-76,3% οι ταξινομήσεις επιβατικών τον Απρίλιο στην ΕΕ

Τον Απρίλιο του 2020, οι ταξινομήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση σημείωσαν πτώση κατά 76,3% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του περασμένου έτους.

Ο πρώτος πλήρης μήνας με περιορισμούς λόγω της πανδημίας COVID-19 είχε ως αποτέλεσμα τη μεγαλύτερη μηνιαία μείωση της ζήτησης αυτοκινήτων από τότε που ξεκίνησε η καταγραφή τους. Με τους περισσότερους εκθεσιακούς χώρους σε ολόκληρη την ΕΕ κλειστούς για ολόκληρο τον μήνα, ο αριθμός των καινούργιων αυτοκινήτων που πωλήθηκαν μειώθηκε από 1.143.046 μονάδες τον Απρίλιο του 2019 σε 270.682 μονάδες τον περασμένο μήνα.

Κάθε μία από τις 27 αγορές της ΕΕ σημείωσε διψήφια πτώση τον Απρίλιο, αλλά η Ιταλία και η Ισπανία υπέστησαν τις μεγαλύτερες απώλειες, με τις ταξινομήσεις αυτοκινήτων να μειώνονται σε αυτές κατά 97,6% και 96,5% αντίστοιχα. Εξετάζοντας τις άλλες μεγάλες αγορές, η ζήτηση μειώθηκε κατά 61,1% στη Γερμανία, ενώ η Γαλλία σημείωσε πτώση 88,8% τον Απρίλιο. Η Ελλάδα, ως γνωστόν, κατέγραψε και αυτή μεγάλη μείωση (-80,2%).

Από τον Ιανουάριο έως τον Απρίλιο του 2020, η ζήτηση για νέα επιβατικά αυτοκίνητα στην ΕΕ μειώθηκε κατά 38,5%, λόγω των αρνητικών επιπτώσεων του κορωνοϊού στις ταξινομήσεις τόσο του Μαρτίου (-55,1%) όσο και του Απριλίου. Μέχρι στιγμής φέτος, οι ταξινομήσεις μειώθηκαν κατά το ήμισυ σε τρεις από τις τέσσερις βασικές αγορές της ΕΕ: Ιταλία -50,7%, Ισπανία -48,9% και Γαλλία -48,0%. Στη Γερμανία, η ζήτηση μειώθηκε κατά 31,0% το πρώτο τετράμηνο του 2020. Στη ώρα μας η ζήτηση του τετραμήνου μειώθηκε κατά 38,3%.

Εκτός ΕΕ, το Ηνωμένο Βασίλειο κατέγραψε πτώση ταξινομήσεων κατά 97,3% τον Απρίλιο και κατά 43,4% το τετράμηνο και η Ευρωπαϊκή Ζώνη Ελευθέρων Συναλλαγών είχε 58,2% πτώση τον Απρίλιο (με τη Νορβηγία να καταγράφει τη μικρότερη -34%) και 30,4% το τετράμηνο.

Από πλευράς κατασκευαστών, στην περιοχή της ΕΕ, της ΕΖΕΣ και του Ηνωμένου Βασιλείου συνολικά, το Jaguar Land Rover Group είχε τη μεγαλύτερη πτώση τον Απρίλιο (-88,6%), ακολουθούμενο από τη Honda (-88,5%) και το FCA Group (87,7%). Τη μικρότερη ποσοστιαία πτώση κατέγραψαν η Mitsubishi (-65,9%), η Volvo (-68%) -λογικό αφού στη Σουηδία δεν υπήρξε κλείσιμο εκθεσιακών χώρων- και το BMW Group (-69,7%).

 

Προηγούμενο άρθροΣυνεχείς δοκιμές για το νέο Mokka πριν την παραγωγή
Επόμενο άρθροDS Active Scan Suspension: Η ανάρτηση του 21ου αιώνα