Ο διευθυντής του εργοστασίου της BMW στο Dingolfing, Christoph Schröder, το μέλος του ΔΣ της BMW AG και υπεύθυνος παραγωγής, Dr. Milan Nedeljkovic, και ο πρόεδρος του Συμβουλίου Εργαζομένων του εργοστασίου, Stefan Schmid.

Το BMW Group επενδύει περίπου 400 εκατ. ευρώ στο εργοστάσιο του Dingolfing για την παραγωγή του BMW iNEXT. Έτσι, προετοιμάζει το δρόμο για την κατασκευή αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας και υψηλών αυτοματοποιημένων μοντέλων BMW στο μέλλον, στη μεγαλύτερη ευρωπαϊκή μονάδα του δικτύου παραγωγής του.

Με το λανσάρισμα του BMW iNEXT το 2021, το εργοστάσιο του Dingolfing θα έχει τη δυνατότητα να κατασκευάζει το κατάλληλο μίγμα πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων, plug-in υβριδικών και μοντέλων με θερμικούς κινητήρες, ανάλογα με τη ζήτηση, σε μία γραμμή συναρμολόγησης. «Υιοθετώντας ευέλικτες δομές παραγωγής, τα εργοστάσιά μας είναι άριστα προετοιμασμένα ώστε να ικανοποιούν τις πιο ποικίλες ανάγκες της αγοράς», εξήγησε ο Milan Nedeljkovic, μέλος Δ.Σ. της BMW AG, υπεύθυνος παραγωγής. «Πιστεύουμε ακράδαντα ότι τα επόμενα χρόνια, δεν θα υπάρχει μόνο μία λύση που θα εξυπηρετεί τις ανάγκες μετακίνησης των πελατών μας ανά τον κόσμο. Το αντίθετο, εκτιμούμε ότι θα δούμε ένα μίγμα διαφορετικών τεχνολογιών κίνησης». Τα plug-in υβριδικά οχήματα ήδη αποτελούν σχεδόν το 10% της παραγωγής του Dingolfing. Το BMW iNEXT θα γίνει το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό όχημα με μπαταρία του εργοστασίου από το 2021.

Με τις τρέχουσες επενδύσεις και τις κατασκευαστικές εργασίες, το εργοστάσιο του Dingolfing δεν προετοιμάζεται απλά για τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, αλλά και για τη στάνταρ παραγωγή άκρως αυτοματοποιημένων οχημάτων. Όπως δήλωσε ο Milan Nedeljkovic: «Καθώς η τεχνολογία των οχημάτων μας γίνεται όλο και πιο περίπλοκη, οι δυνατότητες ενσωμάτωσης στο σύστημα θα αποτελέσουν ένα αποφασιστικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Με το BMW iNEXT, το εργοστάσιο του Dingolfing δείχνει ότι μπορούμε να ανταποκριθούμε σε αυξανόμενες προϊοντικές απαιτήσεις με αποδοτική μαζική παραγωγή».

Ο νέος διευθυντής του εργοστασίου του Dingolfing, Christoph Schröder, προέβη στις εξής δηλώσεις: «Το BMW iNEXT είναι κάτι παραπάνω από ένα απλό νέο μοντέλο. Λανσάρει πολλές βασικές αυτοκινητιστικές καινοτομίες, κυρίως σε σχέση με την αυτόνομη οδήγηση. Επίσης, προετοιμάζει το δρόμο για την επέκταση αυτών των τεχνολογιών τα επόμενα χρόνια. Οι τρέχουσες τεχνικές εργασίες για την υποστήριξη της παραγωγής του iNEXT θα χρησιμεύσουν και για άλλα μοντέλα που θα κατασκευάζονται μελλοντικά στο Dingolfing».

Οι προετοιμασίες είναι σε πλήρη εξέλιξη σε όλους σχεδόν τους τομείς. Τον Αύγουστο, η παραγωγή διακόπηκε για τέσσερις εβδομάδες προκειμένου να πραγματοποιηθούν οι απαραίτητες τεχνικές εργασίες και οι σχετικές τροποποιήσεις, εν όψει της προετοιμασίας των εγκαταστάσεων για την υποδοχή νέων μοντέλων, όπως το BMW iNEXT.

Το τμήμα αμαξωμάτων στο κέντρο του εργοστασίου προετοιμάστηκε σύμφωνα με τις προδιαγραφές του BMW iNEXT αρκετούς μήνες πριν. Νέες γραμμές παραγωγής κατασκευάζονται αυτή τη στιγμή για την περίπλοκη συναρμολόγηση του πατώματος. Το εργοστάσιο ωφελείται σε μεγάλο βαθμό από την πολυετή εμπειρία του σε συνθετικά και ελαφριά υλικά αλλά και σε δομές της τρέχουσας γενιάς της BMW Σειράς 7. Η παραγωγή είχε ήδη προσαρμοστεί στις απαιτήσεις διαχείρισης ενός καινοτόμου μίγματος υλικών – ατσαλιού, αλουμινίου και CFRP (πλαστικού ενισχυμένου με ανθρακονήματα) γι’ αυτό το μοντέλο, με έναν από τους μεγαλύτερους βιομηχανικούς φούρνους βαφής, για παράδειγμα.

Η παραγωγή του BMW iNEXT θα βασιστεί επίσης σε καθιερωμένες διαδικασίες συναρμολόγησης. Το νέο μοντέλο θα κατασκευάζεται αποδοτικά και ευέλικτα σε μία γραμμή με μοντέλα BMW Σειράς 5, Σειράς 7 και Σειράς 8 σε μία από τις δύο αίθουσες συναρμολόγησης του Dingolfing. Ωστόσο, για τα ηλεκτροκίνητα και πολύ αυτοματοποιημένα οχήματα όπως το BMW iNEXT, το περιεχόμενο κάποιων εργασιών κατανέμεται διαφορετικά στη διαδικασία παραγωγής σε σχέση με τα συμβατικά οχήματα. Στα ηλεκτρικά οχήματα, κάποια στάδια παραγωγής για τα συστήματα κίνησης παραλείπονται, για παράδειγμα. Σε άλλους τομείς απαιτούνται περισσότερες εργασίες συναρμολόγησης – όπως εγκατάσταση της μπαταρίας και αντίστοιχων καλωδίων υψηλής τάσης. Σε πολύ αυτοματοποιημένα οχήματα χρειάζεται εγκατάσταση πρόσθετων αισθητήρων, συστημάτων καθαρισμού και υπολογιστών υψηλών επιδόσεων. Αυτό σημαίνει ότι είναι απαραίτητη η παρουσία ειδικών σταθμών δοκιμών για τον έλεγχο των λειτουργιών. Αυτή η αναδιοργάνωση των διαδικασιών στη γραμμή παραγωγής απαιτούσε επίσης μία επέκταση και μερική αναδιάρθρωση της αίθουσας συναρμολόγησης. Οι εργασίες κατασκευής της τριώροφης μονάδας συναρμολόγησης ξεκίνησαν το καλοκαίρι του 2018. Τους επόμενους μήνες, σταδιακά, εγκαταστάθηκαν οι γραμμές παραγωγής και ξεκίνησε η λειτουργία τους – για παράδειγμα, περί τα τέλη Αυγούστου, το νέο τμήμα της γραμμής παραγωγής όπου γίνεται το ‘πάντρεμα’ αμαξώματος και συστήματος κίνησης.

Το BMW iNEXT όχι μόνο προετοιμάζει το δρόμο για μελλοντικές τεχνολογίες στο εργοστάσιο του Dingolfing – συνδέει όλες τις εγκαταστάσεις μεταξύ τους, έτσι ώστε διαφορετικά τμήματα του εργοστασίου να συνεργάζονται με μοναδικό τρόπο. Για παράδειγμα, βάσεις εμπρός άξονα, κιβώτιο και άξονες ηλεκτροκίνησης για το BMW iNEXT προέρχονται από τη μονάδα παραγωγής εξαρτημάτων του Dingolfing, Plant 02.10 και το Niederviehbach (μονάδα εκτός εργοστασίου). Μία ακόμα περιοχή του εργοστασίου, Plant 02.20, είναι υπεύθυνη για τη μπαταρία υψηλής τάσης και την τελευταία γενιά του ηλεκτροκινητήρα. Αποτελώντας παγκόσμιο εξειδικευμένο κέντρο (competence centre) του BMW Group για την παραγωγή συστημάτων ηλεκτροκίνησης, το εργοστάσιο επεκτείνεται τώρα σε μεγάλο βαθμό και εξελίσσεται περαιτέρω. Εκτιμάται ότι, μακροπρόθεσμα, περίπου 2.000 άτομα θα εργάζονται στην παραγωγή ηλεκτρικών εξαρτημάτων.

Ο Stefan Schmid, πρόεδρος του Συμβουλίου Εργαζομένων του Dingolfing, θεωρεί το BMW iNEXT ως ορόσημο στο δρόμο για τη μελλοντική μετακίνηση και απόδειξη ότι η μακροπρόθεσμη ανάπτυξη τεχνογνωσίας στο εργοστάσιο της Κάτω Βαυαρίας αποδίδει καρπούς: «Η μεταμόρφωση της βιομηχανίας μας είναι σε πλήρη εξέλιξη. Εμείς, στο Dingolfing, είμαστε στην πρώτη γραμμή. Τώρα απολαμβάνουμε τα οφέλη έχοντας ξεκινήσει από νωρίς την εφαρμογή αλλαγών, λαμβάνοντας υπόψη και τις μελλοντικές και ανταγωνιστικές εργασιακές δομές».

Το Εργοστάσιο του Dingolfing είναι μία από τις 31 μονάδες του δικτύου παραγωγής του BMW Group σε όλο τον κόσμο. Περίπου 1.500 οχήματα BMW Σειρά 3, Σειρά 4, Σειρά 5, Σειρά 6, Σειρά 7 και Σειρά 8 κατασκευάζονται καθημερινά στο Dingolfing Plant 02.40. Το 2018, το εργοστάσιο κατασκεύασε συνολικά 330.000 οχήματα. Περίπου 18.000 άτομα και 800 μαθητευόμενοι απασχολούνται αυτή τη στιγμή στις παραγωγικές εγκαταστάσεις του Dingolfing.

Προηγούμενο άρθροΗ SAIC Motor εξάγει ηλεκτρικά MG στην Ευρώπη
Επόμενο άρθροH CarPay-Diem δραστηριοποιείται στο Λουξεμβούργο