Παρά την δύσκολη κατάσταση, οι πωλήσεις της Mercedes-Benz ήταν περίπου 477.400 αυτοκίνητα κατά το α’ τρίμηνο του 2020, ενώ η Mercedes-Benz Vans πώλησε περίπου 64.600 επαγγελματικά οχήματα κατά την ίδια περίοδο. Σημαντικός ήταν ο αντίκτυπος της παγκόσμιας πανδημίας και της προσωρινής παύσης λειτουργίας των επιχειρήσεων λιανικής πώλησης λόγω του COVID-19. Ωστόσο, εμφανίζονται τα πρώτα σημάδια ανάκαμψης, αφού όλοι οι αντιπρόσωποι στην Κίνα και τη Νότια Κορέα λειτουργούν πάλι.
Η Daimler AG υποστηρίζει τα μέτρα για τη συγκράτηση της πανδημίας COVID-19 και ακολουθεί τις οδηγίες και τις συστάσεις των διεθνών, εθνικών και τοπικών αρχών. Συνεπώς, η Mercedes-Benz συνεχίζει να εξασφαλίζει ότι οι πελάτες της σε όλο τον κόσμο λαμβάνουν όλες τις σημαντικές υπηρεσίες και υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης. Βασικό ρόλο διαδραματίζει το Παγκόσμιο Κέντρο Logistics στο Germersheim, το οποίο είναι υπεύθυνο για την ταχεία παράδοση εξαρτημάτων σε κέντρα εξυπηρέτησης σε όλο τον κόσμο. Η υγεία και η ασφάλεια των πελατών και των εργαζομένων τους έχουν ύψιστη προτεραιότητα. Έχουν ληφθεί οι κατάλληλες προφυλάξεις για την πρόληψη της λοίμωξης όπου εργάζονται.
“Οι επιπτώσεις του κορωνοϊού μάς επηρεάζουν όλους και θα συνεχίσουν να μένουν μαζί μας τις προσεχείς εβδομάδες. Λάβαμε μέτρα για την προστασία των πελατών και των εργαζομένων μας σε πρώιμο στάδιο. Μαζί με τους παγκόσμιους συνεργάτες λιανικής πώλησης, ενισχύσαμε περαιτέρω τις ηλεκτρονικές μας δραστηριότητες. Μέσω των ψηφιακών μας πλατφορμών, είμαστε πάντα διαθέσιμοι για τους πελάτες μας, ειδικά στην παρούσα κατάσταση. Παραμένουμε στους στόχους μας και συνεχίζουμε να εργαζόμαστε για μελλοντικό σχεδιασμό και στρατηγικά έργα, ώστε να μπορέσουμε να επανέλθουμε γρήγορα μετά την κρίση”, δήλωσε η Britta Seeger, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Daimler AG και της Mercedes-Benz AG υπεύθυνη για το μάρκετινγκ και τις πωλήσεις. “Στην Κίνα και τη Νότια Κορέα, οι αντιπροσωπείες μας είναι πλήρως ανοιχτές και βλέπουμε μια σημαντική αύξηση της ζήτησης εκεί. Αυτό μας εμπνέει εμπιστοσύνη.”
Οι πωλήσεις οχημάτων Mercedes-Benz Cars & Vans
Μετά από ένα καλό ξεκίνημα τον Ιανουάριο, η Mercedes-Benz πώλησε το πρώτο τρίμηνο παγκοσμίως 477.378 μονάδες (-14,9%). Για την smart, η σταδιακή κατάργηση των προγενέστερων μοντέλων και η μετάβαση αποκλειστικά στην ηλεκτροκίνηση με μπαταρία είχαν ισχυρό αντίκτυπο στις πωλήσεις κατά την ίδια περίοδο: Σε όλο τον κόσμο, πωλήθηκαν 5.863 αυτοκίνητα smart.(-78,3%). Οι πωλήσεις μονάδων επαγγελματικών οχημάτων (Citan, Vito και Sprinter) ήταν επίσης ικανοποιητικές τον Ιανουάριο και το πρώτο τρίμηνο παραδόθηκαν συνολικά 64.588 μονάδες (-14,9%).
Τα επιβατικά και τα βαν της Mercedes-Benz ξεκίνησαν το έτος με σημαντική αύξηση στις παγκόσμιες πωλήσεις. Τα προϊόντα της Mercedes-Benz ήταν πολύ δημοφιλή. Οι πανδημικές εξελίξεις στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ και οι συνέπειες του προσωρινού κλεισίματος των λιανικών επιχειρήσεων στις αγορές αυτές είχαν σημαντικό αντίκτυπο στις πωλήσεις οχημάτων τον Μάρτιο. Παρά τις δύσκολες συνθήκες, η Mercedes-Benz Cars & Vans πούλησε συνολικά 547.829 μονάδες το πρώτο τρίμηνο.
“Το 2020 ξεκίνησε καλά και ήμασταν σε θέση να αυξήσουμε τις πωλήσεις της βασικής μας σειράς μοντέλων ειδικά τον Ιανουάριο. Ο αντίκτυπος της κρίσης του κορωνοϊού εξασθένησε σοβαρά τις πωλήσεις οχημάτων μας τον Μάρτιο και συνεπώς δεν επιτύχαμε τους αριθμητικούς στόχους μας κατά το πρώτο τρίμηνο. Παρ ‘όλα αυτά, επιτύχαμε ένα πολύ καλό αποτέλεσμα, ειδικά στη Γερμανία. Τα σχόλια των πελατών ήταν θετικά και βλέπουμε τη συμβολή των προϊόντων μας στην καθημερινή ζωή – είτε πρόκειται για ασθενοφόρα, είτε για υπηρεσίες στην αστυνομία είτε για υπηρεσίες παράδοσης και τεχνίτες. Θα παραμείνουμε συνεπείς στην πορεία μας όσον αφορά την ηλεκτρική κινητικότητα και τον μελλοντικό σχεδιασμό “, δήλωσε ο Marcus Breitschwerdt, επικεφαλής της Mercedes-Benz Vans.
Οι πωλήσεις της Mercedes–Benz ανά περιοχή και αγορά
Στην Ευρώπη, το πρώτο τρίμηνο παραδόθηκαν σε πελάτες 188.963 αυτοκίνητα (-15,9%). Στη Γερμανία, η Mercedes-Benz πούλησε 64.332 αυτοκίνητα κατά τους μήνες Ιανουάριο-Μάρτιο (-8,8%). Στην Γερμανία, η Mercedes-Benz ήταν η κορυφαία μάρκα αυτοκινήτου με τις περισσότερες ταξινομήσεις το πρώτο τρίμηνο, επιτυγχάνοντας καλύτερη απόδοση από την αγορά συνολικά. Στην περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού, η μάρκα κατέγραψε το πρώτο τρίμηνο πωλήσεις 198.849 οχημάτων (-17,1%). Στη μεγαλύτερη αγορά της Κίνας, η Mercedes-Benz πούλησε 138.960 αυτοκίνητα την περίοδο Ιανουαρίου-Μαρτίου, ποσοστό 20,3% χαμηλότερο από το υψηλό επίπεδο του προηγούμενου έτους. Οι παραδόσεις του πρώτου τριμήνου στη Βόρεια Αμερική ανήλθαν σε 78.501 οχήματα. Η Mercedes-Benz παρέδωσε συνολικά 67.746 αυτοκίνητα premium στην βασική αγορά των ΗΠΑ, επιτυγχάνοντας συγκριτικά τις υψηλότερες πωλήσεις στην κατηγορία αυτή στις ΗΠΑ το τρίμηνο Ιανουαρίου – Μαρτίου (-4,8%).
Επισκόπηση των λιανικών πωλήσεων της Mercedes–Benz Cars & Vans
Α’ τρίμηνο 2020 | ΜΕΤ % | ||
Mercedes-Benz* | 477.378 | -14,9 | |
smart | 5.863 | -78,3 | |
Mercedes-Benz Cars | 4832.41 | -17,8 | |
Mercedes-Benz Vans (commercial models) | 64.588 | -14,9 | |
Mercedes-Benz Cars & Vans** | 547.829 | /// | |
Mercedes-Benz πωλήσεις μονάδων ανά περιοχή και αγορά | |||
Ευρώπη | 188.963 | -15,9 | |
– εκ των οποίων Γερμανία | 64.332 | -8,8 | |
Aσία – Ειρηνικός | 198.849 | -17,1 | |
– εκ των οποίων Κίνα | 138.960 | -20,3 | |
Βόρεια Αμερική | 78.501 | -6,7 | |
– εκ των οποίων ΗΠΑ | 67.746 | -4,8 |
* Συμπεριλαμβανομένων των V- / X-Class
** Οι πωλήσεις μονάδων λιανικής πώλησης των οχημάτων Mercedes-Benz Cars & Vans παρουσιάζονται μαζί για πρώτη φορά, επομένως δεν υπάρχει συγκριτική περίοδος.