O πρόεδρος & CEO της Volvo Car Group Håkan Samuelsson και ο Dr. Ya-Qin Zhang, πρόεδρος της Baidu

Η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία Volvo, η οποία ανήκει στην κινεζική Geely, θα προσφέρει την τεχνογνωσία της στις προηγμένες τεχνολογίες στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας, ενώ η Baidu θα παρέχει την πλατφόρμα αυτόνομης οδήγησης Apollo.

Η συνεργασία αφορά στην ανάπτυξη και τη δοκιμή οχημάτων χωρίς οδηγό που θα πληρούν το πρότυπο Επιπέδου 4 που ορίζει η SAE International των ΗΠΑ, δηλαδή οχήματα που δεν απαιτούν ανθρώπινη παρέμβαση υπό ορισμένες συνθήκες.

Η Baidu δήλωσε ότι επέλεξε τη Volvo ως συνεργάτη λόγω των “μακροχρόνιων διαπιστευτηρίων ασφαλείας της εταιρείας”.

“Με τη Baidu κάνουμε ένα μεγάλο βήμα προς τα εμπρός για να εμπορευόμαστε τα αυτόνομα συμβατά αυτοκίνητα μας, βασισμένα στην κορυφαία τεχνολογία ασφάλειας της Volvo”, δήλωσε ο Hakan Samuelsson, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Volvo Cars. “Υπάρχει μια δυναμική εξέλιξη στην αυτόνομη οδήγηση στην Κίνα, όπου η Baidu είναι πρωτοπόρος παίκτης και η αγορά εκεί προσφέρει τεράστιες ευκαιρίες για εμάς ως προμηθευτή επιλογής για αυτόνομους στόλους

O Hakan Samuelsson, δήλωσε ακόμα ότι αναμένει ότι οι πωλήσεις robotaxi, που θα χρησιμοποιούνται γιa ride-hailing, θα αντιπροσωπεύσουν ένα “σημαντικό τμήμα” των οχημάτων που χρειάζονται για να επιτύχουν το στόχο: δηλαδή το 1/3 των πωλήσεων αυτόνομων αυτοκινήτων μέχρι το 2025.

“Τα Robotaxi είναι ένας τομέας όπου δεν θα ανταγωνιστούμε ως φορείς εκμετάλλευσης αλλά πουλώντας αυτοκίνητα σε εταιρείες που θα τα εκμεταλλευτούν”, δήλωσε στο Reuters.

Οι εταιρείες ανταγωνίζονται για την πρωτιά στην εισαγωγή ενός αυτόνομου προϊόντος στην αγορά των ride-hailing οχημάτων, η οποία ήδη αντιπροσωπεύει περισσότερο από το 30% της παγκόσμιας αγοράς ταξί. Οι αναλυτές της Goldman Sachs πιστεύουν ότι η αξία της αγοράς ride-hailing θα μπορούσε να οκταπλασιαστεί φτάνοντας τα 285 δισ. δολάρια μέχρι το 2030.

Ο πρόεδρος & CEO του Volvo Car Group Håkan Samuelsson και ο Robin Li CEO της Baidu

Ο CEO της Volvo δήλωσε ότι αναμένει το κόστος ανάπτυξης για τα αυτόνομα και ηλεκτρικά οχήματα να είναι περίπου το 5% του κύκλου εργασιών. Είπε ακόμα ότι οι συνεργασίες είναι απαραίτητες, όπως η κοινή επιχείρηση με την τεχνολογική εταιρεία Veoneer, για την ανάπτυξη αυτόματων πιλότων για αυτοκίνητα που θα πωλούνται σε ιδιώτες. “Πρέπει να είμαστε ταπεινοί και να αντιληφθούμε ότι χρειαζόμαστε νέες εταιρικές σχέσεις για να είμαστε ισχυροί σε αυτόν τον τομέα”, συμπλήρωσε.

Ο Hakan Samuelsson αναμένει συνεργασίες με προμηθευτές μπαταριών, καθώς και παραγωγούς εξαρτημάτων, όπως ηλεκτροκινητήρες, μετατροπείς και φορτιστές, αλλά δήλωσε ότι, η εταιρεία εξακολουθεί να προτίθεται να αναπτύξει δικό της ηλεκτρικό κινητήρα.

Η Volvo δεν διευκρίνησε πότε θα είναι έτοιμη η παραγωγή του αυτοκινήτου Baidu. Το πρόγραμμα πωλήσεων της σε robotaxi εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τη συμφωνία της για την προμήθεια έως και 24.000 επιβατικών αυτοκινήτων επιπέδου 1 και 2 στην Uber μεταξύ 2019 και 2021.

Η συμφωνία αυτή αμφισβητήθηκε όταν η Uber σταμάτησε το πρόγραμμα δοκιμών στο δρόμο μετά από μια πρόσφατη θανατηφόρα σύγκρουση, αλλά ο Hakan Samuelsson μίλησε για επαναφορά της συμφωνίας με προγραμματισμένες παραδόσεις για το επόμενο έτος.

Ωστόσο, σύμφωνα με πηγές του Reuters, η Uber δεν προτίθεται να αγοράσει και τα 24.000 αυτοκίνητα που προβλέπει η συμφωνία, καθιστώντας τη δέσμευση της Baidu ακόμη πιο σημαντική για τη Volvo.

Η Baidu πέρυσι άνοιξε την πλατφόρμα Apollo σε τρίτους για να επιταχύνει την ανάπτυξη ενόψει του σκληρού ανταγωνισμού της Waymo της Google και της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Tesla.

Αυτές οι νέες πρωτοβουλίες σηματοδοτούν ένα μεγάλο βήμα στις προσπάθειες της Baidu να εξυψώσει τη φήμη της και να εμβαθύνει την τεχνογνωσία της ως σημαντικό παράγοντα στις τεχνολογίες Τεχνητής Νοημοσύνης (AI). Η Κίνα έχει ως στόχο την οικοδόμηση μιας εγχώριας βιομηχανίας ΑΙ αξίας περίπου 150 δισεκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ και τη μετατροπή της χώρας σε παγκόσμιο ηγέτη έως το 2030.

Διάφορες εταιρείες υψηλής τεχνολογίας κινεζικές και μη προσπαθούν να αναπτύξουν αυτόνομα φορτηγά και αυτοκίνητα επιπέδου 4, ώστε να είναι σύμφωνα με τις κατευθυντήριες οδηγίες που έχει θέσει η Εταιρεία Μηχανικών Αυτοκινήτων

Εκτός από τη Baidu, άλλοι διαδικτυακοί γίγαντες, όπως οι Alibaba και Tencent επενδύουν επίσης στην τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης και στην ανάπτυξη έξυπνων λειτουργικών συστημάτων για οχήματα.

Η Κίνα αναμένει ότι κάθε ένα από τα δύο νέα αυτοκίνητα που πωλούνται θα έχει εξοπλιστεί με έξυπνες και τουλάχιστον μερικώς αυτόνομες λειτουργίες έως το 2020, σύμφωνα με κατευθυντήρια γραμμή της Εθνικής Επιτροπής Ανάπτυξης και Μεταρρυθμίσεων, της ισχυρής υπηρεσίας προγραμματισμού της χώρας. Ο υπουργός βιομηχανίας και τεχνολογίας πληροφοριών Miao Wei προέβλεψε ότι η αγορά για έξυπνα συνδεδεμένα οχήματα θα αυξηθεί σε 100 δισ. γιουάν (14 δισ. δολάρια ΗΠΑ) μέχρι το 2020.

 

Προηγούμενο άρθροΟι πωλήσεις της Volvo Cars αυξήθηκαν κατά 11,8% τον Οκτώβριο
Επόμενο άρθροΌταν η απόφαση για τη ζωή και το θάνατο είναι μηχανική