Από αριστερά: Thomas Schmall, μέλος του ΔΣ του Ομίλου αρμόδιος για την Τεχνολογία της Volkswagen AG και Πρόεδρος του Εποπτικού Συμβουλίου της PowerCo SE, Jörg Teichmann, Chief Procurement Officer της PowerCo, Ralph Kiessling, EVP Energy & Surface Technologies της Umicore, Mathias Miedrei, CEO της Umicore

Η PowerCo – η νέα εταιρεία μπαταριών του Volkswagen Group – και ο βελγικός όμιλος κυκλικής τεχνολογίας Umicore έλαβαν πλήρεις ρυθμιστικές εγκρίσεις για την κοινοπραξία τους, που ανακοινώθηκε τον Σεπτέμβριο του 2022.

Οι εταίροι μπορούν τώρα να προχωρήσουν γρήγορα στην προετοιμασία για μεγάλης κλίμακας βιομηχανική παραγωγή ενεργών υλικών καθόδου (CAM) και πρόδρομων υλικών (PCAM) στην Ευρώπη.

Τα ενεργά υλικά καθόδου είναι ο βασικός τεχνολογικός μοχλός για την απόδοση της μπαταρίας, καθώς και ο μεγαλύτερος παράγοντας στο συνολικό της κόστος. Αποτελούν επομένως στρατηγικά σημαντικά υλικά για τη δημιουργία αξίας της μπαταρίας και ζωτικής σημασίας για επιτυχημένη μετάβαση του συστήματος μετάδοσης κίνησης στην ηλεκτροκίνηση.

Από το 2025 και μετά, η κοινοπραξία που ιδρύθηκε από την PowerCo και την Umicore θα προμηθεύει τα ευρωπαϊκά εργοστάσια κυψελών μπαταριών της πρώτης με βασικά υλικά για παραγωγή. Με έδρα τις Βρυξέλλες, η κοινοπραξία θα καλύψει μεγάλο μέρος της ζήτησης της PowerCo στην ΕΕ και θα παρέχει στην Umicore ασφαλή πρόσβαση σε σημαντικό μέρος της ευρωπαϊκής ζήτησης για υλικά καθόδου EV.

Η Umicore είναι κορυφαία εταιρεία τεχνολογίας κυκλικών υλικών με εκτενή εξειδίκευση στους τομείς της επιστήμης των υλικών, της χημείας και της μεταλλουργίας.

Η κοινοπραξία θα προχωρήσει σε παραγωγή, έως το τέλος της δεκαετίας, CAM και PCAM κυψελών χωρητικότητας 160 GWh ετησίως, που ισοδυναμεί με ετήσια παραγωγική ικανότητα ικανή να τροφοδοτήσει περίπου 2,2 εκατομμύρια αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα.

Τα εργοστάσια της PowerCo 

Από αριστερά: Ximo Puig, Πρόεδρος της κοινότητας της Βαλένθια, Pedro Sánchez, Πρωθυπουργός της Ισπανίας, Felipe VI., Α.Μ. Βασιλιάς της Ισπανίας, Thomas Schmall, Μέλος του ΔΣ της Volkswagen AG αρμόδιος για την Τεχνολογία και Πρόεδρος του Εποπτικού Συμβουλίου της PowerCo, Wayne Griffiths, CEO των SEAT και CUPRA

Η PowerCo SE έκανε το επόμενο βήμα στην οικοδόμηση της παγκόσμιας επιχείρησης μπαταριών της: Στην ισπανική περιοχή της Βαλένθια, η εταιρεία έδωσε στις 17 Μαρτίου το σήμα εκκίνησης για την κατασκευή του δεύτερου εργοστασίου κυψελών PowerCo. Το Gigafactory της Valencia θα ξεκινήσει την παραγωγή το 2026 και θα απασχολεί άμεσα περισσότερα από 3.000 άτομα στο μέλλον, με περαιτέρω έως και 30.000 έμμεσες θέσεις εργασίας που ενδέχεται να δημιουργηθούν σε προμηθευτές και συνεργάτες στην Ισπανία, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη. Από την έναρξή της τον Ιούλιο του 2022, η PowerCo αποφάσισε τρεις τοποθεσίες για εργοστάσια κυψελών μπαταριών: Salzgitter, Valencia και St. Thomas στο Οντάριο του Καναδά, δύο από αυτά βρίσκονται ήδη υπό κατασκευή.

Το υπάρχον εργοστάσιο της Volkswagen στο Salzgitter προμήθευε για δεκαετίες εκατομμύρια οχήματα με κινητήρες. Με τη διάδοση της ηλεκτροκίνησης, είναι σε φάση υλοποίησης η μετατροπή του εργοστασίου προς την έρευνα και παραγωγή μπαταριών. Το Salzgitter μετατρέπεται σε ένα Κέντρο Αριστείας (Centre of Excellence), με ήδη τους 160 από τους 500 εργαζόμενους σήμερα, να απασχολούνται στην εξέλιξη μπαταριών. Τα νέα εργαστήρια θα επιτρέψουν εκτεταμένες δοκιμές στοιχείων μπαταριών με έως 200 διαφορετικές μεθόδους ανάλυσης, με χρήση τεχνολογικού εξοπλισμού που θα καταστήσει το Salzgitter μία από τις πιο σύγχρονες ερευνητικές εγκαταστάσεις μπαταριών ηλεκτροκίνησης στην Ευρώπη.

Το 2025, αναμένεται να βγει στην παραγωγή από το εργοστάσιο η ενοποιημένη κυψέλη  μπαταρίας της Volkswagen. Η νέα ενοποιημένη κυψέλη αναμένεται πως θα μειώσει έως και 50% το κόστος της μπαταρίας. Οι πρωτότυπες μπαταρίες που έχουν παραχθεί με αυτή την τεχνολογία έχουν επιδείξει πολλά υποσχόμενες επιδόσεις όσον αφορά την αυτονομία, τον χρόνο φόρτισης και την ασφάλεια – απαραίτητες προϋποθέσεις για ένα μελλοντικό βιομηχανικό πρότυπο.

Προηγούμενο άρθροUpland και High Altitude εκδόσεις Renegade και Compass
Επόμενο άρθροBEV ή FCEV; Διαφορές υδρογόνου – ηλεκτρικού