Η Ford δοκιμάζει ένα ρομποτικό σταθμό φόρτισης σχεδιασμένο για να προσφέρει πολύτιμη βοήθεια σε οδηγούς με μειωμένη κινητικότητα. 

Για τους περισσότερους από εμάς, ο ανεφοδιασμός του αυτοκινήτου με καύσιμο ή η φόρτιση ενός ηλεκτρικού οχήματος είναι απλή υπόθεση. Αλλά για οδηγούς με μειωμένη κινητικότητα και ηλικιωμένους μπορεί να έχει ιδιαίτερες δυσκολίες.

Τώρα, η Ford έχει αναπτύξει έναν πρότυπο ρομποτικό σταθμό που οι οδηγοί χειρίζονται μέσω του smartphone τους από το εσωτερικό του ηλεκτρικού τους οχήματος. 1 Η τεχνολογία θα μπορούσε να επιτρέψει σε οδηγούς ΑμΕΑ να παραμένουν στο αυτοκίνητο κατά τη διάρκεια της φόρτισης, ή να φύγουν από το αυτοκίνητό τους ενώ το ρομπότ αναλαμβάνει όλη τη δουλειά.

Οι οδηγοί με ειδικές ανάγκες θεωρούν την ευκολία φόρτισης βασική παράμετρο αγοράς ενός ηλεκτρικού οχήματος. 2 Η Ford δοκιμάζει το ρομποτικό σταθμό φόρτισης στο πλαίσιο ενός ερευνητικού προγράμματος για την ανάπτυξη hands-free λύσεων φόρτισης για ηλεκτρικά οχήματα και για πλήρως αυτόματη φόρτιση για αυτόνομα οχήματα.

Μετά τις πρώτες εργαστηριακές δοκιμές, οι ερευνητές της Ford δοκιμάζουν τώρα το ρομποτικό σταθμό φόρτισης σε πραγματικές συνθήκες. Μόλις ενεργοποιηθεί, το κάλυμμα του σταθμού ανοίγει και ο βραχίονας φόρτισης εκτείνεται προς τη θύρα με τη βοήθεια μιας μικροσκοπικής κάμερας. Για τη δοκιμή, οι οδηγοί είχαν τη δυνατότητα να παρακολουθούν την κατάσταση φόρτισης μέσω της εφαρμογής FordPass. 3 Μετά τη φόρτιση, ο βραχίονας ανασύρεται στη θέση του.

Στο μέλλον, ο ειδικά κατασκευασμένος από το Πανεπιστήμιο του Ντόρτμουντ ρομποτικός σταθμός φόρτισης θα μπορούσε να εγκατασταθεί σε χώρους στάθμευσης για άτομα με ειδικές ανάγκες, σε παρκινγκ αυτοκινήτων ή σε ιδιωτικές κατοικίες. Περαιτέρω εφαρμογές είναι δυνατό να περιλαμβάνουν ταχεία και αποδοτική φόρτιση εταιρικών στόλων. Η τεχνολογία θα μπορούσε επίσης να υποστηρίξει φόρτιση οχημάτων υψηλότερης ισχύος σε πολύ μικρότερο χρόνο.

Κοιτώντας στο μέλλον, η διαδικασία θα μπορούσε να καταστεί πλήρως αυτοματοποιημένη, με ελάχιστη ή μηδενική εμπλοκή του οδηγού. Ο οδηγός απλά θα στέλνει το όχημα στο σταθμό φόρτισης, με την υποδομή να διασφαλίζει την αυτόνομη μετάβαση και επιστροφή από το προορισμό.

Προς την ηλεκτρική κινητικότητα

Αυτό το ερευνητικό project συμπληρώνει τη δέσμευση της Ford στην ηλεκτροκινητικότητα που σε συνεργασία με τoν πάροχο του δικτύου φόρτισης IONITY θα επιδιώξει την περαιτέρω βελτίωση του ρομποτικού σταθμού φόρτισης.

Η Ford διερευνά επίσης ρομποτικές λύσεις φόρτισης σε συνδυασμό με την τεχνολογία Automated Valet Parking, η οποία παρουσιάστηκε πέρσι στην Έκθεση του Μονάχου, στη Γερμανία.

Τα ταχέως αναπτυσσόμενο Blue Oval Charging Network της Ford προσφέρει στους πελάτες πρόσβαση σε ένα δίκτυο άνω των 300.000 φορτιστών σε όλη την Ευρώπη. Για να βοηθήσει τους οδηγούς να βρουν τους σταθμούς φόρτισης και να πληρώνουν για τη φόρτιση, η πρόσβαση στο Ford Charge Assist μπορεί να γίνει μέσω της οθόνης αφής του συστήματος συνδεσιμότητας και ψυχαγωγίας SYNC 4 της Ford. 4

Για τους πελάτες επαγγελματικών οχημάτων, το Ford Pro Charging προσφέρει ειδικές λύσεις φόρτισης που ενσωματώνουν εξοπλισμό φόρτισης, έγκαιρη συντήρηση και λογισμικό διαχείρισης  που βοηθούν στη μείωση χρονοβόρας γραφειοκρατίας και προγραμματισμού φόρτισης.

Η Ford πρόσφατα συμμετείχε μαζί με  27 εταιρείες σε μία έκκληση για να διασφαλιστεί ότι όλα τα νέα επιβατικά και van στην Ευρώπη θα έχουν μηδενικές εκπομπές από το 2035 και ζήτησε να θεσπιστούν στόχοι για την ανάπτυξη της υποδομής φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων ώστε να συμβαδίζει με τους ρυθμούς ανάπτυξης των ηλεκτρικών οχημάτων.

Η εταιρεία πιστεύει ότι απαιτείται μία ενιαία προσέγγιση που θα περιλαμβάνει τις κυβερνήσεις, τα θεσμικά όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ολόκληρη την αυτοκινητοβιομηχανία, τους παρόχους ενέργειας, τις τοπικές αρχές και τους καταναλωτές προκειμένου να επιταχυνθεί η ανάπτυξη μιας ολοκληρωμένης, εύκολα προσβάσιμης και αποδοτικής υποδομής φόρτισης στο σπίτι, στο χώρο εργασίας και σε δημόσιους χώρους. 5

O Birger Fricke, μηχανικός έρευνας στο Κέντρο Έρευνας &  Καινοτομίας της Ford Ευρώπης, δήλωσε: «Η Ford δεσμεύεται να εξασφαλίσει ελευθερία κινήσεων και αυτή τη στιγμή ο ανεφοδιασμός ή η φόρτιση του οχήματος σας μπορεί να είναι μείζον πρόβλημα για μερικούς οδηγούς. Ο ρομποτικός σταθμός φόρτισης θα μπορούσε να αποτελεί ένα πρόσθετο στοιχείο άνεσης για μερικούς αλλά απολύτως απαραίτητο για άλλους.»

«Σταμάτησα να ανεφοδιάζω μόνη μου το αυτοκίνητό μου πριν από χρόνια επειδή έγινε πολύ κουραστικό. Το ανέλαβε ο σύζυγός μου. Η εισαγωγή ενός ρομποτικού σταθμού φόρτισης θα μου προσφέρει ένα πολύ μεγαλύτερο επίπεδο ανεξαρτησίας», πρόσθεσε η Angela Aben, Επικοινωνίες Εργαζομένων, Ford Ευρώπης, που χρησιμοποιεί αναπηρικό αμαξίδιο με υποβοήθηση για περισσότερη κινητικότητα και ανεξαρτησία.


1 Αυτή η λειτουργία οχήματος εξελίσσεται μόνο για λόγους δοκιμών και προς το παρόν δεν διατίθεται για αγορά.

2 Πρόσφατη έρευνα στο Ηνωμένο Βασίλειο έδειξε ότι το 61% των οδηγών ΑμΕΑ θα σκεφτόταν την αγορά ενός ηλεκτρικού οχήματος μόνο αν η πρόσβαση στη φόρτιση ήταν ευκολότερη. https://www.ridc.org.uk/transport/inaccessible-charging-barrier-electric-disabled-and-older-drivers

3 Η εφαρμογή FordPass, συμβατή με επίλεκτες πλατφόρμες smartphone, διατίθεται μέσω λήψης. 

4 Η τεχνολογία Ford ChargeAssist διατίθεται προς το παρόν μόνο με το E-Transit. 

5 Η Ford εκτιμά ότι κατά μέσο όρο ο εβδομαδιαίος ρυθμός εγκατάστασης των σταθμών φόρτισης πρέπει να επιταχυνθεί κατά 10 φορές (EU27 και Ηνωμένο Βασίλειο) για να αυξηθεί η εμπιστοσύνη των πελατών στη διαθεσιμότητα ενός πυκνού και αξιόπιστου δικτύου φόρτισης που ικανοποιεί τις ανάγκες κινητικότητάς τους. 

Προηγούμενο άρθροΗ FCA Greece στους Πρωταγωνιστές της Ελληνικής Οικονομίας
Επόμενο άρθροPorsche: επιδιώκει ανάπτυξη στην πολυτελή κατηγορία