Σύμφωνα με τον διευρυμένο Κανονισμό Γενικής Ασφάλειας Οχημάτων, οι στόλοι πρέπει να υιοθετήσουν δύο νέες τεχνολογίες ασφαλείας από τον Ιούλιο του 2024, που βελτιώνουν το ADAS και προσθέτουν νέα δεδομένα στο fleet management.

Το GSR2, το οποίο στοχεύει σε σημαντική μείωση των ατυχημάτων στους ευρωπαϊκούς δρόμους, περιλαμβάνει ευρύ φάσμα τεχνολογιών, συμπεριλαμβανομένης της «ανίχνευσης υπνηλίας» και του ευφυούς ελέγχου ταχύτητας (ISA). Το δεύτερο στάδιο GSR2 προβλέπεται να τεθεί σε ισχύ στις 6 Ιουλίου 2024, καθιστώντας την ISA υποχρεωτική στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) και την Βόρεια Ιρλανδία.

Οι νέες τεχνολογίες ασφαλείας απαιτούν την εγκατάσταση ανάλογων συστημάτων ανίχνευσης σε επιβατικά αυτοκίνητα και, ως εκ τούτου, υποχρεωτικές επενδύσεις για τους στόλους, αυξάνοντας την σημασία των διαπραγματεύσεων με τις ασφαλιστικές εταιρείες. Παρόλο που οι νέες τεχνολογίες ασφαλείας μπορούν να απενεργοποιηθούν, οι νέες πολιτικές αυτοκινήτου και εκπαίδευσης οδηγών πρέπει να συμμορφώνονται με τους στόχους.

Τι είναι η ISA;

Η ISA στοχεύει στην καταγραφή της ταχύτητας και στη μείωσή της σε περίπτωση υπέρβασης του ορίου. Χρησιμοποιεί το GPS για εντοπισμό του οχήματος και τα δεδομένα χαρτογράφησης για καταγραφή του ορίου ταχύτητας, ενώ οι κάμερες του οχήματος καταγράφουν τις πινακίδες ορίου ταχύτητας. Σε περίπτωση υπέρβασης του ορίου, η ISA χρησιμοποιεί διάφορα συστήματα για μείωση της ταχύτητας, συμπεριλαμβανομένης της ηχητικής προειδοποίησης, της προειδοποίησης δόνησης και της ανάδρασης αφής και σηκώνει το πόδι του οδηγού από το γκάζι, μειώνοντας σταδιακά τις επιδόσεις του κινητήρα.

Η ISA υιοθετήθηκε τον Ιούλιο του 2022 για νέα μοντέλα και τύπους οχημάτων και θα καταστεί υποχρεωτική για όλα τα νέα αυτοκίνητα από τον Ιούλιο του 2024. Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το σύστημα ISA δεν θα περιορίσει τον οδηγό, παρέχοντας την δυνατότητα παράκαμψης.

Η φύση της νέας τεχνολογίας ασφάλειας μπορεί να επεκτείνει την εκπαίδευση των οδηγών που ήδη προσαρμόζεται στα ηλεκτρικά οχήματα και στην τηλεματική. Η περιβαλλοντική συμμόρφωση ασφαλείας φαίνεται να διευρύνεται με κάθε νέα τεχνολογία, επηρεάζοντας τα συστήματα μάνατζμεντ.

Σημαντική μείωση μοιραίων ατυχημάτων

Οι τεχνολογίες GSR2 ενδέχεται να αυξήσουν τις τιμές λιανικής, αλλά θα είναι ζωτικής σημασίας για την ασφάλεια των ευρωπαϊκών δρόμων. Σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφαλείας Μεταφορών (ETSC), πολλοί οδηγοί θεωρούν την ISA θετικό βήμα, παρόλο που η προσαρμογή θα χρειαστεί χρόνο. Επιπλέον, το ETSC πιστεύει ότι η τεχνολογία μπορεί να μειώσει τα μοιραία ατυχήματα κατά 20%.

Σύμφωνα με το Πανεπιστήμιο του Leeds, η τεχνολογία μπορεί να περιορίσει τους τραυματισμούς έως και 12%, μειώνοντας δραστικά τον κίνδυνο συγκρούσεων, αναφέρει η Telegraph. Αυτός είναι ο στόχος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η οποία αναφέρει επίσης ότι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν πλέον την ευκαιρία να μεγιστοποιήσουν τις δυνατότητες της τεχνολογίας ISA για ασφαλέστερους δρόμους.

Προηγούμενο άρθροVolvo Cars: Η αποχώρηση του Javier Varela φέρνει αλλαγές
Επόμενο άρθροΝέο πρόγραμμα «Premium Upgrade» για το DS 3