Τον Οκτώβριο του 2020, η αγορά επαγγελματικών οχημάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση συρρικνώθηκε ελαφρά. Ο αριθμός των νέων ταξινομήσεων μειώθηκε κατά 1,2% στις 172.743 μονάδες, σύμφωνα με τα στοιχεία για τα επαγγελματικά, που έδωσε στη δημοσιότητα η ACEA.

Η ζήτηση για ελαφρά επαγγελματικά οχήματα αυξήθηκε τον περασμένο μήνα, ωστόσο, οι ταξινομήσεις νέων φορτηγών και λεωφορείων μειώθηκαν. Οι κύριες αγορές της ΕΕ σημείωσαν μικτά αποτελέσματα, με τη Γερμανία (+9,4%) και την Ιταλία (+7,4%) να σημειώνουν αύξηση, ενώ οι αγορές της Ισπανίας (-8,3%) και της Γαλλίας (-4,5%) κατέγραψαν μείωση τον Οκτώβριο.  Στην Ελλάδα είχαμε επίσης μείωση (-6,4%).

Στο σύνολο του δεκαμήνου η ζήτηση για επαγγελματικά οχήματα μειώθηκε κατά 22,2% στην ΕΕ, καταγράφοντας περίπου 1,4 εκατομμύρια ταξινομήσεις συνολικά. Αν και η πτώση ήταν λιγότερο σοβαρή από το πρώτο εξάμηνο του έτους, και οι 27 αγορές της ΕΕ συνέχισαν να καταγράφουν διψήφια πτώση μέχρι στιγμής στο σύνολο του έτους, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγάλων: Ισπανία (-30,4%), Γαλλία (-19,8% ), Γερμανία (-18,4%) και Ιταλία (-18,4%). Λίγο μικρότερη η μείωση του δεκαμήνου για το σύνολο των επαγγελματικών οχημάτων στη χώρα μας (-13,9%).

Νέα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (LCV) έως 3,5t

Οι ταξινομήσεις νέων βαν στην ΕΕ τον Οκτώβριο αυξήθηκαν ελαφρώς (+ 0,7%) σε σύγκριση με το 2019, σηματοδοτώντας τον δεύτερο συνεχόμενο μήνα ανάπτυξης φέτος. Η ζήτηση υποστηρίχθηκε κυρίως από τις πωλήσεις στη Δυτική Ευρώπη (+ 1,7%), με τη Γερμανία (+ 13,5%) και την Ιταλία (+ 9,2%) να σημειώνουν σταθερή αύξηση τον προηγούμενο μήνα. Αντίθετα, οι αγορές στην Κεντρική Ευρώπη συνέχισαν να καταγράφουν μείωση (-8,5%) τον Οκτώβριο. Μείωση κατέγραψε και η ελληνική αγορά στα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (-7,2%).

Μέχρι στιγμής το 2020, οι ταξινομήσεις ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων μειώθηκαν κατά 20,5% σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση. Εξετάζοντας τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ, η Ισπανία σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση της ζήτησης για νέα βαν (-30,7%), ακολουθούμενη από τη Γαλλία (-18,9%), την Ιταλία (-18,2%) και τη Γερμανία (-15,5%). Αντίστοιχη ήταν η μείωση του δεκαμήνου και στην Ελλάδα (-16,5%).

Νέα βαρέα επαγγελματικά οχήματα (HCV) 16t και άνω

Τον περασμένο μήνα, η αγορά βαρέων επαγγελματικών οχημάτων στην ΕΕ συρρικνώθηκε κατά 9,8% και έφτασε συνολικά τις 20.858 ταξινομήσεις. Με εξαίρεση την Ιταλία (+ 5,5%), οι μεγάλες αγορές σημείωσαν πτώση της ζήτησης τον Οκτώβριο του 2020: Ισπανία (-28,7%), Γαλλία (-11,5%) και Γερμανία (-3,0%). Μεγάλη ποσοστιαία αύξηση κατέγραψε και η χώρα μας (62,5%), που όμως αντιστοιχεί σε μικρό αριθμό οχημάτων (13 φέτος έναντι 8 πέρσι).

Από τον Ιανουάριο έως τον Οκτώβριο του 2020, 161.002 βαρέα φορτηγά ταξινομήθηκαν στην ΕΕ, σημειώνοντας πτώση 32,4% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους. Καθεμία από τις 27 αγορές της ΕΕ σημείωσε διψήφια πτώση μέχρι στιγμής φέτος, συμπεριλαμβανομένων της Γερμανίας (-30,9%), της Γαλλίας (-30,3%), της Ισπανίας (-26,9%) και της Ιταλίας (-17,9%). Αύξηση κατέγραψε η ελληνική αγορά και στο σύνολο του έτους (35,6%), με 316 οχήματος φέτος έναντι 233 την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Νέα μεσαία και βαρέα επαγγελματικά οχήματα (MHCV) άνω των 3,5t

Τον Οκτώβριο του 2020, η ζήτηση για καινούργια φορτηγά μειώθηκε κατά 9,5%, λόγω των αρνητικών αποτελεσμάτων του τμήματος βαρέων φορτηγών (που αποτελεί το μεγαλύτερο μέρος της συνολικής ζήτησης φορτηγών). Οι μεγάλες αγορές της ΕΕ είχαν όλες χειρότερες επιδόσεις από τον Οκτώβριο του 2019, αν και η Ισπανία είχε τη μεγαλύτερη πτώση (-27,3%) από τις τέσσερις. Μεγάλη αύξηση καταγράφηκε στην Ελλάδα και σε αυτή την κατηγορία (116,7%) με 26 οχήματα τον Οκτώβριο του 2020 έναντι 12 τον Οκτώβριο του 2019.

Συνολικά κατά το δεκάμηνο, οι ταξινομήσεις νέων φορτηγών μειώθηκαν απότομα σε ολόκληρη την ΕΕ, όπως και στις τέσσερις μεγάλες αγορές: Ισπανία (-26,0%), Γαλλία (-28,5%), Γερμανία (-28,1%) και Ιταλία (-18,3%). Συνολικά, 201.258 φορτηγά ταξινομήθηκαν μέχρι στιγμής φέτος, ή 30,3% λιγότερα από το δεκάμηνο του 2019. Η χώρας μας στο σύνολο του έτους σημειώνει 39,9% αύξηση (512 οχήματα φέτος έναντι 366 πέρσι).

Νέα μεσαία και βαρέα λεωφορεία και πούλμαν (MHBC) άνω των 3,5t

Τα αποτελέσματα του Οκτωβρίου δείχνουν πτώση 12,6% στις ταξινομήσεις λεωφορείων και πούλμαν στην ΕΕ. Οι μεγάλες αγορές παρουσίασαν μικτά αποτελέσματα, με τη Γαλλία (+ 11,4%) και τη Γερμανία (+ 11,1%) να σημειώνουν σταθερή άνοδο τον προηγούμενο μήνα, ενώ η Ισπανία (-35,8%) και η Ιταλία (-18,5%) αντιμετώπισαν σημαντική πτώση. Κάμψη παρουσιάζει και η ελληνική αγορά (-29,3%) με 29 οχήματα τον περασμένο μήνα έναντι 41 τον Οκτώβριο του 2019.

Από τον Ιανουάριο έως τον Οκτώβριο του 2020, η ζήτηση λεωφορείων και πούλμαν στην ΕΕ μειώθηκε κατά 25,2%, καταγράφοντας συνολικά 22.882 νέες ταξινομήσεις. Όσον αφορά τις μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ, η Ισπανία (-44,6%) και η Ιταλία (-30,7%) συνέχισαν να σημειώνουν ισχυρή πτώση, ενώ η κάμψη μειώθηκε στη Γαλλία (-11,4%) και στη Γερμανία (-4,2%). Στο σύνολο του έτους η χώρα μας καταγράφει πτώση (-21,9%) με 261 οχήματα φέτος έναντι 334 το δεκάμηνο του 2019.

Προηγούμενο άρθροKinisis Lease, νέος παίκτης στην ελληνική αγορά
Επόμενο άρθροICE ή BEV; Το δίλημμα δεν θα υφίσταται σε τρία χρόνια