To Volkswagen Group προχώρησε τον μετασχηματισμό του σε έναν βιώσιμο όμιλο κινητικότητας, επικεντρωμένο στο λογισμικό το 2021 και διπλασίασε περίπου τις παραδόσεις BEV από έτος σε έτος σε 452.900 μονάδες.

Αυτές αντιπροσωπεύουν πλέον το 5,1% των συνολικών παραδόσεων, από 2,5% το προηγούμενο έτος. Ο Όμιλος ηγείται της ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας με μεγάλη διαφορά ενώ κατέκτησε το δεύτερο μεγαλύτερο μερίδιο της βασικής αγοράς των ΗΠΑ με περίπου 7,5%. Στην Κίνα, παραδόθηκαν 92.700 BEV, τετραπλάσιο ποσοστό από το 2020. Οι πωλήσεις plug-in υβριδικών σε όλο τον κόσμο αυξήθηκαν επίσης σημαντικά στις 309.500 μονάδες (+61%). Συνολικά, ο Όμιλος παρέδωσε 8.882.000 οχήματα σε πελάτες σε όλο τον κόσμο. Όπως προβλεπόταν, η παγκόσμια έλλειψη ημιαγωγών οδήγησε σε κάμψη της τάξης του 4,5% σε σύγκριση με το 2020, παρά την υψηλή ζήτηση.

Ο Christian Dahlheim, Επικεφαλής Πωλήσεων του Volkswagen Group, δήλωσε : «Το 2021 ήταν πολύ προκλητικό λόγω των παγκόσμιων ελλείψεων ημιαγωγών, αλλά παρόλα αυτά εφαρμόσαμε με συνέπεια τη σαφή μελλοντική μας πορεία προς το NEW AUTO. Ο διπλασιασμός του όγκου των ηλεκτρικών μπαταρίας και η μεγάλη ζήτηση για όλα τα οχήματά μας δείχνουν ξεκάθαρα ότι βρισκόμαστε στο σωστό δρόμο. Επ’ αυτού θα οικοδομήσουμε το τρέχον έτος και θα συνεχίσουμε να προωθούμε τον μετασχηματισμό μας».

Τα στοιχεία για το 2021 δείχνουν πώς αλλάζει το επιχειρηματικό μοντέλο του Ομίλου. Οι πηγές εισοδήματος θα μετατοπιστούν σταδιακά περαιτέρω από τους συμβατικούς κινητήρες βενζίνης στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μηδενικών εκπομπών και από τις πωλήσεις οχημάτων στο λογισμικό και τις υπηρεσίες κινητικότητας, που θα υποστηρίζονται από τη βασική τεχνολογία της αυτόνομης οδήγησης. Το Volkswagen Group προβλέπει ότι το 2030 ένα στα δύο αυτοκίνητα που πωλούνται παγκοσμίως θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά.

O συστηματικός εξηλεκτρισμός του χαρτοφυλακίου προϊόντων αποτυπώνεται και στον επενδυτικό σχεδιασμό για τα έτη 2022 έως 2026 που παρουσίασε τον Δεκέμβριο ο Όμιλος. Αυτά τα σχέδια προβλέπουν αύξηση του κόστους κεφαλαίου και του κόστους ανάπτυξης για την ηλεκτροκίνηση κατά περίπου 50% σε σύγκριση με τον προηγούμενο σχεδιασμό, φτάνοντας συνολικά τα 52 δισ. ευρώ.

Τα κορυφαία σε πωλήσεις ηλεκτρικά μοντέλα του Ομίλου το 2021 ήταν (σε μονάδες) τα εξής:

Volkswagen ID.4: 119.600

Volkswagen ID.3: 75.500

Audi e-tron (+ Sportback): 49.200

Škoda Enyaq iV 44.700

Volkswagen e-up!: 41.400

Porsche Taycan (+ Turismo): 41.300

Η μάρκα Volkswagen το 2021

Η Volkswagen έκλεισε το 2021 με πωλήσεις περίπου 4,897 εκατομμύριων οχημάτων σε όλο τον κόσμο. Το νούμερο αυτό αντιπροσωπεύει μείωση της τάξης του 8% σε σύγκριση με το 2020, κάτι αναμενόμενο λόγω των προβλημάτων στην εφοδιαστική αλυσίδα, κυρίως το δεύτερο εξάμηνο του έτους. Από την άλλη, το 2021 η εταιρεία παρέδωσε σε πελάτες παγκοσμίως περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα από ποτέ, διπλασιάζοντας τον όγκο σε σχέση με το προηγούμενο έτος, με πωλήσεις περίπου 369.000 αυτοκινήτων, αύξηση 73% σε σύγκριση με το 2020. Από αυτά, τα 263.000 ήταν αμιγώς ηλεκτρικά (+97%) ενώ 106.000 plug-in υβριδικά (+33 %). Παράλληλα, σε ιστορικό υψηλό βρίσκονται οι προς εκτέλεση παραγγελίες, που αφορούν 543.000 οχήματα εκ των οποίων τα 95.000 της οικογένειας ID., δείγμα της δυναμικής της μάρκας τόσο γενικά όσο και στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ιδιαίτερα.

Σε δηλώσεις του, ο Ralf Brandstätter, Διευθύνων Σύμβουλος της μάρκας Volkswagen, τόνισε: «Σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, έχουμε φτάσει σε κορυφαία θέση για τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη. Με τη στρατηγική μας “ACCELERATE” και την επέκταση του χαρτοφυλακίου μοντέλων, θα συνεχίσουμε να αυξάνουμε τον ρυθμό της επίθεσης στην ηλεκτροκίνηση. Πριν το τέλος του τρέχοντος έτους θα προστεθεί στη γκάμα το ID.BUZZ, κάνοντας την ID. οικογένεια μοντέλων ακόμα πιο ολοκληρωμένη.»

Το 2021, οι πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών αυτοκινήτων αποτέλεσαν το 7,5% των συνολικών παραδόσεων (2020: 4%). Στην Ευρώπη, ανήλθε στο εντυπωσιακό 19,3% των παραδόσεων της μάρκας (2020: 12,6%). Η Volkswagen κατέγραψε σημαντική αύξηση στις παραδόσεις ηλεκτρικών οχημάτων ιδιαίτερα στις Η.Π.Α., την Κίνα και τη Γερμανία. Στην εγχώρια αγορά της εταιρείας, ένα στα τέσσερα οχήματα Volkswagen που παραδόθηκαν σε πελάτες ήταν αμιγώς ηλεκτρικό ή plug-in υβριδικό. Απογείωση των πωλήσεων αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα (77.100, +437%) , από τα οποία περισσότερα από 70.000 ήταν ID. μοντέλα, καθιστώντας τη Volkswagen έναν από τους μεγαλύτερους πάροχους BEV στην Κίνα, ενώ σημαντική αύξηση αναμένεται και το 2022. Σχεδόν 17.000 BEV πωλήθηκαν στις ΗΠΑ, σχεδόν είκοσι φορές περισσότερα από ό,τι το προηγούμενο έτος.

Προηγούμενο άρθροΟ Martin Lundstedt πρόεδρος Eπαγγελματικών της ACEA
Επόμενο άρθροΗ PepsiCo παραλαμβάνει τα πρώτα 15 φορτηγά Semi Tesla