Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι συνολικές ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον Μάιο του 2022 σημείωσαν αύξηση 8,76% με 12.866 μονάδες έναντι 11.830 του Μαΐου 2021.

Συγκεκριμένα η αύξηση οφείλεται στα επιβατικά (+10,6%) που τον περασμένο μήνα ταξινόμησαν 11.995 μονάδες έναντι 10.850 του αντίστοιχου περσινού μήνα, 4.497 του Μαΐου 2020 (+116,73%), 13.832 του Μαΐου 2019 (-13,28%) και 12.467 του Μαΐου 2018 (-3,79%).

Συγκριτικά, τόσο στη Γαλλία, όσο και στη Γερμανία, οι ταξινομήσεις νέων επιβατικών μειώθηκαν κατά 10% τον Μάιο, μια ηπιότερη πτώση σε σχέση με τους προηγούμενους μήνες της φετινής χρονιάς στις χώρες αυτές. Στην Ιταλία καταγράφηκε επίσης πτώση, αλλά μεγαλύτερη (-17,56%), ενώ στο Ηνωμένο Βασίλειο η πτώση έφτασε σχεδόν το 21%.

Σε επίπεδο πενταμήνου οι ταξινομήσεις των καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα κατέγραψαν ελαφρά πτώση (-1,7%) με 43.711 μονάδες φέτος έναντι 44.487 της αντίστοιχης περσινής περιόδου, 28.321 του πενταμήνου 2020 (+54,34%), 52.424 του πενταμήνου 2019 (-16,62%) και 49.741 του πενταμήνου 2018 (-12,12%).

Τα φορτηγά αντιθέτως ταξινόμησαν λιγότερες μονάδες από πέρυσι. Τον Μάιο του είχαμε 842 ταξινομήσεις έναντι 933 τον περσινό (-9,8%). Το πεντάμηνο του 2022 ταξινομήθηκαν 3.918 μονάδες έναντι 4.511 του πενταμήνου 2021 (-13,1%).

Παρόμοια εξέλιξη σημείωσαν και τα λεωφορεία με 29 μονάδες τον Μάιο του 2022 έναντι 47 του Μαΐου 2021 (-38,3%) και 89 μονάδες την περίοδο Ιανουαρίου – Μαΐου 2022 έναντι 140 της αντίστοιχης περσινής (-36,4%).

7.261 καινούργιες μοτοσυκλέτες άνω των 50 cc ταξινομήθηκαν τον Μάιο του 2022 έναντι 5.395 τον Μάιο του 2021 (+34,6%), ενώ το πεντάμηνο είχαμε 21.420 μονάδες φέτος έναντι 16.865 πέρυσι (+27,0%).

Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών καταγράφει συνέχιση του αυξητικού μεριδίου των SUV, 49,8% τον Μάιο και 54,8% το πεντάμηνο, έναντι 45,5% και 45,3% αντίστοιχα πέρσι. Την μεγαλύτερη αύξηση μεριδίου κατέγραψαν και αυτό τον μήνα τα B-SUV (+4,3 μονάδες), ενώ τα μικρά επιβατικά (Α) είχαν τη μεγαλύτερη μείωση μεριδίου (-4,5 μονάδες).

Η κατανομή ανά καύσιμο, ως τον Μάιο, ευνοεί τα υβριδικά (HEV) που συνεχίζουν να αυξάνουν το μερίδιο τους (+5,9 μονάδες) καταλαμβάνοντας το 21,4% της αγοράς. Τον Μάιο το μερίδιο των υβριδικών ανέρχεται στο 26%. Ευνοϊκή η εξέλιξη και των επαναφορτιζόμενων (BEV-PHEV) που αύξησαν το μερίδιό τους κατά 2,2 μονάδες το πεντάμηνο (7,6%) και 1,2 τον Μάιο (6,3% της συνολικής αγοράς). Μικρή αύξηση του μεριδίου τους καταγράφουν και τα αυτοκίνητα υγραερίου (βλ. σχετικό πίνακα).

Προηγούμενο άρθροΤο ID. Buzz τέλειος σύντροφος στην ψηφιακή εποχή
Επόμενο άρθροΗ Alfa Romeo εγκαινιάζει τη νέα της εταιρική ταυτότητα