Τον Μάιο του 2022, σύμφωνα με τα στοιχεία της ACEA (Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτου), οι ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη υποχώρησαν κατά 11,2% στις 791.546 μονάδες, σημειώνοντας τον 10ο συνεχόμενο μήνα πτώσης.
Και οι τέσσερις βασικές αγορές της Ευρωπαϊκής Ένωσης κατέγραψαν διψήφια μείωση. Η Ιταλία σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση (-15,1%), ακολουθούμενη από την Ισπανία (10,9%), τη Γερμανία (-10,2%) και τη Γαλλία (-10,1%). Αντιθέτως, στη χώρα μας καταγράφηκε αύξηση των ταξινομήσεων επιβατικών αυτοκινήτων (+10,6%).
Το διάστημα Ιανουαρίου – Μαΐου του 2022, οι συνολικές ταξινομήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων στην ΕΕ ήταν 13,7% χαμηλότερες σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι. Το πεντάμηνο του 2022, οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων έχουν υποχωρήσει στις περισσότερες αγορές της περιοχής, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγάλων: Ιταλία (-24,3%), Γαλλία (-16,9%), Ισπανία (-11,5%) και Γερμανία (-9,3%). Στην Ελλάδα σημειώθηκε ελαφρά πτώση (-1,7%).
Στις 10 πρώτες μάρκες τον Μάιο ηγείται σταθερά η Volkswagen με μερίδιο 10,8% αλλά πτώση πωλήσεων που αγγίζει το 20% (-19,9%), ακολουθούν η Toyota με μερίδιο 6,9% και άνοδο στις πωλήσεις της (+2,9%), η Peugeot με 5,9% (-14,4%), η BMW με 5,7% (-14%), η Mercedes με 5,5% (-7,1%), η Audi με 5,3% (-18,5), η Kia με 5,1% (+9,8%), η Renault με 5,1% (-20,5%), η Hyundai με 5,1% (+9,7) και η Ford με 4,9% (και μεταβολή από τον περσινό Μάιο -4,8%).
Την επόμενη δεκάδα απαρτίζουν οι Skoda με μερίδιο 4,5% (-32,4%) Fiat/Abarth με 4,3% (-19,1%) Opel με 4,3% (-6,7%) Seat/Cupra με 3,9% (-19,2%) Dacia με 3,5% (+11,5%) Citroen με 3,5% (-23,6% Volvo με 2,0% (-23,2%) Nissan με 2,0% (+3%) Mini με 1,5% (-10,6%) και Jeep με 1,1% (-7,7%).
Το πεντάμηνο από πλευράς ομίλων μόνο ο όμιλος Hyundai (Hyundai και Kia) αύξησε τις πωλήσεις του (+17%) ενώ στις μάρκες τη μεγαλύτερη αύξηση (με πολύ χαμηλό όμως όγκο) κατέγραψε η Alpine (+91.2%) ακολουθούμενη από τις Honda (+23,3%), Kia (+20.5%), DS (+18.9%), Dacia (+14.1%), Hyundai (+14.3%) Porsche (+12.4%) και Toyota (+0,7%).