Η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) εξέλεξε τον Martin Lundstedt, CEO του Volvo Group, Πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου Επαγγελματικών Οχημάτων για το τρέχον έτος.

«Το 2022 θα είναι αποφασιστική χρονιά για τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές μηδενικών εκπομπών», δήλωσε ο Martin Lundstedt.

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και οι εθνικές κυβερνήσεις συζητούν για τον προτεινόμενο νέο κανονισμό υποδομής εναλλακτικών καυσίμων (AFIR), ο οποίος θα περιέχει δεσμευτικούς στόχους υποδομής φόρτισης και ανεφοδιασμού καυσίμων για κάθε κράτος μέλος της ΕΕ. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρόκειται επίσης να προτείνει αναθεωρημένα πρότυπα CO2 για βαρέα επαγγελματικά οχήματα εντός του έτους.

«Τα ηλεκτρικά φορτηγά μπαταρίας είναι έτοιμα να κυκλοφορήσουν σε μεγάλους αριθμούς και τα φορτηγά κυψελών καυσίμου θα ακολουθήσουν σύντομα», εξήγησε ο κ. Lundstedt. «Ωστόσο, η ικανότητα των μεταφορέων να επενδύσουν σε φορτηγά μηδενικών εκπομπών είναι άμεσα συνδεδεμένη με τη διαθεσιμότητα της σωστής υποδομής φόρτισης και ανεφοδιασμού καυσίμων».

«Δυστυχώς, η κατάλληλη υποδομή για τις συγκεκριμένες ανάγκες των βαρέων επαγγελματικών οχημάτων απουσιάζει σχεδόν παντελώς σήμερα», προειδοποίησε ο κ. Lundstedt.

«Πρόκειται για κάτι που η AFIR πρέπει να αντιμετωπίσει επειγόντως, με συγκεκριμένους και φιλόδοξους στόχους ειδικών υποδομών για φορτηγά. Είναι πολύ απλό: κανένας μεταφορέας δεν πρόκειται να αγοράσει ηλεκτρικό φορτηγό μπαταρίας, εκτός εάν μπορεί να το φορτίσει για σωστή και απρόσκοπτη δραστηριότητα».

Οι αρμόδιοι χάραξης πολιτικής πρέπει να κατανοήσουν πλήρως πως η θέσπιση στόχων AFIR για βαρέα οχήματα τώρα –πριν την αναθεώρηση των προτύπων CO2 εντός του 2022– θα καθορίσει ουσιαστικά τη μείωση CO2 των οδικών εμπορευματικών μεταφορών μέχρι το τέλος της δεκαετίας.

Η ACEA επαναλαμβάνει επίσης πως οι απαιτήσεις υποδομής φορτηγών είναι εντελώς διαφορετικές από εκείνες των επιβατικών αυτοκινήτων – ιδιαίτερα όσον αφορά στην τοποθεσία, τον χώρο και τα ελάχιστα επίπεδα ισχύος.

Το ΔΣ Επαγγελματικών Οχημάτων της ACEA εκλέγει Πρόεδρο σε ετήσια βάση. Ο κ. Lundstedt αναλαμβάνει μετά τον Martin Daum, CEO της Daimler Truck.

Ποιος είναι ο Martin Lundstedt, Πρόεδρος και CEO του Volvo Group

Ο Martin Lundstedt είναι μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής του Volvo Group από τον Οκτώβριο του 2015. Παράλληλα, δραστηριοποιείται και ως Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Permobil AB, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Autoliv AB και μέλος της Βασιλικής Σουηδικής Ακαδημίας Μηχανικών Επιστημών (IVA).

Προηγουμένως, ο κ. Lundstedt χρημάτισε Πρόεδρος και CEO της Scania (2012-2015). Πριν από αυτό, κατείχε διάφορες διευθυντικές θέσεις στη Scania από το 1992. Διετέλεσε επίσης συμπρόεδρος της Συμβουλευτικής Ομάδας Ανωτέρου Επιπέδου Βιώσιμων Μεταφορών του Γενικού Γραμματέα του ΟΗΕ (2015-2016) και μέλος του ΔΣ της Concentric AB. Ο κ. Lundstedt είναι κάτοχος πτυχίου Master of Science του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Chalmers.

Προηγούμενο άρθροΤο BMW Group σημείωσε ισχυρές πωλήσεις το 2021
Επόμενο άρθροVolkswagen Group: Τα BEV διπλασιάστηκαν το 2021