Πρόσφατα, ο Dieter Quartier, συντάκτης του Fleet Europe, επισκέφθηκε τη Volvo Cars στο Γκέτεμποργκ, με 10 ερωτήσεις σχετικά με την ηλεκτροκίνηση, την αυτόνομη οδήγηση και τη συνδεσιμότητα. Στο παρόν κείμενο καταγράφει τις επίσημες απαντήσεις της εταιρείας και μερικές από τις δικές του σκέψεις, βασισμένες σε όσα συγκέντρωσε έξω από τις πύλες των κεντρικών γραφείων.

Σήμερα υπάρχουν μόνο PHEV στη γραμμή παραγωγής σας. Πόσο απέχει η Volvo Cars από την επίτευξη του στόχου για συνολική ηλεκτροκίνηση, συμπεριλαμβανομένων των ήπιων υβριδικών και των πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων;

Επίσημη απάντηση: “Η Volvo Cars δεν μοιράζεται πληροφορίες σχετικά με την κατανομή των κινητήρων. Το πρώτο ήπιο υβριδικό θα ξεκινήσει το 2019 και στη συνέχεια η τεχνολογία θα επεκταθεί σε όλη την γκάμα. Το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό Volvo θα είναι το XC40. ”

Η άποψη του συντάκτη: Όπως και κάθε άλλος κατασκευαστής, η Volvo θα πρέπει να επιταχύνει το πρόγραμμά της για να βρεθεί κάτω από το υποχρεωτικό όριο των 95 g / km μέχρι το 2021. Το πρώτο ήπιο υβριδικό θα είναι το XC40 το επόμενο έτος, επειδή οι τεχνολογικά σχετική Geely Bo Rui διαθέτει ήδη αυτή την τεχνολογία στην Κίνα. Θα παράγεται επίσης από το επόμενο έτος με έναν κινητήρα 1,5, τριών κυλίνδρων, που θα συνδέεται με μια μπαταρία επαναφορτιζόμενη και θα ακολουθήσει μια πλήρως ηλεκτρική έκδοση.

Θα συμμετάσχει η Volvo στο δίκτυο γρήγορων φορτιστών της Ionity DC για μια λύση “ισάξια του Tesla”;

Επίσημη απάντηση: “Χωρίς σχόλιο”.

Η άποψη του συντάκτη: Τον Απρίλιο του 2018, τα ΜΜΕ ανέφεραν ότι η Ionity διαπραγματευόταν με νέους κατασκευαστή αυτοκινήτων όπως η Volvo, η PSA, η JLR και ακόμα και η Tesla, για να ενταχθούν στο πρόγραμμα. Θα ήταν απόλυτα λογικό για τη Volvo να το κάνει αυτό, όταν το πλήρως ηλεκτρικό Polestar 2 και το Volvo XC40 λανσαριστούν τον επόμενο χρόνο.

Θα το πάει η Volvo τόσο μακριά όσο η Tesla και η Nissan από την άποψη της αμφίδρομης φόρτισης, των οικιακών μπαταριών, των ηλιακών συλλεκτών, κλπ;

Επίσημη απάντηση: “Εστιάζουμε στην ανάπτυξη ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων. Δεν προχωρούμε σε περισσότερες λεπτομέρειες αυτήν τη στιγμή”.

Η άποψη του συντάκτη: Η μαζική ηλεκτροκίνηση συμβαδίζει με τη δημιουργία ενός οικοσυστήματος στο οποίο τα ηλεκτροκίνητα οχήματα συνδέονται με ένα έξυπνο δίκτυο, με οικιακές μπαταρίες και, κατά προτίμηση, με ηλιακούς συλλέκτες. Σήμερα, οι Nissan και Tesla είναι οι μόνοι κατασκευαστές που είναι έτοιμοι γι’ αυτό το επόμενο βήμα, αξιοποιώντας χρόνια εμπειρίας. Η Volvo δεν βρίσκεται ακόμα εκεί.

Η Volvo ανακοίνωσε ότι θα συνεργαστεί με την Ericsson για το Connected Vehicle Cloud. Τι συνεπάγεται αυτό;

Επίσημη απάντηση: “Η συμφωνία με την Ericsson αφορά στη συνέχιση της ανάπτυξης και της παροχής μιας από τις υπάρχουσες βασικές πλατφόρμες (υποδομές) που χρησιμοποιούνται για ορισμένες από τις υπηρεσίες cloud της Volvo”.

Η άποψη του συντάκτη: Το cloud θα επιτρέψει στη Volvo να παράσχει στους πελάτες της αυτοματοποίηση, διαχείριση στόλου, τηλεματική, πλοήγηση και ψυχαγωγία. Όσο δεν υπάρχει το δίκτυο 5G, οι δυνατότητες του συνδεδεμένου αυτοκινήτου είναι περιορισμένες. Η Volvo προσλαμβάνει επί του παρόντος ειδικούς τηλεματικής.

Ποια είναι η γνώμη της Volvo σχετικά με την ανοιχτή ανταλλαγή δεδομένων; Είστε διατεθειμένοι να συνεργασθείτε με άλλους κατασκευαστές αυτοκινήτων και εταιρείες τηλεματικής;

Επίσημη απάντηση: “Η Volvo Cars πιστεύει ότι όσο περισσότερα οχήματα μοιράζονται δεδομένα ασφαλείας σε πραγματικό χρόνο, τόσο ασφαλέστεροι είναι οι δρόμοι μας, επομένως καλούμε τις κυβερνήσεις και τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να συμμετάσχουν στην ανταλλαγή δεδομένων κίνησης για τη βελτίωση της παγκόσμιας ασφάλειας της κυκλοφορίας”.

Η άποψη του συντάκτη: Η Volvo – λογικά – επικεντρώνεται στα δεδομένα κίνησης προς όφελος της ασφάλειας. Τα δεδομένα είναι κάτι πολύ περισσότερο από την ασφάλεια. Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων θα πρέπει να συνεργάζονται με εξειδικευμένες εταιρείες τηλεματικής και μεταξύ τους για να μειώσουν τις διανυόμενες αποστάσεις, τους πόρους που σπαταλούνται και τον χρόνο που χάνεται. Το τελευταίο, παρεμπιπτόντως, είναι ένα από τα συνθήματα της Volvo: “θέλουμε να επιστρέψουμε χρόνο στους ανθρώπους”.

Google Android: Η Volvo θα ενσωματώνει τους Χάρτες, τον Βοηθό και το Play Store στην επόμενη γενιά Sensus. Πότε μπορούμε να περιμένουμε αυτό;

Επίσημη απάντηση: “Το πρώτο μοντέλο του Volvo Car Group, με ένα σύστημα πληροφοριών – ψυχαγωγίας βασισμένο στο Android, θα είναι το Polestar 2, το οποίο θα λανσαριστεί τον επόμενο χρόνο και αργότερα θα ακολουθήσουν και άλλα αυτοκίνητα στην πλατφόρμα μας CMA”.

Η άποψη του συντάκτη: Η τρέχουσα γενιά Sensus είναι εντάξει, αλλά δεν συγκρίνεται πραγματικά με τα τελευταία συστήματα που αναπτύσσονται από τη BMW και την Audi όσον αφορά στη φιλικότητα προς το χρήστη, τα γραφικά των χαρτών και την ταχύτητα. Έφτασε η ώρα για την επιτάχυνση του προγράμματος της Volvo.

Ο CEO της εταιρείας σας δήλωσε ότι “η κερδοφορία μέσω των δεδομένων των οδηγών είναι λανθασμένη προσέγγιση”. Η Volvo δεν θα μοιραστεί προσωπικά δεδομένα οδηγών με την Google ή την Amazon;

Επίσημη απάντηση: “Η Volvo Cars πιστεύει ότι πρέπει να επικεντρωθεί στο να καταστήσει τα αυτοκίνητα ελκυστικά για τους καταναλωτές της, μέσω νέων μοντέλων ιδιοκτησίας, νέων υπηρεσιών και αυτονομίας. Οποιαδήποτε κοινή χρήση δεδομένων των πελατών θα είναι προαιρετική”.

Η άποψη του συντάκτη: Αυτή η προαιρετική επιλογή θα ισχύει προφανώς και για άλλους κατασκευαστές αυτοκινήτων δια νόμου – τουλάχιστον στην Ευρώπη. Παρόλα αυτά, επικροτούμε την ηθική και πελατοκεντρική προσέγγιση του κ. Samuelsson.

Μιλώντας για χρήση εφαρμογών στο αυτοκίνητο: τι κάνει η Volvo για να την καταστήσει ασφαλή;

Επίσημη απάντηση: “Ο σχεδιασμός διαδραστικών εφαρμογών για αυτοκίνητα είναι εντελώς διαφορετικός από τον σχεδιασμό για φορητές συσκευές. Το περιεχόμενο της εφαρμογής και οι αλληλεπιδράσεις θα πρέπει να συμπληρώνουν την εμπειρία οδήγησης, ελαχιστοποιώντας την απόσπαση της προσοχής του οδηγού”.

Η άποψη του συντάκτη: Οι επικεντρωμένοι στην ασφάλεια κατασκευαστές αυτοκινήτων, όπως η Volvo, θα μπορούσαν να κάνουν περισσότερα για να ελαχιστοποιήσουν την απόσπαση της προσοχής – για παράδειγμα με την ενσωμάτωση του Google Assistant ή της Alexa της Amazon. Ο φωνητικός έλεγχος, όπως παρουσιάζεται στα πιο πρόσφατα μοντέλα της Mercedes και της Audi, θα πρέπει να εξαλείψει εντελώς την ανάγκη ή την επιθυμία να μετακινήσει ο οδηγός τα χέρια του στην οθόνη αφής και τα μάτια του από το δρόμο.

Ποιες είναι οι σημαντικότερες προκλήσεις στην Ευρώπη για την αυτόνομη οδήγηση; Πότε θα είστε έτοιμοι;

Επίσημη απάντηση: “Συνολικά, οι προκλήσεις είναι οι ίδιες ανά την υφήλιο – η ανάγκη για ανάπτυξη τεχνολογίας, η ανάγκη αλλαγής της νομοθεσίας και η ανάγκη αποδοχής από το κοινό. Η Volvo Cars σκοπεύει να παρουσιάσει ένα αυτοκίνητο ικανό για αυτόνομη οδήγηση χωρίς εποπτεία, στις αρχές της δεκαετίας του 2020”.

Η άποψη του συντάκτη: Αυτό το αυτόνομο αυτοκίνητο θα κυκλοφορήσει πρώτα στην Κίνα ή στις ΗΠΑ και θα μπορεί να κυκλοφορεί σε σχετικά ελεγχόμενες περιοχές, όπως αυτοκινητόδρομοι. Με άλλα λόγια, θα είναι επιπέδου 3. Το βήμα προς τα επίπεδα 4 και 5 θα είναι δύσκολο.

Στην Κίνα, η Volvo θέλει να εισέλθει στην αγορά ρομποτικών ταξί. Η Ευρώπη θα είναι η επόμενη;

Επίσημη απάντηση: “Ένας από τους στόχους μας είναι να είμαστε ο προτιμητέος προμηθευτής των εταιρειών ride-hailing. Έχουμε συμφωνίες με την Uber και την Baidu σήμερα. Μπορεί να προκύψουν και άλλες στο μέλλον. ”

Η άποψη του συντάκτη: Η καλή, παλιά, συντηρητική Ευρώπη θα περιπλέξει πολύ τα πράγματα για τα robo-taxis. Τα κράτη μέλη της ΕΕ θα έχουν ατελείωτες συζητήσεις σχετικά με τη νομοθεσία και τις ευθύνες για τα robo-taxis, ενώ το κοινό – συμπεριλαμβανομένων των εργοδοτών – θα είναι δύσκολο να πεισθεί για την ασφάλεια του εγχειρήματος.

Φυσικά, υπάρχουν σοβαρές πιθανότητες να ανατρέξουμε σε αυτό το άρθρο σε πέντε χρόνια από σήμερα και να εκπλαγούμε με την αφέλεια των υποθέσεών μας.

Προηγούμενο άρθροΗ Konetik έτοιμη να εξηλεκτρίσει τον κόσμο με τη Nissan
Επόμενο άρθροErmisBus: Ανανεωμένα σχέδια των καινoύργιων Mini Bus Mercedes