Το Α’ τρίμηνο 2021 οι τύποι καυσίμων των νέων αυτοκινήτων που ταξινομήθηκαν στην Ε.Ε. κατανέμονται ως εξής: Ηλεκτρικά Μπαταρίας 5,7%, Plug-in υβριδικα 8,2%, Υβριδικά 18,4%, Βενζίνης 42,2%, Ντίζελ 23,2%, Αερίου 2,3%.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία της ACEA, το Α’ τρίμηνο του 2021, τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα κάλυψαν το 18,4% των συνολικών πωλήσεων επιβατικών αυτοκινήτων της ΕΕ, διπλασιάζοντας σχεδόν το μερίδιο αγοράς τους σε ένα χρόνο. Η ζήτηση για ηλεκτρικά φορτιζόμενα αυτοκίνητα αυξήθηκε επίσης κατά τη διάρκεια αυτού του τριμήνου: τα ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας κάλυψαν το 5,7% των νέων αυτοκινήτων, ενώ τα plug-in υβριδικά αντιστοιχούσαν στο 8,2% των ταξινομήσεων της ΕΕ. Οι πωλήσεις παραδοσιακών αυτοκινήτων ορυκτών καυσίμων συνέχισαν να μειώνονται στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αν και η βενζίνη και το ντίζελ εξακολουθούν να καλύπτουν το 65,4% της αγοράς αυτοκινήτου.
Αυτοκίνητα βενζίνης και ντίζελ
Από τον Ιανουάριο έως τον Μάρτιο του 2021, οι πωλήσεις των ντίζελ μειώθηκαν κατά 20,1% σε σύγκριση με το περασμένο έτος, φθάνοντας τα 593.559 αυτοκίνητα σε ολόκληρη την ΕΕ. Τα ντίζελ κατέχουν πλέον μερίδιο αγοράς 23,2%, από 29,9% το πρώτο τρίμηνο του 2020. Οι περισσότερες αγορές της ΕΕ σημείωσαν διψήφια πτώση στην κατηγορία αυτή, συμπεριλαμβανομένων τριών από τις τέσσερις πιο σημαντικές: Γερμανία (-29,4%), Ισπανία ( -28,3%) και Γαλλία (-11,1%).
Ομοίως, η ζήτηση για βενζινοκίνητα αυτοκίνητα συνέχισε την πτωτική της τάση, με τις πωλήσεις να μειώνονται κατά 16,9%, από 1,3 εκατομμύρια μονάδες που πωλήθηκαν το πρώτο τρίμηνο του 2020, σε 1,1 εκατομμύρια μέχρι τώρα. Ως εκ τούτου, το μερίδιο αγοράς των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων στην ΕΕ μειώθηκε από 52,3% το πρώτο τρίμηνο του 2020, σε 42,2% την ίδια περίοδο του 2021. Με εξαίρεση τη Γαλλία (+ 8,3%), οι ταξινομήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκαν σε όλες τις μεγάλες αγορές της ΕΕ κατά το τρίμηνο: Γερμανία (-30,0%), Ισπανία (-25,7%) και Ιταλία (-4,8%).
Οχήματα εναλλακτικής ισχύος (APV)
Κατά το Α’ τρίμηνο του έτους, οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας (BEV) στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 59,1% φθάνοντας τα 146.185 αυτοκίνητα, με τη ζήτηση να ενισχύεται λόγω κρατικής στήριξης για οχήματα μηδενικών εκπομπών. Η αύξηση αυτή ενθαρρύνθηκε από ισχυρά κέρδη σε βασικές αγορές της ΕΕ, ιδίως της Γερμανίας (+149,0%) και της Ιταλίας (+145,6%). Αντίθετα, η ζήτηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων μπαταρίας μειώθηκε στην Ισπανία (-12,6%) το διάστημα Ιανουαρίου – Μαρτίου..
Οι ταξινομήσεις plug-in υβριδικών ηλεκτρικών οχημάτων (PHEV) αυξήθηκαν κατά 175,0%, φθάνοντας τις 208.389 μονάδες. Ένας από τους κινητήριους μοχλούς αυτής της ανάπτυξης υπήρξε η Ιταλία, όπου 16.103 αυτοκίνητα plug-in ταξινομήθηκαν το πρώτο τρίμηνο – ετήσια αύξηση 445,7%. Οι τρεις άλλες μεγάλες αγορές της ΕΕ σημείωσαν επίσης διπλάσια ή και τριπλάσια αύξηση στην κατηγορία PHEV μέχρι τώρα: Γερμανία (+ 195,4%), Γαλλία (+ 231,4%) και Ισπανία (+ 116,1%).
Τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (HEV) σημείωσαν τις μεγαλύτερες πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων εναλλακτικής ισχύος στην ΕΕ, με ταξινομήσεις 469.784 μονάδων την περίοδο Ιανουαρίου – Μαρτίου 2021 (αύξηση 101,6% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους). Οι ταξινομήσεις υβριδικών αυξήθηκαν σχεδόν παντού, συμπεριλαμβανομένης της Ιταλίας (+ 246,8%), της Γαλλίας (+ 135,0%), της Γερμανίας (+ 60,5%) και της Ισπανίας (+ 39,4%).
Η ζήτηση για οχήματα φυσικού αερίου (NGV) στην ΕΕ μειώθηκε κατά 10,1% στις 14.300 μονάδες το Α’ τρίμηνο, παρά την αύξηση ταξινομήσεων κατά 24,5% στην Ιταλία (μεγαλύτερης αγοράς της ΕΕ γι’ αυτά τα οχήματα). Οι πωλήσεις αυτοκινήτων υγραερίου, από την άλλη, σχεδόν διπλασιάστηκαν (+ 92,7%) φθάνοντας τις 46.037 μονάδες, ενισχυόμενες από αξιοσημείωτη αύξηση στη Γαλλία (+ 1.748,6%, δεύτερη πλέον μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων LPG στην ΕΕ) και την Ιταλία (+23,9 %), που αντιστοιχεί σε πάνω από το ήμισυ των συνολικών πωλήσεων υγραερίου.