Για τη διασφάλιση θέσεων εργασίας και τη μείωση της εξάρτησης από τους Ασιάτες προμηθευτές μπαταριών, η Γαλλία και η Γερμανία φαίνεται πως ζήτησαν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να εγκρίνει κρατικές επιδοτήσεις για μια διασυνοριακή κοινοπραξία παραγωγής κυψελών μπαταριών, που περιλαμβάνει την PSA και την θυγατρική της Total, Saft, όπως αναφέρει η Frankfurter Allgemeine Zeitung.

Η είδηση έρχεται σε συνέχεια της ανακοίνωσης του CEO της PSA, Carlos Tavares, ο οποίος δήλωσε στην επιτροπή οικονομικών υποθέσεων του γαλλικού κοινοβουλίου πως η εταιρεία του “στηρίζει με ενθουσιασμό τη δημιουργία ενός ευρωπαϊκού φορέα για την ανάπτυξη και κατασκευή μπαταριών”.

Και τα δύο κράτη μέλη της ΕΕ έχουν διαθέσει 1,7 δισ. ευρώ σε επιδοτήσεις για τη στήριξη βιομηχανικών συνεργασιών στον τομέα των κυψελών μπαταριών, που σήμερα κυριαρχείται αποκλειστικά από προμηθευτές της Κορέας, της Κίνας και της Ιαπωνίας. Πρόκειται για μια επικίνδυνη κατάσταση, όπως αποδεικνύουν τα σημερινά προβλήματα εφοδιασμού του Audi e-tron.

Οι εταίροι που εμπλέκονται στη συμμαχία των κυψελών μπαταριών είναι κατά τα φαινόμενα η PSA και η κατασκευάστρια βιομηχανικών μπαταριών Saft. Το σχέδιο αφορά στη μετατροπή ενός εργοστασίου της Opel στο Kaiserslautern, κοντά στα γερμανο-γαλλικά σύνορα, αναφέρει η γερμανική εφημερίδα.

Northvolt και Volkswagen Group

Σύμφωνα με το Autonews.com, περισσότερες από 30 εταιρείες έχουν υποβάλει αίτηση για κρατική χρηματοδότηση στο Υπουργείο Οικονομίας της Γερμανίας, συμπεριλαμβανομένων των VW, BMW, Varta και Northvolt.

Η Northvolt και η Volkswagen Group ανακοίνωσαν πριν από ένα μήνα πως θα είναι εταίροι σε μια κοινοπραξία που αποκαλείται European Battery Union. Θέλουν να έχουν τον έλεγχο ολόκληρης της αλυσίδας μπαταρίας, από την εξόρυξη πρώτων υλών, μέχρι την παραγωγή κυψελών και την ανακύκλωση.

Εκτιμάται ότι, λόγω της μαζικής ηλεκτροκίνησης που πρόκειται να εξελιχθεί τα επόμενα χρόνια, η Ευρώπη θα χρειαζόταν τουλάχιστον δέκα Gigafactories για να συμβαδίσει με την εγχώρια παραγωγή EV. Μέχρι το 2024, η Northvolt θα είναι σε θέση να παράγει μπαταρίες συνολικής ισχύος 32GWh, αρκετή για την τροφοδοσία περίπου μισού εκατομμυρίου EVs.

Σήμερα, βρίσκεται στην πρώτη φάση, η οποία ισοδυναμεί με 16GWh και μια επένδυση περίπου 1,6 δισ. ευρώ. “Πιστεύουμε πως η ευρωπαϊκή αγορά θα έχει ετήσια ανάγκη 500 έως 600GWhs το 2030. Αν λήφθεί υπόψη η πρόοδος των διαφόρων εγκαταστάσεων, πιστεύω πως θα υπάρχουν τουλάχιστον 10 γιγαντιαία εργοστάσια στην Ευρώπη μέχρι τότε”, δήλωσε ο CEO της Northvolt, Peter Carlsson, στην Wirschaftswoche .

 

Προηγούμενο άρθροΝέος επικεφαλής στις Εταιρικές Πωλήσεις του BMW Group International
Επόμενο άρθροAVSC: Κοινοπραξία Ασφάλειας Αυτόνομων Οχημάτων