Η γερμανική start-up UZE Mobility, που ασχολείται με το car sharing, παρήγγειλε 500 ηλεκτρικά βαν από την StreetScooter, θυγατρική της DHL Deutsche Post. Τα βαν, ένα μείγμα των Work και Work L, θα τεθούν στη διάθεση των ιδιωτών πολιτών που πρέπει να μεταφέρουν μεγάλα πράγματα στην πόλη.
Το ενδιαφέρον είναι πως τελικός στόχος της UZE είναι προσφέρει δωρεάν τα ηλεκτρικά βαν για κοινή χρήση, αν και αρχικά οι χρήστες θα πρέπει να πληρώσουν ένα τέλος. Το επιχειρηματικό μοντέλο βασίζεται στη συλλογή δεδομένων από τους πελάτες, με τη συγκατάθεσή τους, σε αντάλλαγμα για τη δωρεάν χρήση των οχημάτων. Στη συνέχεια τα δεδομένα αυτά θα πωλούνται σε εταιρείες που θα μπορούν έτσι να προσαρμόσουν την εμπορική προσφορά τους σε κάθε άτομο που χρησιμοποιεί το φορτηγό.
Επιπλέον, η UZE Mobility σχεδιάζει να πουλά διαφήμιση που θα προβάλλεται σε οθόνες τοποθετημένες στα οχήματα, αλλάζοντας δυναμικά το περιεχόμενο που θα εμφανίζεται ανάλογα με το ποιος είναι στο αυτοκίνητο και το σημείο στο οποίο βρίσκεται στην πόλη, όπως αναφέρει η Clean Technica. Μεταξύ των κυριότερων επενδυτών στην UZE Mobility είναι η Lueg AG, μια μεγάλη εταιρεία λιανικής και εξυπηρέτησης της Daimler, η οποία θα παρέχει λειτουργική υποστήριξη.
Γρήγοροι και προσαρμοστικοί
Ο Martijn Storm, επικεφαλής οικονομικών της Lueg AG, εκτιμά ότι οι μεγάλοι παράγοντες της αγοράς στην ηλεκτρική κινητικότητα πρέπει να είναι γρήγοροι και προσαρμοστικοί. Και τι θα ήταν ταχύτερο από την δωρεάν προσφορά ηλεκτρικών μεταφορικών μέσων στους πελάτες, που θα χρηματοδοτείται από δεδομένα; Τα δεδομένα είναι το κλειδί, τονίζει σύμφωνα με το electrive.com.
Η χρηματοδότηση από την Lueg AG, θα επιτρέψει στην UZE Mobility να δοκιμάσει πλήρως το επιχειρηματικό μοντέλο που χρηματοδοτείται από τα δεδομένα, για την είσοδό της στην αγορά. Τέλος, τα δεδομένα κίνησης που παράγονται από τους πελάτες θα χρησιμοποιηθούν, σύμφωνα με πληροφορίες, για την ανάλυση και την υποδομή της κυκλοφορίας για τις κοινότητες και τις ασφαλιστικές εταιρείες.
Φωτογραφία: UZE, 2018