Ζώνες μηδενικών εκπομπών (ZEZ – Ζero Εmission Ζone) σε όλες τις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες μέχρι το 2030 προβλέπει μελέτη του οργανισμού Transport & Environment (T&E), καθώς θα υπάρχουν αρκετά ηλεκτρικά ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (eLCVs) στην αγορά.

Η πρόβλεψη αυτή βασίζεται σε μελέτη του T&E, η οποία τονίζει ότι τόσο η προσφορά, όσο και το συνολικό κόστος κατοχής των eLCVs θα καθιστούν εφικτή την εφαρμογή των ZEZs σε όλη την Ευρώπη.

Η αγορά των eLCVs στην ΕΕ και το Ηνωμένο Βασίλειο αναμένεται να αυξηθεί μεταξύ 2025 και 2030, φτάνοντας τα 3,9 εκατομμύρια οχήματα. Οι διαθέσιμες επιλογές ηλεκτρικών ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων προσφέρουν επαρκή αυτονομία και ποικιλία προδιαγραφών, ώστε επιχειρήσεις μικρού και μεγάλου μεγέθους να αντικαταστήσουν τα οχήματά τους με αμιγώς ηλεκτρικά, καλύπτοντας πλήρως τις ανάγκες τους.

Η μείωση των οχημάτων ντίζελ θα οδηγήσει σε ταχύτερη μείωση των εκπομπών άνθρακα των κεντρικών πόλεων, ειδικά εάν μπορέσει να εφαρμοστεί το μέτρο προτεραιότητας στα ηλεκτρικά οχήματα και αποκλεισμού των οχημάτων εσωτερικής καύσης (ICE) από τις Ζωνές Μηδενικών Εκπομπών. Αυτό ισχύει και για τις εμπορευματικές μεταφορές.

Η Barbara Stoll, ανώτερη Διευθύντρια της εκστρατείας Clean Cities της T&E, δήλωσε ότι τα eLCVs αναμένεται να γίνουν πιο οικονομικά από τα ντίζελ μέχρι το 2027, δίνοντας στις επιχειρήσεις τα εργαλεία για να λειτουργούν σε ζώνες μηδενικών εκπομπών.

Αξιοσημείωτο είναι ότι η γκάμα των eLCV που είναι διαθέσιμα στην αγορά περιλαμβάνει πλέον 23 μοντέλα με αυτονομία άνω των 250 χιλιομέτρων, τρία από τα οποία ξεπερνούν τα 330 χιλιόμετρα.

Προηγούμενο άρθροΟ Trump θέλει να καταργήσει τα κίνητρα για τα EVs με τη στήριξη της Tesla
Επόμενο άρθροNissan Juke με νέες μειωμένες τιμές