Η Volvo, η οποία δεν είχε παραδοσιακό επικεφαλής πωλήσεων από τον περασμένο Οκτώβριο, επανέφερε τον ρόλο του Chief Commercial Officer (CCO) και επέλεξε τον Erik Severinson να ηγηθεί μιας μεγαλύτερης και πιο ισχυρής ομάδας.

Ο Severinson, που προηγουμένως ήταν Chief Strategy and Product Officer της Volvo, βρίσκεται στην αυτοκινητοβιομηχανία από το 2008 και είναι μέλος της ανώτατης εκτελεστικής ομάδας της από το 2024.

Πρόσθεσε στα καθήκοντά του τη στρατηγική εμπορικής ανάπτυξης όταν ο πρώην αναπληρωτής CEO και CCO, Bjorn Annwall, αποχώρησε πριν από 10 μήνες. Τα υπόλοιπα καθήκοντα του Annwall μοιράστηκαν σε τρεις άλλους ανώτατους εκτελεστικούς.

Μια βασική αλλαγή σε σχέση με την περίοδο Annwall είναι ότι ο Severinson, 46 ετών, θα εναρμονίσει πιο στενά τη διαχείριση προϊόντων με τις εμπορικές λειτουργίες της Volvo.

«Αυτό που είναι διαφορετικό αυτή τη φορά είναι ότι φέρνουμε τους υπεύθυνους των σειρών προϊόντων στο εμπορικό cluster», δήλωσε ο Severinson σε διεθνή μέσα. «Έχουμε μια εξαιρετική γκάμα προϊόντων. Τώρα πρέπει να αυξήσουμε τις πωλήσεις και να ενισχύσουμε την εστίαση στο προϊόν μέσα στις εμπορικές μας δραστηριότητες.»

Για να το πετύχει, ο Severinson και ο διάδοχός του στη θέση του Chief Strategy and Product Officer, Michael Fleiss, 52 ετών, θα συνεργαστούν στενά με τους επικεφαλής των τριών οικογενειών προϊόντων της Volvo: τον Alexander Petrofski (σειρές 30 και 40), τον Akhil Krishnan (σειρά 60) και τον Oscar Bertilsson Olsborg (σειρά 90).

Ο Severinson θέλει να διασφαλίσει ότι η Volvo δεν θα αφήσει μεγάλα κενά στη γκάμα της. «Πρέπει να υπάρχει πρόταση για κάθε πελάτη σε κάθε περιοχή, ανεξαρτήτως κινητήρα», είπε. «Αυτό είναι σημαντικό και κάτι που μας έλειπε στο παρελθόν.»

Θα συνεργαστεί επίσης με τους επικεφαλής των τριών βασικών αγορών της Volvo — Αμερική, Ευρώπη και Κίνα — για να ενισχύσει την περιφερειακή προσαρμογή των δραστηριοτήτων της εταιρείας, μια από τις κορυφαίες προτεραιότητες του νέου CEO της Volvo, Håkan Samuelsson.

Μια κομβική αλλαγή που θα επιβλέψει ο Severinson είναι η έναρξη παραγωγής του μεσαίου SUV XC60 στο εργοστάσιο της Volvo στις ΗΠΑ, μια κίνηση που αποσκοπεί στη μείωση του οικονομικού πλήγματος από τους υψηλότερους δασμούς που επέβαλε η κυβέρνηση Τραμπ στις εισαγωγές από την Ευρώπη.

«Το εργοστάσιό μας δεν βρίσκεται στο Μεξικό ή στον Καναδά. Είναι στις ΗΠΑ. Αυτό είναι το στρατηγικό πλεονέκτημα που θέλουμε να αξιοποιήσουμε για να ενισχύσουμε τις πωλήσεις εκεί των προϊόντων που παράγουμε τοπικά», δήλωσε.

EX60 SUV – Κρίσιμη επιλογή

Στην Ευρώπη, η κορυφαία προτεραιότητα του Severinson θα είναι να διασφαλίσει ότι η λανσαρισματική πορεία του πλήρως ηλεκτρικού μεσαίου SUV EX60 θα είναι ομαλή, σε αντίθεση με την καθυστερημένη άφιξη του ηλεκτρικού EX90, που έφτασε στην αγορά με δύο χρόνια καθυστέρηση λόγω προβλημάτων λογισμικού.

Ο ίδιος χαρακτήρισε το EX60 «εξαιρετικά σημαντικό» για τη Volvo, καθώς θα ανταγωνιστεί στην κρίσιμη κατηγορία των μεσαίων SUV, όπου οι πωλήσεις ηλεκτρικών μοντέλων αυξήθηκαν κατά 33% το πρώτο εξάμηνο του έτους, σύμφωνα με στοιχεία της Dataforce.

«Είναι ένα πολύ ανταγωνιστικό τμήμα, αλλά και το σημείο όπου υπάρχει ανάπτυξη», είπε. «Ο μόνος τρόπος να ανταγωνιστείς σε έναν αναπτυσσόμενο τομέα είναι με φρέσκα προϊόντα.»

Στην Κίνα, η Volvo ποντάρει στο πρώτο plug-in υβριδικό μεγάλης αυτονομίας της, το XC70, για να δώσει ώθηση στις πωλήσεις της, οι οποίες μειώθηκαν κατά 10% το πρώτο εξάμηνο, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας.

«Πρέπει να συνεχίσουμε να πιστεύουμε στο brand μας, να το βελτιστοποιούμε αυτόνομα ως μια περιφέρεια China-for-China και να επενδύσουμε στα τμήματα πελατών που αναπτύσσονται», είπε ο Severinson. «Αυτό περιλαμβάνει τα plug-in υβριδικά μεγάλης αυτονομίας και τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα.»

Αλλαγές στη δομή διοίκησης 

Η προαγωγή του Severinson και η πρόσληψη του Fleiss ήταν δύο από τις 12 αλλαγές που έκανε η Volvo στη διώροφη διοικητική της δομή. Όλες οι αλλαγές τέθηκαν σε ισχύ στις 14 Αυγούστου.

Ο Fleiss εργάστηκε στη Volvo σχεδόν μια δεκαετία, κυρίως στον τομέα των συστημάτων κίνησης, πριν αποχωρήσει το 2021 για να αναλάβει CEO της Aurobay Sweden.

Η Aurobay δημιουργήθηκε από τη Volvo και τη μητρική της Geely για να απορροφήσει όλες τις δραστηριότητες κινητήρων εσωτερικής καύσης, μετά τη στροφή της Volvo αποκλειστικά στην ηλεκτροκίνηση.

«Είμαι πολύ χαρούμενος που καλωσορίζω τον Erik σε αυτόν τον νέο ρόλο και που φέρνω πίσω τον Michael στη Volvo Cars», δήλωσε ο Samuelsson. «Ο Erik και ο Michael έχουν μεγάλη εμπειρία και φέρνουν βαθιά κατανόηση της εταιρείας μας, των πελατών, της στρατηγικής και των λειτουργιών. Οι αλλαγές που κάνουμε θα ενισχύσουν τη Volvo Cars σε αυτήν την κρίσιμη στιγμή για την εταιρεία και τον κλάδο.»

Με την προσθήκη του Fleiss, η ανώτατη εκτελεστική ομάδα της Volvo αυξάνεται από επτά σε οκτώ μέλη.

Η μεγαλύτερη αναδιάρθρωση έγινε στο επόμενο επίπεδο, την εκτεταμένη εκτελεστική ομάδα διοίκησης (EMTe).

Στους νέους της EMTe περιλαμβάνονται οι υπεύθυνοι σειρών προϊόντων:

  • Alexander Petrofski, 46, Eurostar του Automotive News Europe το 2018
  • Akhil Krishnan, 35, Rising Star του ANE τον Ιούνιο
  • Nicholas Gronenthal, 44, προσωρινός επικεφαλής σχεδιασμού, που θα διαδεχθεί τον Jeremy Offer.

Άλλα νέα μέλη είναι:

  • Nicolas Guibert, 59, επικεφαλής παραγωγής
  • Eric Apode, 60, επικεφαλής προμηθειών
  • Karin Thorn, 55, επικεφαλής πρόωσης & ενέργειας
  • Malin Vulcan, 48, επικεφαλής μηχανολογίας οχημάτων

Επιπλέον, η επικεφαλής βιωσιμότητας Vanessa Butani και ο ανώτερος σύμβουλος Geert Bruyneel αποχωρούν από την EMTe αλλά παραμένουν στην εταιρεία.

Η επικεφαλής marketing Gretchen Saegh-Fleming, που προσχώρησε στη Volvo το 2023, θα αποχωρήσει. Θα αντικατασταθεί προσωρινά από τη My Lindstrom, που βρίσκεται στη Volvo από το 2012. Η Lindstrom δεν θα αποτελεί μέλος της EMTe.

Προηγούμενο άρθροΕΕ-Κινητήρες εσωτερικής καύσης: «Ξεθωριάζει» το ορόσημο του 2035;
Επόμενο άρθροHonda ADV350 24YM: 6.890€ με δώρο το Smart Top Box