Την παγκόσμια πρεμιέρα του στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης (12 – 22 Σεπτεμβρίου) θα κάνει το νέο Opel Astra. Το πεντάθυρο hatchback (από 19.990 ευρώ, τιμές λιανικής + στη Γερμανία) και το Sports Tourer (από 20.990 ευρώ) διατίθενται για παραγγελία, σε εκδόσεις Edition, GS Line, Elegance, Ultimate και στο ειδικό, επετειακό μοντέλο “120 Years”.

Το νέο Opel Astra είναι το πιο αποδοτικό όλων των εποχών με έως 21% χαμηλότερες εκπομπές CO2 συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο. Πέντε από τους επτά διαθέσιμους συνδυασμούς μηχανικών συνόλων έχουν εκπομπές CO2 κάτω των 100g/km (σύμφωνα με το πρότυπο NEDC1). Με μία εντελώς νέα γενιά κινητήρων και κιβωτίων, το Opel Astra θέτει πρότυπα στον τομέα εκπομπών ρύπων, που το προάγουν στην κορυφή της συμπαγούς κατηγορίας.

Οι υπερσύγχρονοι, τρικύλινδροι κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου του νέου Astra προσφέρουν ζωηρές επιδόσεις και εγγυώνται κορυφαία οδηγική άνεση με ελάχιστους θορύβους. Ένας αντικραδασμικός άξονας στο μπλοκ των τρικύλινδρων κινητήρων εξουδετερώνει τους κραδασμούς. Οι βασικές κινητήριες μονάδες συνδυάζονται με εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο. Ένα νέο αυτόματο κιβώτιο με συνεχώς μεταβαλλόμενη μετάδοση και ένα αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων με ομαλές αλλαγές συμβάλλουν επίσης στη χαμηλότερη κατανάλωση και στο υψηλότερο επίπεδο άνεσης.

Οι σχολαστικές δοκιμές στην αεροδυναμική σήραγγα συνέβαλαν επίσης σημαντικά στις μειώσεις κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών CO2. Με τιμή 0.255 Cd, το Sports Tourer ανήκει στην κατηγορία των station wagon με το χαμηλότερο συντελεστή οπισθέλκουσας στον κόσμο, ενώ το πεντάθυρο ηγείται της κατηγορίας hatchback με 0.26 Cd. Ως αποτέλεσμα, το νέο Astra είναι ένα από τα πιο αεροδυναμικά συμπαγή αυτοκίνητα της αγοράς.

Το σπορ πλαίσιο του Astra έχει εξελιχθεί περαιτέρω. Νέα αμορτισέρ αυξάνουν την άνεση. Το προαιρετικό δυναμικό πλαίσιο διαθέτει πιο άκαμπτους αποσβεστήρες, πιο άμεσο σύστημα διεύθυνσης και ένα σύνδεσμο Watt στον πίσω άξονα.

Με τη συμβολή προηγμένων τεχνολογιών μείωσης εκπομπών ρύπων, όπως το Φίλτρο Σωματιδίων Βενζίνης (GPF) και το σύστημα Επιλεκτικής Καταλυτικής Αναγωγής diesel (Selective Catalytic Reduction – SCR), όλοι οι νέοι κινητήρες του Astra ήδη συμμορφώνονται με τις μελλοντικές απαιτήσεις του προτύπου Euro 6d. Οι αλουμινένιοι κινητήρες diesel και βενζίνης εφοδιάζονται από τη βασική έκδοση, με τεχνολογία εξοικονόμησης καυσίμου stop/start. Το Astra διατίθεται με πολλές ακόμα κορυφαίες τεχνολογίες, από τη νέα εμπρός και πίσω κάμερα, μέχρι το ψηφιακό ταχύμετρο και την επόμενη γενιά συστημάτων infotainment. Περιλαμβάνει επίσης σύστημα κλήσης έκτακτης ανάγκης e-Call. Ασύρματος φορτιστής στην κεντρική κονσόλα για smartphones διατίθεται προαιρετικά.

Πρωταθλητές απόδοσης: έως 21% χαμηλότερες εκπομπές CO2

Οι κατεξοχήν υπεύθυνοι για την εξαιρετική απόδοση του νέου Astra είναι οι νέοι, υπερτροφοδοτούμενοι κινητήρες βενζίνης και diesel, που επιτυγχάνουν να είναι οικονομικοί και ταυτόχρονα ιδιαίτερα ζωηροί.

Οι συμπαγείς, τρικύλινδροι, turbo βενζινοκινητήρες διατίθενται με κυβισμό 1.2 & 1.4 λίτρων. Αποδίδοντας ισχύ από 81kW (110hp) έως 107kW (145hp) και μέγιστη ροπή από 195 έως 236 Nm, επιτυγχάνουν την τέλεια ισορροπία μεταξύ επιδόσεων και απόδοσης (NEDC1 κατανάλωση καυσίμου: στην πόλη 6,4-5,2 l/100 km, εκτός πόλης 4,2-3,8 l/100 km, μικτός κύκλος: 5,0-4,3 l/100 km, 116-99 g/km CO2, WLTP2 μικτός κύκλος: 6,2-5,2, 142-119 g/km CO2, προκαταρτικές τιμές). Το νέο Astra 1.2 Direct Injection Turbo συνδυάζεται με ένα εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο, ενώ το Astra 1.4 Direct Injection Turbo εφοδιάζεται με αυτόματο CVT (με συνεχώς μεταβαλλόμενη μετάδοση). Η ενσωμάτωση της υδρόψυκτης πολλαπλής εξαγωγής στην κυλινδροκεφαλή συμβάλλει στην ταχύτερη προθέρμανση του κινητήρα, κάτι το οποίο μειώνει τις εκπομπές ρύπων σε μία κρύα εκκίνηση. Όλοι οι βενζινοκινητήρες διαθέτουν μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων και είναι έως έξι κιλά ελαφρύτεροι από τις προηγούμενες, τρικύλινδρες μονάδες. Ο βενζινοκινητήρας 1.2 Turbo με 96kW (130hp) εκπέμπει περίπου 21% λιγότερο CO2 από το αντίστοιχο προηγούμενο μοντέλο. Κλασικό χαρακτηριστικό της Opel είναι η άριστη μεταβατική απόκριση στις εντολές του γκαζιού των βενζινοκινητήρων – στις 1.500 σαλ., το 90% της μέγιστης ροπής είναι ήδη διαθέσιμο στο 1,5 δλ. από το πάτημα του γκαζιού.

Βενζινοκινητήρες 1.2 1.2 1.2 1.4
Ισχύς (kW/hp) σε σαλ. 81/110 @ 4.500 96/130 @ 5.500 107/145 @ 5.500 107/145 @ 5.000-6.000
Ροπή (Nm σε σαλ.) 195 @ 2.000-3.500 225 @ 2.000-3.500 225 @ 2.000-3.500 236 @ 1.500-3.500
Πρότυπο εκπομπών ρύπων Euro 6d Euro 6d Euro 6d Euro 6d
Κιβώτιο 6-τάχυτο μηχανικό 6-τάχυτο μηχανικό 6-τάχυτο μηχανικό 7-τάχυτο CVT
Προκαταρκτικές τιμές κατανάλωσης καυσίμου NEDC1 (l/100 km)
–       Στην πόλη 5,6-5,3 5,5-5,2 5,5-5,2 6,4-6,3
–       Εκτός πόλης 4,0-3,8 4,0-3,8 4,0-3,8 4,2-4,0
–       Μικτός κύκλος 4,6-4,3 4,5-4,3 4,6-4,3 5,0-4,8
– CO2 g/km 105-99 104-99 105-99 116-112
Προκαταρκτικές τιμές κατανάλωσης καυσίμου WLTP2 – μικτός κύκλος
–       l/100km 5,6-5,2 5,6-5,2 5,6-5,2 6,2-5,8
–       CO2 g/km 128-119 128-119 128-119 142-133

 

Υψηλή απόδοση: λιγότερο από 100 g/km CO2 από τον νέο Astra turbodiesel

Οι 1.5L diesel κινητήρες του νέου Astra έχουν τα ίδια θετικά χαρακτηριστικά. Οι αλουμινένιοι κινητήρες μειωμένων τριβών διαθέτουν αντικραδασμικό άξονα και υπερσυμπιεστές μεταβλητής γεωμετρίας. Το σύστημα ψεκασμού καυσίμου common rail λειτουργεί με πιέσεις έως 2.000 bar. Οι τεχνολογικά προηγμένες τρικύλινδρες μονάδες αποδίδουν από 77kW (105hp) έως 90kW (122hp) και – ανάλογα με την ισχύ – μέγιστη ροπή από 260 έως 300Nm (NEDC1 κατανάλωση καυσίμου : στην πόλη 6,0-4,0 l/100 km, εκτός πόλης 4,0-3,2 l/100 km, μικτός κύκλος 4,7-3,6 l/100 km, 125-94 g/km CO2, WLTP2 μικτός κύκλος: 5,6-4,4, 147-117 g/km CO2, προκαταρτικές τιμές).

Τη βέλτιστη μετεπεξεργασία καυσαερίων του Astra 1.5 diesel αναλαμβάνει ένα σύστημα μείωσης εκπομπών ρύπων που αποτελείται από έναν παθητικό, οξειδωτικό καταλύτη, σύστημα ψεκασμού AdBlue, καταλύτη SCR και φίλτρο σωματιδίων πετρελαίου – Diesel Particulate Filter (DPF).

Κινητήρες Diesel  1.5D 1.5D 1.5D
Ισχύς (kW/hp) σε σαλ. 77/105 @ 3,250 90/122 @ 3,500 90/122 @ 3,500
Ροπή (Nm σε σαλ.) 260 @ 1.500-2.500 300 @ 1.750-2.500 300 @ 1.750-2.500
Πρότυπο εκπομπών ρύπων Euro 6d Euro 6d Euro 6d
Κιβώτιο 6-τάχυτο μηχανικό 6-τάχυτο μηχανικό 9-τάχυτο αυτόματο
Προκαταρκτικές τιμές κατανάλωσης καυσίμου NEDC1 (l/100 km)
–       Στην πόλη 4,5-4,3 4,5-4,3 6,0-5,7
–       Εκτός πόλης 3,4-3,2 3,4-3,2 4,0-3,9
–       Μικτός κύκλος 3,8-3,6 3,8-3,6 4,7-4,6
–       CO2 g/km 100-94 100-94 125-120
Προκαταρκτικές τιμές κατανάλωσης καυσίμου WLTP2 – μικτός κύκλος
–       l/100 km 4,8-4,4 4,8-4,5 5,6-5,2
–       CO2 g/km 126-117 127-119 147-138

 

Πλήρως ψηφιοποιημένο: νέα εμπρός και πίσω κάμερα, ψηφιακό ταχύμετρο

Το Opel Astra ήδη προσφέρει μία σειρά προηγμένων τεχνολογιών και συστημάτων υποστήριξης που είναι ασυναγώνιστη στην κατηγορία του – πρώτο και κύριο, το ευφυές αντιθαμβωτικό σύστημα φωτισμού IntelliLux LED® matrix. Το νέο Astra διατίθεται επίσης με προαιρετικούς, λιγότερο ενεργοβόρους προβολείς LED με 13 watts. Η εκτενής γκάμα περιλαμβάνει συστήματα όπως προσαρμοζόμενο cruise control, ένδειξη απόστασης από το προπορευόμενο όχημα, αναγνώριση επικείμενης σύγκρουσης (forward collision alert) με αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, αναγνώριση σημάτων οδικής κυκλοφορίας (traffic sign recognition) και διατήρηση λωρίδας κυκλοφορίας (lane keep assist) είναι μόνο μερικά από αυτά. Επίσης προσφέρονται εργονομικά καθίσματα πιστοποιημένα από το AGR (Aktion GesünderRücken e.V.) – με επένδυση από ύφασμα, Alcantara ή πολυτελές δέρμα – με σύστημα εξαερισμού και λειτουργία μασάζ. Το Astra είναι επίσης εξαιρετικά ψηφιοποιημένο με μία νέα, προαιρετική high-tech εμπρός κάμερα και νέα κάμερα οπισθοπορείας.

Η νέα εμπρός κάμερα είναι μικρότερη, αλλά ισχυρότερη από ποτέ, χάρη σε έναν ταχύτερο επεξεργαστή. Εκτός από αυτοκίνητα τώρα αναγνωρίζει και πεζούς – κάτι που αυξάνει σημαντικά την ασφάλεια. Η ψηφιακή κάμερα οπισθοπορείας που διατίθεται σε συνδυασμό με το νέο σύστημα infotainment Multimedia Navi Pro είναι επίσης ισχυρότερη. Η εικόνα της κυκλοφορίας πίσω από το όχημα στο μόνιτορ είναι πιο σαφής και ακριβής και οι αντιθέσεις πιο ορατές στο σκοτάδι.

Οι πελάτες του Astra απολαμβάνουν κορυφαία συνδεσιμότητα με τα Apple CarPlay και Android Auto με τα συστήματα Multimedia Radio, Multimedia Navi και Multimedia Navi Pro. Ανήκουν στη νεότερη γενιά συστημάτων infotainment – που σημαίνει ότι είναι πιο έξυπνα, πιο γρήγορα και πιο διαισθητικά. Το κορυφαίο της γκάμας Multimedia Navi Pro – όπως και στο Opel Insignia – έχει έγχρωμη οθόνη αφής 8″, με δυνατότητα επιλογής απεικόνισης “Tour” ή “Sport”, ενώ ελέγχεται και μέσω φωνητικής εντολής (voice control). Συνδεδεμένες υπηρεσίες πλοήγησης με πληροφορίες κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο και online ενημερώσεις χαρτών κάνουν το ταξίδι πιο ξεκούραστο. Η οθόνη πλοήγησης προβάλλει ανασχεδιασμένα γραφικά με πιο φρέσκια και μοντέρνα εμφάνιση. Το ίδιο ισχύει και για τον πίνακα οργάνων: οι οδηγοί του νέου Opel Astra είναι οι πρώτοι που θα έχουν στη διάθεσή τους ψηφιακό ταχύμετρο.

Ασύρματη φόρτιση και ηχοσύστημα Bose

Η άνεση είναι η απόλυτη προτεραιότητα στο νέο Astra. Ένα πρακτικό χαρακτηριστικό κατά τη διάρκεια του ταξιδιού: συμβατά smartphones μπορούν τώρα να φορτίζονται επαγωγικά μέσω ασύρματης φόρτισης. Το μόνο που χρειάζεται είναι η τοποθέτηση του smartphone στην υποδοχή της κεντρικής κονσόλας.

Το νέο Astra μεταμορφώνεται σε αίθουσα συναυλιών με το προαιρετικό σύστημα ήχου υψηλών προδιαγραφών Bose. Συνολικά επτά ηχεία συμπεριλαμβανομένου ενός  RichBass subwoofer κάτω από το χώρο αποσκευών διασφαλίζουν βέλτιστη ηχητική απόλαυση. Οδηγός και επιβάτες περιβάλλονται από πλούσιο ήχο – ανεξάρτητα από τη θέση τους μέσα στο όχημα. Επιπλέον, μέχρι οκτώ διαφορετικά προφίλ ήχου μπορούν να αποθηκεύονται μέσω του ψηφιακού ενισχυτή – ανάλογα με τις επιθυμίες και προτιμήσεις του ακροατή.

Τελευταίο αλλά σημαντικό, το νέο Astra λανσάρει ένα ακόμα χαρακτηριστικό άνεσης που κάνει την οδήγηση το χειμώνα πιο ευχάριστη και ασφαλέστερη: το θερμαινόμενο παρμπρίζ. Λεπτές, σχεδόν αόρατες αντιστάσεις στο παρμπρίζ εξασφαλίζουν άμεσα καθαρή ορατότητα για τους οδηγούς του Astra σε παγερές θερμοκρασίες με άμεσο ξεθάμπωμα.

Ένα στοιχείο με μεγάλη ζήτηση στο Asta Sports Tourer το οποίο εξακολουθεί να προσφέρεται είναι η πίσω πόρτα που λειτουργεί με έλεγχο αισθητήρα: αυτή ανοίγει και κλείνει αυτόματα μόλις ο οδηγός περάσει το πόδι του κάτω από τον πίσω προφυλακτήρα  έχοντας το κλειδί στην τσέπη του.

Το νέο Opel Astra θέτει για μία ακόμα φορά πρότυπα στην κατηγορία του με αυτές τις κορυφαίες τεχνολογίες καθώς και με τις εξαιρετικές τιμές κατανάλωσης και εκπομπών CO2 για κινητήρες diesel και βενζίνης.


[1] Τα στοιχεία κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών ρύπων είναι προκαταρκτικά και έχουν υπολογισθεί σύμφωνα με το πρότυπο WLTP, ενώ έχουν μετατραπεί σε τιμές NEDC ώστε να είναι εφικτή η σύγκριση με άλλα οχήματα, σύμφωνα με τον κανονισμό R (EC) No. 715/2007, R (EU) No. 2017/1153 και  R (EU) No. 2017/1151. Οι προκαταρκτικές τιμές ενδέχεται να διαφέρουν από τις επίσημες τελικές τιμές της έγκρισης τύπου.

[2] Οι τιμές κατανάλωσης και εκπομπών CO2 που αναφέρονται συμμορφώνονται με το πρότυπο WLTP (οδηγία EU 2017/948). Λόγω των πιο ρεαλιστικών συνθηκών δοκιμών, η κατανάλωση καυσίμου και οι εκπομπές CO2 που υπολογίζονται στο πλαίσιο του WLTP είναι σε πολλές περιπτώσεις υψηλότερες από τις μετρήσεις σε καθεστώς NEDC.

Προηγούμενο άρθροΟ Taisuke Nakamura επικεφαλής του INFINITI Design
Επόμενο άρθροΚαθ’ οδόν το νέο Nissan JUKE