Η ACEA καλεί και πάλι την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να υιοθετήσει μια προσέγγιση άνωθεν για τον σαφή καθορισμό των προτάσεων πιθανών προτύπων εκπομπών Euro 7 / VII, που θα στοχεύουν στην αντιμετώπιση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης από τις οδικές μεταφορές, με πιο αναλογικό και οικονομικά αποδοτικό τρόπο.
Η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) εκπροσωπεί τους 16 κύριους κατασκευαστές αυτοκινήτων, βαν, φορτηγών και λεωφορείων που εδρεύουν στην Ευρώπη, οπότε τα μέλη της θα βρεθούν στην πρώτη γραμμή όταν πρόκειται να εφαρμοστούν ενδεχόμενοι νέοι κανονισμοί Euro 7 και Euro VII. Ως εκ τούτου, η ACEA και τα μέλη της έχουν συμμετάσχει δεόντως σε όλες τις συνεδριάσεις της συμβουλευτικής ομάδας προτύπων εκπομπών οχημάτων (AGVES) και συνέβαλαν σε όλες τις διαβουλεύσεις που ξεκίνησαν, είτε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή είτε από την κοινοπραξία CLOVE.
Ένα νέο έγγραφο (position paper) της ACEA συνοψίζει τα κύρια θέματα. Παρουσιάζει επίσης τις εκτιμήσεις της ACEA σε σχέση με τις συνεχιζόμενες διαπραγματεύσεις και τις πρόσφατες εξελίξεις που παρατηρήθηκαν στην AGVES (Συμβουλευτική Ομάδα Προτύπων Εκπομπών Οχημάτων1) στις 27 Οκτωβρίου 2020, όπου η CLOVE (Κοινοπραξία για χαμηλές εκπομπές2) παρουσίασε πιο συγκεκριμένες προτάσεις και σενάρια για τα όρια εκπομπών Euro 7 / VII και τις διαδικασίες δοκιμών.
Η ACEA και τα μέλη της παραμένουν απόλυτα δεσμευμένα σε εποικοδομητική συνεισφορά καθ΄ όλες τις συζητήσεις Euro 7 / VII και τη διαδικασία AGVES και επιθυμούν περαιτέρω συνεργασία με την Επιτροπή και τα ενδιαφερόμενα μέρη για να αναλύσουν πλήρως τις απόψεις τους.
Περίληψη κυριοτέρων σημείων
- Προτάσεις της CLOVE που υποβλήθηκαν στην AGVES στις 27 Οκτωβρίου 2020. Οι προτάσεις που υπέβαλε η κοινοπραξία CLOVE στην AGVES είναι, ως επί το πλείστον, τεχνικά ανεφάρμοστες σε οχήματα κινητήρων καύσης. Δεν έχουν υποβληθεί σε αξιολόγηση επιπτώσεων ή ομότιμη αναθεώρηση.
- Ποιότητα αέρα. Ανεξάρτητες μελέτες ποιότητας αέρα δείχνουν πως τα σενάρια ορίων εκπομπών και τα όρια εκπομπών πραγματικής οδήγησης (RDE) που προτείνει η CLOVE είναι αντίθετες προς την αρχή της αναλογικότητας, την οποία πρέπει να ακολουθήσει η Επιτροπή.
- Αβεβαιότητα μετρήσεων. Οι υπάρχουσες φορητές συσκευές μέτρησης εκπομπών (PEMS) δείχνουν απόλυτη αμφιβολία μέτρησης, της αυτής τάξης μεγέθους με τα προτεινόμενα όρια εκπομπών. Βάσει των σημερινών γνώσεων, αυτά τα όρια εκπομπών δεν μπορούν να αποτιμηθούν νομίμως με το απαραίτητο επίπεδο βεβαιότητας κατά τη διάρκεια οδικών δοκιμών.
- Εκτίμηση αντικτύπου και οικονομική βιωσιμότητα. Παρόλο που το κόστος πρέπει να εξεταστεί αργότερα με μια σοβαρή αξιολόγηση επιπτώσεων, κάθε σενάριο μελλοντικού κανονισμού που εξετάζεται ως προς τις επιπτώσεις πρέπει να είναι αξιόπιστο για να έχει αξία η αξιολόγηση.
- Πράσινη Συμφωνία και ανταγωνιστικότητα του κλάδου. Η θέσπιση του Euro 7 / VII, η Πράσινη Συμφωνία και οι τρόποι εξάλειψης των ορυκτών καυσίμων από τις οδικές μεταφορές πρέπει να συνεχίσουν να διευκολύνουν την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας και τη θέση της ως παγκοσμίως πρωτοπόρου. Αυτό που έχουμε δει ως προτάσεις για το Euro 7 (ακόμα και αν δεν αποτελούν την τελική πρόταση της Επιτροπής) δεν έχει αναπτυχθεί με επαρκή διαφάνεια ή διαπραγματεύσεις και θα θέσει σε κίνδυνο την ανταγωνιστικότητα του κλάδου με δύο πολύ ακριβούς τρόπους κινητήρων εσωτερικής καύσης (ICE) περιορισμένης επενδυτικής απόδοσης. Στο τέλος, θα πληρώσουν οι πελάτες και οι διαχειριστές, εάν μπορούν και εάν υπάρχουν οχήματα.
- Απλούστευση. Η απλούστευση θα ήταν ευπρόσδεκτη από όλους, αλλά δεν πρέπει να επικεντρωθεί αποκλειστικά στη νομοθετική τεκμηρίωση εις βάρος των διαδικασιών και δεν πρέπει να επιφέρει περιττό κόστος κινητικότητας στους καταναλωτές.
- Συμβουλευτική Ομάδα Προτύπων Εκπομπών Οχημάτων (AGVES), μια ομάδα ενδιαφερομένων μερών υπό την προεδρία της ΓΔ GROW της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
- Η CLOVE είναι η κοινοπραξία συμβούλων της Επιτροπής, επιφορτισμένη με το έργο Euro 7
Φωτογραφία: ACEA