Το δίλημμα ICE ή BEV δεν θα υφίσταται σε τρία χρόνια. Αυτό ήταν το συμπέρασμα ενδιαφέρουσας συζήτησης δύο ειδικών στο πρόσφατο εικονικό Fleet Europe Summit.
Ο CEO της Polestar, Thomas Ingenlath, (φωτο δεξιά), καθώς και ο ιδρυτής και CEO της Geotab, Neil Cawse (αριστερά), θεωρούν πως δεν υπάρχουν όρια για τη συνδεδεμένη ηλεκτρική κινητικότητα.
Όταν συναντώνται οι χαρισματικοί CEO δύο εκπληκτικών και φιλόδοξων εταιρειών, οι άνθρωποι εντείνουν την προσοχή τους. Ακόμα κι όταν πρόκειται για εικονική συνάντηση. Ο Thomas Ingenlath εισήλθε στο θέμα αμέσως μόλις έθεσε την εισαγωγική του ερώτηση ο συντονιστής Steven Schoefs: “Σε διάστημα τριών έως τεσσάρων ετών, οι άνθρωποι δεν θα θέτουν πλέον την ερώτηση κατά πόσον ένα αυτοκίνητο BEV είναι ακριβότερο από ένα ICE. Τα οχήματα ICE θα γίνουν ακριβότερα, καθώς θα πρέπει να πληρούν τους αυστηρότερους κανονισμούς εκπομπών. Παράλληλα, οι τιμές των μπαταριών θα μειωθούν. Επίσης, οι υπολειμματικές τιμές (RV) των ICE και BEV θα μεταβληθούν. Σήμερα, το Polestar διαθέτει ήδη ισχυρές RV χάρη σε αυτό που μας ξεχωρίζει: το γεγονός ότι γνωρίζουμε πώς να κατασκευάσουμε ποιοτικά οχήματα”. Δεν ήταν σαφές εάν ο CEO της Polestar υπαινίχθηκε την Tesla.
Αυτό δεν καταργεί το γεγονός ότι σήμερα, τα BEV χρειάζονται επιδοτήσεις για να προσφέρουν ένα TCO χαμηλότερο ή τουλάχιστον αντίστοιχο με αυτό των αυτοκινήτων καύσης. “Πότε θα αποτελέσουν φυσική επιλογή;” ήταν η επόμενη ερώτηση του Steven Schoefs. “Αυτό αφορά στη βιωσιμότητα. Υπάρχουν δύο επιλογές: επιδότηση των BEV ή τιμωρητικά τέλη στα ICE. Οι επιδοτήσεις δεν είναι κακή επιλογή. Κάνουν προσιτή τη βιώσιμη κινητικότητα. Πιστεύω πως τα BEV θα καταγράψουν διψήφιο μερίδιο αγοράς σε δύο χρόνια από σήμερα”, απάντησε ο κ. Ingenlath.
“Επίσης, υπάρχουν πολλοί μύθοι σχετικά με τη φόρτιση. Με ένα κατάλληλο EV (ΣΣ: με καλή μπαταρία), δεν χρειάζεται να φορτίζετε τόσο συχνά όσο με ένα PHEV. Επίσης, με ένα έξυπνο δίκτυο μπορείτε να φορτίσετε πολλά οχήματα συγχρόνως. Όταν οδηγήσετε EV, θα συνειδητοποιήσετε πως η φόρτιση δεν αποτελεί τόσο σοβαρό θέμα. Επίσης, μην ξεχνάμε ότι οι μπαταρίες των BEV είναι σημαντικές για το έξυπνο δίκτυο και μπορούν να δημιουργήσουν έσοδα”.
Ανοιχτείτε και συνδεθείτε
Αυτό μας φέρνει στη συνδεσιμότητα και πώς μπορεί να καταργήσει τα πραγματικά εμπόδια μεγιστοποιώντας ταυτόχρονα την αποδοτικότητα. Σύμφωνα με τον Neil Cawse, ιδρυτή της παγκόσμιας εταιρείας τηλεματικής Geotab, ο ρόλος της συνδεσιμότητας στην αποτελεσματική ηλεκτρική κινητικότητα δεν πρέπει να υποτιμάται. “Η τηλεματική είναι ζωτικής σημασίας εάν διαθέτετε ένα EV. Πρώτα απ ‘όλα, η τηλεματική σάς δίνει τη δυνατότητα να προσδιορίσετε ακριβώς τα οχήματα του στόλου σας που μπορούν να αντικατασταθούν με EV – και ποιες απαιτήσεις πρέπει να πληρούν όσον αφορά στην εμβέλεια και τη φόρτιση. Η τηλεματική διευκολύνει και τον προγραμματισμό φόρτισης EV”.
“Οι εταιρείες διστάζουν να μοιραστούν τις ιδέες και τις βέλτιστες πρακτικές τους”, ανέφερε ο Steven Schoefs. “Αλλά όχι η Geotab: πιστεύετε πως ένα ανοιχτό οικοσύστημα είναι σημαντικό. Γιατί;” ρώτησε τον Neil Cawse. “Στο παρελθόν, όλοι ήθελαν να κάνουν τα πάντα μόνοι τους και να διαφυλάξουν τα μυστικά τους. Σήμερα, οι εταιρείες εστιάζουν στις βασικές τους δραστηριότητες, κάνουν τη δουλειά τους με τον καλύτερο τρόπο και αναθέτουν σε τρίτους όλα τα άλλα. Γι’ αυτό είναι απαραίτητη η συνεργασία. Οι πελάτες επιθυμούν ευρεία επιλογή προϊόντων και ποιότητα. Αυτά παρέχουμε”, απάντησε.
Η Polestar υποστηρίζει το ίδιο και αντιμετωπίζει τη διακλαδική συνεργασία ως το κλειδί για την καλύτερη δυνατή προσφορά προς τους πελάτες. “Χρειάστηκε να πεισθούν κάποιοι της μητρικής μας εταιρεία Volvo και έτσι η Polestar αποφάσισε να μην αναπτύξει το δικό της σύστημα ψυχαγωγίας/ενημέρωσης, αλλά να επιλέξει τον καλύτερο δυνατό συνεργάτη. Κάναμε τη σωστή επιλογή ενσωματώνοντας το Android Automotive”, ανέφερε ο Thomas Ingenlath.
Τέλος, ο Neil Cawse υποσχέθηκε ένα προκλητικό 2021, χάρη στην εκπληκτική απλότητα με την οποία οι στόλοι θα συλλέγουν δεδομένα, καθώς νέα αυτοκίνητα εξοπλίζονται με εργοστασιακή συνδεσιμότητα. Πράγματι, δεν υπάρχουν όρια…