Ο Όμιλος BMW σημείωσε αύξηση του όγκου παραδόσεων, των εσόδων και των κερδών κατά το τρίτο τρίμηνο και κατά συνέπεια προχωρά στην επίτευξη των στόχων του για το 2019.
Τα καθαρά κέρδη του Ομίλου αυξήθηκαν με διψήφιο ποσοστό με τη συμβολή, σε κάποιο βαθμό, των προηγούμενων αποτελεσμάτων του έτους. Επιπλέον, η κερδοφορία συνέχισε να βελτιώνεται κατά τη διάρκεια της εννεάμηνης περιόδου. Για να αντισταθμίσει τις υψηλές καταβολές σε μελλοντικές τεχνολογίες, ο Όμιλος BMW αγωνίζεται σκληρά για συνεχή βελτίωση της αποδοτικότητας.
- Αύξηση παραδόσεων και μεριδίου αγοράς, παρά την αναιμική τάση της αγοράς
- Το EBIT και οι ελεύθερες ταμειακές ροές αυξήθηκαν σημαντικά το τρίτο τρίμηνο
- Υψηλές προκαταβολές για μελλοντικές τεχνολογίες
- Επαναβεβαίωση των προοπτικών για το οικονομικό έτος 2019
- O. Zipse: “Ο καθοριστικός μετασχηματισμός πραγματοποιείται εντός του οχήματος”
“Σε εννεάμηνο επίπεδο, είμαστε σε καλό δρόμο για την επίτευξη των ετήσιων στόχων μας”, δήλωσε ο Oliver Zipse, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της BMW AG, στο Μόναχο στις 6 Νοεμβρίου. “Ωστόσο, προσβλέπουμε στο απώτερο μέλλον, έχοντας αποδεχθεί πως η σε βάθος τεχνολογική μεταμόρφωση αποτελεί μια μεγάλη ευκαιρία για τον Όμιλο BMW. Είμαι πεπεισμένος πως το επιχειρηματικό μας μοντέλο θα επωφεληθεί από αυτό. Το όχημα του μέλλοντος, με όλες τις ενσωματωμένες ψηφιακές λειτουργίες του, είναι ένα προϊόν υψηλής τεχνολογίας με πολυπλοκότητα που εξακολουθεί να υποτιμάται”.
Ο Όμιλος BMW αντιλαμβάνεται πως υπάρχει τεράστιο δυναμικό για τον μελλοντικό ρόλο του αυτοκινήτου πίσω από αυτές τις τεχνολογικές εξελίξεις: “Ο καθοριστικός μετασχηματισμός πραγματοποιείται εντός του οχήματος. Προωθούμε τεχνολογικές λύσεις στους δρόμους που διασφαλίζουν πως το αυτοκίνητο συνεχίζει να ανταποκρίνεται στις προσδοκίες και τις ανάγκες της κοινωνίας. Οι περιοχές με ιδιαίτερη σημασία περιλαμβάνουν την ψηφιακή συνδεσιμότητα και τη δημιουργία φιλικής προς το περιβάλλον κινητικότητας”, δήλωσε ο κ. Zipse.
Σημαντική επέκταση της ηλεκτρικής κινητικότητας – αύξηση των προκαταβολών
Ο Όμιλος BMW επεκτείνει σημαντικά το φάσμα των προϊόντων ηλεκτροκίνησης. Μέχρι το 2023, η εταιρεία θα διαθέτει 25 ηλεκτροκίνητα μοντέλα σε κυκλοφορία – εκ των οποίων περισσότερα από τα μισά θα είναι πλήρως ηλεκτρικά. Το κλειδί για την υλοποίηση είναι οι πολύ ευέλικτες αρχιτεκτονικές οχημάτων και ένα εξίσου ευέλικτο σύστημα παραγωγής που επιτρέπει να κατασκευάζεται ένα μοντέλο ως πλήρως ηλεκτροκίνητο, plug-in υβριδικό ή εσωτερικής καύσης για να ανταποκριθεί ιδανικά στη ζήτηση κάθε σχετικής κατηγορίας. Μέχρι το 2021, η ζήτηση για ηλεκτροκίνητα οχήματα πιθανόν να διπλασιαστεί σε σύγκριση με το 2019. Στην περίπτωση αυτή, ο Όμιλος BMW αναμένει μια αύξουσα καμπύλη ανάπτυξης έως το 2025, με τις πωλήσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων να αυξάνονται περισσότερο από 30% ετησίως.
Ως πρωτοπόρος στην ηλεκτρική κινητικότητα, ο Όμιλος BMW αποτελεί ήδη κορυφαίο προμηθευτή ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Μέχρι το τέλος του 2021, η εταιρεία στοχεύει να διαθέτει πάνω από ένα εκατομμύριο ηλεκτρικά ή plug-in υβριδικά σε κυκλοφορία παγκοσμίως.
Προγραμματισμός πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων με αυξημένη συχνότητα
Σε αυτό το στάδιο, ο Όμιλος BMW θα προσφέρει πέντε σειρές πλήρως ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Παράλληλα με τη BMW i3, της οποίας η ζήτηση έχει αυξηθεί κατά περίπου 20% μέχρι στιγμής φέτος, το Νοέμβριο θα αρχίσει επίσης η παραγωγή του πλήρως ηλεκτρικού MINI στο εργοστάσιο της Οξφόρδης (Ηνωμένο Βασίλειο). Περισσότεροι από 78.000 πελάτες έχουν εν τω μεταξύ εκφράσει έντονο ενδιαφέρον για το MINI Electric. Το 2020, η παραγωγή της πλήρως ηλεκτροκίνητης BMW iX3 θα ξεκινήσει στο εργοστάσιο της Shenyang (Κίνα), ακολουθούμενη το 2021 από τη BMW iNEXT, η οποία θα κατασκευαστεί στο εργοστάσιο Dingolfing (Γερμανία). Η BMW i4 πρόκειται επίσης να μπεί σε σειρά παραγωγής στο εργοστάσιο του Μονάχου το ίδιο έτος.
Προκειμένου να ανοίξει ο δρόμος για το μέλλον της κινητικότητας, απαιτήθηκαν και πάλι σημαντικές προκαταβολές κατά την υπό εξέταση περίοδο. Τα έξοδα έρευνας και ανάπτυξης για την εννεάμηνη περίοδο ανήλθαν σε 4.247 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 9,4% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (3.881 εκατ. ευρώ). Το αυξανόμενο ποσοστό ηλεκτροκίνητων οχημάτων αυξάνει επίσης το κόστος. Οι συντελεστές συναλλαγματικών ισοτιμιών και οι αυξανόμενες τιμές πρώτων υλών άσκησαν επίσης πτωτική πίεση στα κέρδη. Οι κεφαλαιουχικές δαπάνες για ακίνητα, εγκαταστάσεις και εξοπλισμό και άλλα άυλα περιουσιακά στοιχεία κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου αυξήθηκαν κατά 14,5% στα 3.308 εκατ. ευρώ (2018: 2.889 εκατ.), κυρίως σε συνάρτηση με τη συνέχιση της νέας πρωτοβουλίας καθώς και τον εκσυγχρονισμό και ευελιξία των υφιστάμενων εγκαταστάσεων.
Ο Όμιλος BMW Group | 3ο τρίμηνο 2019 |
3ο τρίμηνο 2018 |
ΜΕΤ % | |
Παραδόσεις | ||||
Αυτοκίνητα | μονάδες | 613.361 | 592.303 | 3,6 |
BMW | μονάδες | 525.438 | 506.920 | 3,7 |
MINI | μονάδες | 86.680 | 84.505 | 2,6 |
Rolls-Royce | μονάδες | 1.243 | 878 | 41,6 |
Moτοσυκλέτες | μονάδες | 43.744 | 39.818 | 9,9 |
Ανθρώπινο Δυναμικό1 (συγκριτικά με τις 31 Δεκεμβρίου 2018) | 135.524 | 134,682 | 0,6 | |
Αυτοκίνητα περιθώριο EBIT | % | 6,6 | 4,4 | +2,2 % |
Moτοσυκλέτες περιθώριο EBIT | % | 6,3 | 6,9 | -0,6 % |
Περιθώριο EBT BMW Group 3 | % | 8,4 | 7,4 | +1,0 % |
Έσοδα 3 | εκατ. € | 26.667 | 24.715 | 7,9 |
Αυτοκίνητα | εκατ. € | 23.016 | 21.111 | 9,0 |
Μοτοσυκλέτες | εκατ. € | 558 | 476 | 17,2 |
Οικονομικές υπηρεσίες | εκατ. € | 7.471 | 7.219 | 3,5 |
Λοιπά | εκατ. € | 1 | 1 | – |
Eliminations 3 | εκατ. € | -4.379 | -4.092 | -7,0 |
EBIT 3 | εκατ. € | 2.289 | 1.722 | 32,9 |
Αυτοκίνητα | εκατ. € | 1.515 | 930 | 62,9 |
Moτοσυκλέτες | εκατ. € | 35 | 33 | 6,1 |
Οικονομικές υπηρεσίες | εκατ. € | 606 | 528 | 14,8 |
Λοιπά | εκατ. € | 1 | 6 | -83,3 |
Eliminations 3 | εκατ. € | 132 | 225 | -41,3 |
Κέρδη προ φόρων (EBT) 3 | εκατ. € | 2.248 | 1.822 | 23,4 |
Αυτοκίνητα | εκατ. € | 1.533 | 1.003 | 52,8 |
Moτοσυκλέτες | εκατ. € | 35 | 31 | 12,9 |
Οικονομικές υπηρεσίες | εκατ. € | 597 | 549 | 8,7 |
Λοιπά | εκατ. € | -26 | 27 | – |
Eliminations 3 | εκατ. € | 109 | 212 | -48,6 |
εκατ. € | ||||
Φόροι εισοδήματος 3 | εκατ. € | -702 | -420 | -67,1 |
Καθαρά κέρδη 3,4 | εκατ. € | 1.546 | 1.387 | 11,5 |
Κέρδη ανά μετοχή 2,3 | € | 2.31/2.31 | 2.07/2.07 | 11,6/11,6 |
1 Εξαιρούνται οι αδρανείς συμβάσεις εργασίας, οι εργαζόμενοι μερικής απασχόλησης πριν τη συνταξιοδότηση και οι χαμηλόμισθοι.
2 Κέρδη ανά μετοχή κοινών μετοχών / προνομιούχων μετοχών.
3 Στοιχεία προηγούμενων χρήσεων προσαρμοσμένα λόγω της εφαρμογής για πρώτη φορά του αναθεωρημένου ΔΠΧΑ 16.
4 Η αξία για το 2018 περιλαμβάνει ζημιά από διακοπείσες δραστηριότητες ύψους € 15 εκατ.