Τον Ιανουάριο του 2023 η ανάπτυξη επήλθε σε μεγάλο βαθμό από τα SUV, όπως επισημαίνεται στην ανάλυση της JATO Dynamics.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της JATO Dynamics, οι ταξινομήσεις όλων των τύπων SUV (μικρά, συμπαγή, μεσαία, πολυτελή) ανήλθαν συνολικά στην ευρωπαϊκή αγορά στις 464.900 μονάδες, αυξημένες κατά 14% έναντι του Ιανουαρίου 2022. Με μερίδιο αγοράς 51,3%, ήταν η πρώτη φορά που κατά τον Ιανουάριο τα SUV κατέγραψαν πάνω από το ήμισυ των ταξινομήσεων νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη.
Ο Felipe Munoz, παγκόσμιος αναλυτής της JATO Dynamics, σχολίασε: «Η πρόσφατη εκτίναξη των EV απέσπασε την προσοχή από τα SUV, αλλά λόγω της δημοτικότητάς τους διεθνώς, συνεχίζουν να διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην σταδιακή ανάκαμψη του κλάδου». Τα συμπαγή SUV (C-SUV) αντιπροσώπευσαν σχεδόν τις μισές ταξινομήσεις SUV, ενώ τα μικρότερα μοντέλα (B-SUV) αντιστοιχούσαν στο 38% του συνόλου.
Το Volkswagen Group ηγήθηκε της κατηγορίας με 129.500 μονάδες (+33%), ακολουθούμενο από την Stellantis με 62.800 μονάδες (-7%), την Hyundai-Kia με 46.200 μονάδες (-5%), την Toyota με 38.300 μονάδες (+11%) και το Renault Group με 34.300 μονάδες (+20%). Οι κινεζικές μάρκες ταξινόμησαν 12.100 μονάδες – αύξηση 109%.
Επιβράδυνση της ανάπτυξης BEV
Οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας (BEV) και αμιγώς ηλεκτρικών αυξήθηκαν κατά 14%, σε περισσότερες από 92.700 μονάδες, αλλά η ανάπτυξη επιβραδύνθηκε σε σχέση με το 2022. Ο κ. Munoz πρόσθεσε: «Χωρίς οικονομικές επιλογές ή ελκυστικότερα κυβερνητικά κίνητρα στην Ευρώπη , φαίνεται ότι η ζήτηση φτάνει στο αποκορύφωμά της.”
Σε αντίθεση με τα προηγούμενα χρόνια, η Tesla σημείωσε καλή απόδοση τον πρώτο μήνα του τριμήνου, με αύξηση όγκου 1018%, στις σχεδόν 9.400 μονάδες. Εκτός από την ισχυρή απόδοση του Model Y – του BEV με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Ευρώπη τον Ιανουάριο – και του Model 3, η Tesla επανέφερε με επιτυχία τα Model S και Model X.
Η Tesla ξεπέρασε την Volkswagen κατά μόλις 10 μονάδες, αλλά η γερμανική εταιρεία κατέγραψε μείωση όγκου 29%. Ακολούθησε η Audi με 6.400 μονάδες, αύξηση 7%, αλλά μικρότερη του 28% και 16% των ανταγωνιστών BMW και Mercedes, αντιστοίχως.
Η κινεζική MG ταξινόμησε περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από τις μεγάλες μάρκες Kia, Fiat, Skoda και Opel/Vauxhall. Άλλες αξιόλογες κινεζικές μάρκες είναι η BYD με 139 μονάδες, η Aiways με 82 μονάδες, η DFSK με 50 μονάδες, η ORA με 23 μονάδες και η NIO με 20 μονάδες.
Το Dacia Sandero προηγείται ξανά
Όπως και το 2022, το Dacia Sandero ηγήθηκε της συνολικής κατάταξης μοντέλων τον Ιανουάριο, χάρη στην ισχυρή ζήτηση στη Γαλλία, όπου κατέλαβε την κορυφή της κατάταξης και στην Ιταλία, ως το τρίτο πλέον ευπώλητο όχημα της χώρας. Το Dacia Duster περιλαμβάνεται επίσης στα κορυφαία 10 και ξεπέρασε σε πωλήσεις την Renault.
Το Yaris και το Yaris Cross της Toyota κατέλαβαν την τρίτη και τέταρτη θέση στις ταξινομήσεις, αντιστοίχως. Το Fiat 500 σημείωσε και πάλι καλή απόδοση, παρά τη μείωση 1% στις πωλήσεις της ηλεκτρικής έκδοσης, λόγω κάμψης της ζήτησης BEV στην Ιταλία.
Τα Tesla Model Y, Dacia Spring, Volkswagen ID.3 και ID.4 και Fiat 500 ηγήθηκαν της κατάταξης BEV, ενώ τα Volvo XC40 και Renault Megane συμπεριλαμβάνονται στα κορυφαία 10, με ισχυρές αυξήσεις πωλήσεων.
Στα νέα μοντέλα, η Dacia ταξινόμησε 6.939 μονάδες του Jogger, η Renault 3.629 μονάδες του Austral, η Toyota 3.483 μονάδες του Corolla Cross, η MG 2.285 μονάδες του 4, η Alfa Romeo 2.169 μονάδες της Tonale, η Mazda 1.398 μονάδες του CX-60, η Peugeot 1.308 μονάδες του 408 και η Nissan 1.296 μονάδες του νέου X-Trail.