Το Volkswagen Group σημείωσε τη μεγαλύτερη αύξηση μεριδίου αγοράς στην Ευρώπη το πρώτο εξάμηνο του 2021, σύμφωνα με την ανάλυση της JATO Dynamics.
Σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2020 – όταν ήταν σε πλήρη εξέλιξη ο αντίκτυπος της πανδημίας και οι διάφοροι τοπικοί περιορισμοί – η πλειονότητα των ευρωπαίων κατασκευαστών αύξησαν τις πωλήσεις τους το πρώτο εξάμηνο 2021. Ωστόσο, οι πραγματικές διαφορές φαίνονται συγκρίνοντας το πρώτο εξάμηνο του 2019, με το Volkswagen Group να εξασφαλίζει την πρώτη θέση του μεριδίου αγοράς φέτος.
Αποτελέσματα πρώτου εξαμήνου 2021 έναντι πρώτου εξαμήνου 2019
Η διακύμανση των ταξινομήσεων μεταξύ πρώτου εξαμήνου 2021 και 2020 καταδεικνύει σαφείς, ισχυρές αυξήσεις. Μόνο δύο στους 18 μεγαλύτερους ευρωπαίους κατασκευαστές δεν παρουσίασαν διψήφιους και τριψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης το 2021. Οι δύο αυτοί κατασκευαστές ήταν η συμμαχία Renault-Nissan-Mitsubishi (+4%) και η Honda (+2%).
Σε σύγκριση με τα προ πανδημίας επίπεδα του 2019, προκύπτει σαφέστερη εικόνα, όπως επισημαίνει ο αναλυτής της JATO Dynamics, Felipe Munoz. Το πρώτο εξάμηνο του 2019, ταξινομήθηκαν 8,34 εκατομμύρια επιβατικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη (26 χώρες). Το 2020, μειώθηκαν στα 5,05 εκατομμύρια και επανήλθαν στα 6,42 εκατομμύρια το 2021. Μεταξύ 2019 και 2021, ο όγκος μειώθηκε κατά 23%, αποδεικνύοντας ότι ο κλάδος δεν έχει ξεπεράσει ακόμη την κρίση του Covid-19. Στην πραγματικότητα, εξαιρουμένων των αποτελεσμάτων του 2020, το 2021 κατέγραψε τον χαμηλότερο όγκο ταξινομήσεων πρώτου εξαμήνου από το 2013.
Το Volkswagen Group στην πρώτη θέση
Για άλλη μια φορά, το Volkswagen Group ξεπερνά επιτυχώς την κρίση. Ο γερμανός κατασκευαστής σημείωσε τη μεγαλύτερη αύξηση μεριδίου αγοράς μεταξύ πρώτου εξαμήνου 2019 και πρώτου εξαμήνου 2021 – με το ποσοστό να αυξάνεται από 24,3% σε 26,2%. Ωστόσο, ο όγκος μειώθηκε κατά 17%.
Αναμφισβήτητα, το Volkswagen Group ξεκίνησε την δραστηριότητα ηλεκτροκίνησης την κατάλληλη περίοδο, εκμεταλλευόμενο την τάση της αγοράς, όταν οι καταναλωτές άρχισαν να υιοθετούν τη νέα τεχνολογία. Η ηλεκτρική γκάμα του σημειώνει καλές πωλήσεις, στην πρώτη γραμμή της αγοράς EV, μπροστά από την Tesla. Ο όμιλος προέβαλε ιδιαίτερα την προσφορά του SUV, συνεχίζοντας την παραγωγή μοντέλων στην κατηγορία που προσελκύει νέους πελάτες σε όλη την Ευρώπη.
Μετά την Volkswagen ακολουθούν το Toyota Group (με +1,4% αύξηση μεριδίου) και η Hyundai-Kia (με +1,0%). Η υβριδική γκάμα της Toyota -μαζί με τη νέα γενιά Corolla και Yaris– ενίσχυσε την παρουσία του ομίλου στην Ευρώπη. Η ανάπτυξη της Hyundai-Kia βασίστηκε στη δημοτικότητα του Hyundai Kona και των άλλων ηλεκτρικών μοντέλων.
Η Toyota πρωτοστατεί
Μεταξύ των μαρκών, η Toyota κατέλαβε το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς, αυξημένο κατά 1,4%, από 4,5% το πρώτο εξάμηνο του 2019 σε 5,9% φέτος. Η μάρκα επωφελήθηκε από τη θετική ανταπόκριση του κοινού στην τέταρτη γενιά Toyota Yaris, που ήταν το νέο πλέον ευπώλητο αυτοκίνητο τον Ιανουάριο του 2021 και το τρίτο σε πωλήσεις του πρώτου εξαμήνου.
Η BMW ακολούθησε την Toyota, κερδίζοντας 0,7%, στο 5,8% το πρώτο εξάμηνο του 2021. Η τελευταία γενιά των 3-Series, X5 and 2-Series αύξησε τις πωλήσεις της. Ακολουθεί η Kia, με σχεδόν 0,7%, στο 3,8% – επηρεάστηκε θετικά από τα εξαιρετικά αποτελέσματα του Kia Niro και του Xceed. Στους κερδισμένους περιλαμβάνονται η Skoda (ενισχυμένη από το Kamiq και το Scala), η Tesla (το Model 3 ήταν το κορυφαίο EV στην Ευρώπη) και η Volvo, της οποίας το XC40 ήταν κορυφαίο premium σε πωλήσεις στην Ευρώπη.