Επίσημα εγκαίνια της καινοτόμου κοινοπραξίας “Spotlight Automotive Limited” των BMW Group και Great Wall Motor. Σημαντικό βήμα στη στρατηγική εξηλεκτρισμού της MINI, τo νέο εργοστάσιο, συνολικής επένδυσης ύψους 650 εκατ. ευρώ, με στάνταρ δυναμικότητα παραγωγής 160.000 μονάδων.
Το BMW Group και η Great Wall Motor συνεργάζονται για την ηλεκτροκίνηση και δημιουργούν ένα εργοστάσιο στην Κίνα, όπου το BMW Group θα κατασκευάζει μελλοντικά, πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα MINI. Υψηλόβαθμα στελέχη της τοπικής Κινεζικής κυβέρνησης και εκπρόσωποι της Great Wall Motor και του BMW Group ανακοίνωσαν πρόσφατα την έναρξη της νέας κοινοπραξίας, Spotlight Automotive Limited. Η ετήσια, στάνταρ παραγωγική δυναμικότητα του εργοστασίου θα φτάνει τα 160.000 οχήματα, κάτι το οποίο θα απαιτήσει ανθρώπινο δυναμικό περίπου 3.000 ατόμων μετά τη φάση εκκίνησης. Οι δύο εταίροι θα επενδύσουν συνολικά γύρω στα 650 εκατομμύρια ευρώ. Η φάση ανέγερσης προγραμματίζεται για το διάστημα 2020 – 2022.
Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στην πόλη Zhangjiagang στην επαρχία Τσιανγκσού της Κίνας, στη θέση του νέου εργοστασίου παραγωγής αυτοκινήτων. Τα επίσημα εγκαίνια σηματοδοτούν το επόμενο ορόσημο στη σχέση μεταξύ Great Wall Motor και BMW Group. Το καλοκαίρι του 2018, υπογράφηκε η συμφωνία για τη σύσταση κοινοπραξίας με ισότιμη συμμετοχή 50:50 στο Βερολίνο, παρουσία του Κινέζου Πρωθυπουργού Li Keqiang και της Γερμανίδας καγκελάριου Angela Merkel.
Πλέον της παραγωγής, το καινοτόμο μοντέλο της κοινοπραξίας περιλαμβάνει την κοινή ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία στη μεγαλύτερη αγορά ηλεκτροκίνησης σε παγκόσμιο επίπεδο. Όραμα της κοινοπραξίας είναι η παραγωγή μελλοντικών ηλεκτρικών οχημάτων MINI καθώς και αρκετών οχημάτων και μαρκών για την Great Wall Motor. Μετά το λανσάρισμα του ολοκαίνουργιου πλήρως ηλεκτρικού MINI [i] πρώτης γενιάς, που θα κατασκευάζεται στην Οξφόρδη και θα κυκλοφορήσει στην αγορά το πρώτο τρίμηνο του 2020, επιτυγχάνεται τώρα ένα ακόμα σημαντικό βήμα για το ηλεκτρικό μέλλον της μάρκας ΜΙΝΙ. Το εργοστάσιο της MINI στην Οξφόρδη, που πρόσφατα κατασκεύασε το 10-εκατομμυριοστό αυτοκίνητο από το 1959 που λανσαρίστηκε η μάρκα, θα παραμείνει η καρδιά και η έδρα παραγωγής MINI, ενώ η κοινοπραξία Spotlight Automotive θα παρέχει πρόσθετη δυναμικότητα και ευελιξία.
Ο Klaus Fröhlich, μέλος Δ.Σ. της BMW AG, υπεύθυνος Ανάπτυξης, δήλωσε κατά την επίσημη τελετή για την έναρξη εργασιών της Spotlight Automotive: “Σήμερα, κάνουμε το επόμενο βήμα στη συνεργασία μας: Με το BMW Group ως πρωτοπόρο της ηλεκτροκίνησης και την Great Wall ως σημαντικό παίκτη και με εμπειρία στη βιομηχανοποίηση στην κινεζική αγορά, ενώνουμε τις δυνάμεις μας για την ανάπτυξη και παραγωγή των μελλοντικών ηλεκτρικών μοντέλων MINI και νέων οχημάτων της Great Wall”.
Κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου που ακολούθησε την τελετή, ο Dr. Nicolas Peter, μέλος Δ.Σ. της BMW AG, υπεύθυνος Οικονομικών, τόνισε τη στρατηγική σημασία της συνεργασίας με την κινεζική εταιρεία: “Αυτή η γερμανοκινεζική συμμαχία υπογραμμίζει τη δέσμευσή μας στην Κίνα και το μέλλον των πολυτελών compact ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Η κοινοπραξία θα μας επιτρέψει να κατασκευάζουμε μεγαλύτερο αριθμό πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων μάρκας ΜΙΝΙ σε ελκυστικές συνθήκες για την παγκόσμια αγορά. Είναι επίσης ένα σημαντικό στρατηγικό βήμα για τη μάρκα MINI. Η σύμπραξη με την Great Wall υπογραμμίζει την τεράστια σημασία της κινεζικής αγοράς για εμάς”.
Η επιλογή της πόλης Zhangjiagang για την ανέγερση του εργοστασίου της Spotlight βασίστηκε σε κριτήρια όπως αξιόπιστο δίκτυο προμηθευτών, εξειδικευμένο έμψυχο δυναμικό και καλές υποδομές. Η Τσιανγκσού είναι επίσης μία από τις κορυφαίες επαρχίες της Κίνας στους τομείς οικονομικών, παιδείας και τεχνολογίας.
Το BMW Group αναλαμβάνει σταθερή δέσμευση για συνέχιση της επιτυχημένης συνεργασίας με υφιστάμενες δομές και κανάλια πωλήσεων στην Κίνα. Η κοινοπραξία δεν θα ιδρύσει πρόσθετο οργανισμό πωλήσεων στην Κίνα για μελλοντικά ηλεκτρικά οχήματα. Κάθε εταίρος της κοινοπραξίας θα χρησιμοποιεί το δικό του κανάλι πωλήσεων για τις δικές του μάρκες.
Τα τελευταία χρόνια, η BMW Brilliance Automotive (BBA) αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο για την επιτυχία του BMW Group στη μεγαλύτερη αγορά του. Κατά συνέπεια, η στρατηγική επέκτασης του BMW Group μέσω της κοινοπραξίας δύναται να επιταχύνει ουσιαστικά την ανάπτυξη της μάρκας MINI.
Το BMW Group θέλει να είναι πρωτοπόρος της ηλεκτροκίνησης.
Το BMW Group είναι ήδη κορυφαίος προμηθευτής ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Μέχρι τα τέλη του 2021, η εταιρεία στοχεύει να έχει πάνω από ένα εκατομμύριο πλήρως ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά οχήματα στο δρόμο, σε όλο τον κόσμο.
Τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή, το BMW Group θα προσφέρει πέντε πλήρως ηλεκτρικά οχήματα παραγωγής. Μαζί με το BMW i3, για το οποίο η ζήτηση αυξήθηκε κατά 20% περίπου από την αρχή της χρονιάς, η παραγωγή του πλήρως ηλεκτρικού MINI ξεκινά επίσης στο εργοστάσιο της Οξφόρδης στο Ηνωμένο Βασίλειο. Πάνω από 78.000 πελάτες έχουν εκφράσει μέχρι στιγμής έντονο ενδιαφέρον για το MINI Electric. Το 2020, η παραγωγή του πλήρως ηλεκτρικού BMW iX3 θα ξεκινήσει στο εργοστάσιο του Shenyang στην Κίνα, και το 2021 θα ακολουθήσει το BMW iNEXT, το οποίο θα κατασκευάζεται στο Dingolfing στη Γερμανία. Το BMW i4 προγραμματίζεται επίσης να μπει στη μαζική παραγωγή στο εργοστάσιο του Μονάχου το 2021. Μέχρι το 2023, η εταιρεία θα προσφέρει 25 ηλεκτροκίνητα μοντέλα – από τα οποία πάνω από τα μισά θα είναι πλήρως ηλεκτρικά. Το όλο project υποστηρίζεται από ευέλικτες αρχιτεκτονικές οχημάτων, που επιτρέπουν σε ένα μοντέλο να λειτουργεί ως αμιγώς ηλεκτρικό, plug-in υβριδικό ή με θερμικό κινητήρα, καθώς και με ένα εξαιρετικά ευέλικτο σύστημα παραγωγής.
[i] MINI Cooper SE: Συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου: 0,0 l/100 km, συνδυασμένη κατανάλωση ισχύος 16,8-14,8 kWh/100 km, συνδυασμένες εκπομπές CO2: 0 g/km