Δοκιμάζεται ο πρώτος σταθμός εναλλαγής μπαταριών της Nio στην Ευρώπη, που είναι πλέον έτοιμη να εξυπηρετήσει τους πελάτες της.

Και πιο συγκεκριμένα στη Νορβηγία, τη δοκιμαστική της αγορά στην Ευρωπαϊκή Ένωση, όπου η κινεζική μάρκα αυτοκινήτων ξεκίνησε τις πρώτες παραδόσεις του αμιγώς ηλεκτρικού της μοντέλου ES8, πριν από λίγους μήνες.

Η διαδικασία εναλλαγής είναι πλήρως αυτοματοποιημένη. Ο οδηγός πιέζει ένα κουμπί στην κεντρική οθόνη του ES8, το αυτοκίνητο σταθμεύει αυτομάτως σε έναν ειδικό χώρο, όπου ρομπότ σηκώνουν το αυτοκίνητο, αποσυνδέουν τη χρησιμοποιημένη μπαταρία, τη μεταφέρουν για αποθήκευση, φέρνουν μια νέα και την συνδέουν. Δεν χρειάζεται περισσότερο από ένα λεπτό για να συνεχίσει ο οδηγός την πορεία του.

324 εναλλαγές την ημέρα

Η Nio λανσάρει τον τύπο 2.0 του σταθμού μπαταριών της, ικανό να πραγματοποιεί 324 εναλλαγές την ημέρα. Ο νορβηγικός σταθμός διαθέτει 14 θέσεις που περιέχουν 13 μπαταρίες και μια ελεύθερη θέση για την εναλλαγή. Στην Κίνα, η μάρκα διαχειρίζεται λίγο περισσότερους από 600 σταθμούς εναλλαγής.

Προβλέπεται μεγάλη επιτυχία. Πάνω από το 90% των πελατών ES8 επέλεξαν την Μπαταρία ως Λύση (Battery as a Solution -BaaS), προτιμώντας να μισθώσουν το πακέτο και να πληρώνουν λιγότερα για το αυτοκίνητο. Αυτή η υπηρεσία μειώνει το όριο εναλλαγών.

Μετά τη Νορβηγία, η Νίο στρέφεται στη Γερμανία. Στοχεύει στη λειτουργία 4.000 σταθμών παγκοσμίως έως το 2025.

Με την υποστήριξη της Shell

Ως λύση για τους μακρείς χρόνους φόρτισης, οι σταθμοί εναλλαγής μπαταριών πρωτοπαρουσιάστηκαν πριν από μια δεκαετία από την Renault (που το ξανασκέφτεται) και την Tesla. Αλλά η λύση εγκαταλείφθηκε γρήγορα, λόγω έλλειψης ενδιαφέροντος.

Η Nio, ωστόσο, πιστεύει ακράδαντα πως μπορεί να καταστεί σημαντική. Ωστόσο, λόγω απαιτούμενου κεφαλαίου, η ανάπτυξη υποστηρίζεται από την εταιρεία πετρελαιοειδών Shell. Οι δύο εταιρείες κατέληξαν σε στρατηγική συνεργασία για ανάπτυξη υποδομής φόρτισης σε όλο τον κόσμο, η οποία ανακοινώθηκε στις 25 Νοεμβρίου.

Η Nio και η Shell σχεδιάζουν να εγκαταστήσουν 100 σταθμούς εναλλαγής μπαταριών στην Κίνα έως το 2025 και να αρχίσουν να κατασκευάζουν και να λειτουργούν πιλοτικούς σταθμούς στην Ευρώπη από το 2022. Το δίκτυο φόρτισης της Shell στην Ευρώπη θα είναι επίσης διαθέσιμο στους χρήστες Nio.

 

Προηγούμενο άρθροPorsche και Ericsson εγκαινιάζουν ερευνητικό δίκτυο 5G
Επόμενο άρθροMercedes-Benz: επενδύσεις 60 δισ. ευρώ την πενταετία