Η παγκόσμια οργάνωση για προηγμένα αυτόνομα οχήματα της Daimler, η ATG (Όμιλος Αυτόνομης Τεχνολογίας – Autonomous Technology Group) συνδυάζει την παγκόσμια εμπειρία και τις δραστηριότητες της Daimler Trucks στον τομέα των αυτόνομων οχημάτων με στόχο την επίτευξη αυτονομίας Επιπέδου 4 μέσα στην επόμενη δεκαετία. Έχουν προβλεφθεί 500 εκατομμύρια ευρώ για τον σκοπό αυτό.

Ο επικεφαλής της Daimler, Ola Kallenius, ανέφερε στους επενδυτές τον περασμένο μήνα πως η εταιρεία του θα εξορθολογήσει το επίπεδο δαπανών της ως προς την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης. Και πιο συγκεκριμένα: θα επενδύσει λιγότερο στην ανάπτυξη ρομποταξί και περισσότερο σε αυτόνομες εμπορευματικές μεταφορές μεγάλων αποστάσεων με επαγγελματικά οχήματα.

Ola Källenius, Chairman of the Board of Management of Daimler AG and Mercedes-Benz AG at the Capital Market Day 2019 in London.

Κατά την ημέρα των επενδυτών της εταιρείας στο Λονδίνο στις 14 Νοεμβρίου 2019, ο κ. Kallenius αναγνώρισε πως η κατασκευή 100% ασφαλών ρομποταξί σε αστικό περιβάλλον αποδεικνύεται δυσκολότερη από ό,τι εκτιμήθηκε αρχικά. Το κόστος και τα κανονιστικά εμπόδια δυσκολεύουν τις διαδικασίες, οδηγώντας σε επανεκτίμηση των επιχειρηματικών δυνατοτήτων.

Παρόλα αυτά, η Daimler ξεκίνησε τις δοκιμές ρομποταξί στο Σαν Χοσέ της Καλιφόρνιας με στόλο 30 μοντέλων Mercedes-Benz S Class, με στόχο να καταγράψει τις προσδοκίες ή τις επιθυμίες των χρηστών από ένα αυτόνομο αυτοκίνητο, σύμφωνα με πηγή του AutoNews. Η εταιρεία ήδη δοκιμάζει αυτοκίνητα Επιπέδου 4 σε δημόσιους δρόμους στη Στουτγάρδη, σε συνεργασία με τη Bosch.

“Έγινε μια ρεαλιστική επαναξιολόγηση», δήλωσε ο Ola Kallenius. Θεωρεί πως είναι πιο λογικό να γίνουν επενδύσεις σε αυτόνομα επαγγελματικά οχήματα για διαδρομές μεγάλων αποστάσεων, όπου η αλληλεπίδραση με άλλους χρήστες του οδικού δικτύου είναι περιορισμένη και οι κίνδυνοι ελέγχονται πολύ καλύτερα.

Από το επίπεδο 2 κατευθείαν στο επίπεδο 4

Τα βασικά καθήκοντα της ATG περιλαμβάνουν συνολική στρατηγική και εφαρμογή του οδικού χάρτη αυτονομίας, συμπεριλαμβανομένης της έρευνας και ανάπτυξης, καθώς και δημιουργία της απαιτούμενης υποδομής και του δικτύου διαδικασιών για τη μαζική παραγωγή αυτόνομων φορτηγών.

Το επίπεδο 3 παραμένει εκτός οδικού χάρτη: η Daimler πιστεύει πως για τα επαγγελματικά φορτηγά, το επίπεδο 4 είναι το επόμενο λογικό βήμα μετά το επίπεδο 2 για την αύξηση της ασφάλειας, της αποδοτικότητας και της παραγωγικότητας. Το επίπεδο 3 απαιτεί από τον οδηγό να επέμβει όταν είναι απαραίτητο – το όχημα δεν είναι σε θέση να διαχειριστεί όλες τις καταστάσεις. Το επίπεδο 4 σημαίνει πως το όχημα δεν απαιτεί παρέμβαση εάν πληρούνται συγκεκριμένες προϋποθέσεις.

Στο πρώτο στάδιο, η ATG θα επικεντρωθεί σε περιπτώσεις προηγμένης αυτόνομης οδήγησης σε καθορισμένες περιοχές και μεταξύ καθορισμένων κόμβων στις ΗΠΑ. Θα συνεργαστεί στενά με πελάτες των οποίων η επιχείρηση καλύπτεται από αυτήν την εφαρμογή αυτόνομης οδήγησης. Η ATG δεν θα αναπτύξει απλώς την αντίστοιχη τεχνολογία, αλλά θα δημιουργήσει επίσης την απαιτούμενη υποδομή και το δίκτυο διαδικασιών.

Προηγούμενο άρθροBMW Group – Great Wall Motor για τα MINI E στην Κίνα
Επόμενο άρθροΟ Hadi Zablit ορίστηκε Γενικός Γραμματέας της Alliance