Ένα από τα μειονεκτήματα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων (και παραδόξως ένα από τα μεγάλα πλεονεκτήματα τους) η έλλειψη θορύβου, εξετάζεται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και έχει οδηγήσει σε δράση τις ΗΠΑ. Επειδή αυτά τα αυτοκίνητα δεν κάνουν ουσιαστικά κανένα θόρυβο, αποδεικνύονται πιο επικίνδυνα για τους πεζούς, που σαφώς δεν μπορούν να τα ακούσουν. Στις ΗΠΑ, μια έρευνα από την υπηρεσία οδικής ασφάλειας NHTSA διαπίστωσε ότι είναι δύο φορές πιο πιθανό να συγκρουστούν με έναν πεζό ή ποδηλάτη σε σχέση με τα παραδοσιακά αυτοκίνητα.
Έτσι, οι ΗΠΑ αποφάσισαν ότι από τον Σεπτέμβριο του επόμενου έτους, τα μικρά ηλεκτρικά οχήματα (αυτοκίνητα και βαν που ζυγίζουν λιγότερο από 4,5 τόνους) θα πρέπει να κάνουν θόρυβο για να σηματοδοτήσουν την παρουσία τους σε ταχύτητες κάτω των 30 km / h. Πάνω από την ταχύτητα αυτή, πιστεύεται ότι επαρκεί ο θόρυβος των ελαστικών και των ανέμων. Η φύση και ο όγκος του θορύβου δεν έχουν καθοριστεί.
Στην Ευρώπη, η ΕΕ ξεκίνησε από το 2012 ένα έργο υπό την επωνυμία eVADER, το οποίο συγκεντρώνει εταιρείες όπως οι Nissan, Renault, PSA, Continental και Siemens. Ο στόχος ήταν να αναπτυχθεί αυτό που ονομάζεται «ακουστική τεχνολογία» για να προειδοποιεί τους άλλους χρήστες του οδικού δικτύου για την προσέγγιση ενός EV, αλλά ταυτόχρονα να περιορίζει στο μέτρο του δυνατού το ποσό της «ηχητικής ρύπανσης» που πρέπει να δημιουργηθεί. Η προσθήκη ενός τέτοιου θορύβου σε όλα τα καινούργια ηλεκτρικά οχήματα μπορεί να γίνει υποχρεωτική από την 1η Ιανουαρίου 2019.
Φωτογραφία: Nissan