Ενώ η Mercedes-Benz δεν αναπτύσσει πλέον το GLC F-Cell, η Stellantis βλέπει δυνατότητες στο όχημα LCV κυψελών καυσίμου, που όχι μόνο μπορεί να λειτουργεί με υδρογόνο, αλλά μπορεί και να φορτιστεί με ηλεκτρικό ρεύμα από εξωτερική πηγή. Ωστόσο, η εφαρμογή είναι αυστηρά «επαγγελματική».

Οι μπαταρίες περιορίζουν το ωφέλιμο φορτίο των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων, προσφέρουν περιορισμένη αυτονομία και δημιουργούν μεγάλους χρόνους εκτός λειτουργίας για φόρτιση. Αυτά αποτελούν εμπόδια που μπορεί να ξεπεράσει η κυψέλη καυσίμου. Ένα FCEV (ηλεκτρικό όχημα κυψελών καυσίμου) μπορεί να ανεφοδιαστεί με υδρογόνο μέσα σε λίγα λεπτά και προσφέρει πολύ μεγαλύτερη αυτονομία, αλλά αντιμετωπίζει το δικό του μεγάλο εμπόδιο: το γεγονός πως υπάρχουν λίγα πρατήρια υδρογόνου σήμερα, στην Ελλάδα, μάλιστα, κανένα προς το παρόν.

Το πόρισμα της Stellantis: αυτό που χρειάζεται ο κόσμος είναι ένα βαν με τον ιδανικό συνδυασμό. Η πλατφόρμα που αναπτύσσει η Stellantis είναι υβριδικής μορφής. Το όχημα μπορεί να αντλήσει (χωρίς εκπομπές) ενέργεια από δύο πηγές: το υδρογόνο, που η κυψέλη καυσίμου μετατρέπει σε ηλεκτρική ενέργεια εν κινήσει, και τις μπαταρίες, που μπορούν να φορτιστούν σε wallbox ή σημείο φόρτισης, όπως ένα κλασικό ηλεκτρικό βαν. Αυτό εξασφαλίζει μέγιστη ευελιξία και χρηστικότητα.

Vivaro, Jumpy, Expert plugin FCEV

Τα νέα Opel Vivaro, Citroën Jumpy και Peugeot Expert είναι τα πρώτα που φέρουν αυτό το νέο σύστημα κίνησης. Ως «οχήματα κυψελών καυσίμου plug-in» μπορούν να αποθηκεύσουν 4,4 κιλά υδρογόνου για την τροφοδότηση κυψέλης καυσίμου που αποδίδει ισχύ 45 kW, ενώ φέρει και μπαταρία 10,5kWh. Η αυτονομία του υδρογόνου θα είναι πάνω από 400 χιλιόμετρα και ο ανεφοδιασμός δεν θα διαρκεί περισσότερο από τρία λεπτά. Η μπαταρία μπορεί να επεκτείνει την αυτονομία κατά 50 χιλιόμετρα και έχει το πλεονέκτημα ότι επαναφορτίζεται με αναγεννητική πέδηση.

Το σύστημα κυψελών καυσίμου αναπτύσσεται στο Κέντρο Απόδοσης Υδρογόνου & Κυψελών Καυσίμου του Rüsselsheim – της Opel. Η συναρμολόγηση θα πραγματοποιείται επίσης εκεί. Δημιουργήθηκε στρατηγική συνεργασία με τις Faurecia και Symbio. Οι πρόσθετες εκδόσεις κυψελών καυσίμου plug-in των Opel Vivaro, Citroën Jumpy και Peugeot Expert θα είναι έτοιμες προς παραγωγή έως τα τέλη του τρέχοντος έτους.

Η Renault εργάζεται επίσης για μια παρόμοια λύση, αλλά για το μεγαλύτερο μοντέλο van, το Master.

Προηγούμενο άρθροΠαγκόσμια πρεμιέρα του νέου GR 86
Επόμενο άρθροΕπέκταση συμφωνίας Hyundai – Shell για καθαρή κινητικότητα