 2,0 λίτρων (HEV) και ένα plug-in υβριδικό ηλεκτρικό μοντέλο 2,0 λίτρων (PHEV). Η έκδοση HEV 2,0 λίτρων θα είναι επιπλέον διαθέσιμη με την επιλογή της έξυπνης τετρακίνησης (AWD-i).
Στις υβριδικές εκδόσεις η μπαταρία είναι πλέον μικρότερη και ελαφρύτερη αλλά με μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα. Υπάρχει επίσης νέα κεντρική μονάδα ελέγχου στο εμπρός μέρος, μειώνοντας έτσι το βάρος του αυτοκινήτου και ελευθερώνοντας χώρο στο πίσω μέρος. Επιμέρους αλλαγές και βελτιώσεις εντοπίζονται και στο σύστημα μετάδοσης. Το σύστημα τετρακίνησης είναι ακόμα περισσότερο εξελιγμένο, με τον πίσω ηλεκτροκινητήρα να εμπλέκεται μόνιμα στην κίνηση του αυτοκινήτου και να παραμένει ενεργός έως και τα 180 χλμ./ώρα που είναι η τελική του ταχύτητα. Η μπαταρία των υβριδικών εκδόσεων είναι 13,6 kWh, γεγονός που δίνει στο μοντέλο αυτονομία περίπου 66 χιλιομέτρων. Η παραγωγή του θα ξεκινήσει μετά το καλοκαίρι και θα υπάρχουν αρκετά αυτοκίνητα διαθέσιμα στην αγορά της χώρας μας έως τα τέλη του 2023.
ΑΠΕ/ΜΠΕ. Φωτογραφίες: Toyota