Το δεύτερο τρίμηνο του 2019, οι τύποι καυσίμων της αγοράς νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ μετατοπίστηκαν περαιτέρω προς τα βενζινοκίνητα οχήματα, αντιπροσωπεύοντας πλέον το 60% όλων των νέων ταξινομήσεων επιβατικών αυτοκινήτων. Η ζήτηση για οχήματα πετρελαίου συνέχισε να μειώνεται.

Τα οχήματα με ηλεκτρική φόρτιση (ECV) αντιπροσώπευαν το 2,4% των συνολικών πωλήσεων νέων αυτοκινήτων στην περιοχή, ενώ το μερίδιο αγοράς όλων των οχημάτων εναλλακτικής ισχύος (APV) στην ΕΕ ήταν 9,2%.

Αυτοκίνητα βενζίνης και πετρελαίου

Η ζήτηση για νέα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα συνέχισε να αυξάνεται στις πέντε μεγάλες αγορές της ΕΕ, με εξαίρεση τη Γερμανία. Το υψηλότερο ποσοστό (+ 27,4%) είχε η Ιταλία. Οι χώρες της Κεντρικής Ευρώπης παρουσίασαν επίσης την αύξηση της ζήτησης για βενζινοκίνητα οχήματα, ενώ οι ταξινομήσεις αυξήθηκαν κατά 7,2%.  Το μερίδιο αγοράς των βενζινοκίνητων αυξήθηκε από το 56,7% στο 59,5% το δεύτερο τρίμηνο του 2019. Στην Ελλάδα ταξινομήθηκαν συνολικά 28,161 βενζινοκίνητα οχήματα το δεύτερο τρίμηνο του έτους, έναντι 22. 972 πέρυσι, καταγράφοντας 22,6% αύξηση.

Αντίθετα, ο αριθμός των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων που ταξινομήθηκαν σε όλη την ΕΕ μειώθηκε κατά 16,4% σε 1,3 εκατομμύρια μονάδες, με το μερίδιο αγοράς του ντίζελ να μειώνεται από 36,3% το δεύτερο τρίμηνο του 2018 σε 31,3% φέτος. Στη Γερμανία, ωστόσο, η ζήτηση για αυτοκίνητα ντίζελ ανέκαμψε ελαφρώς – αυξημένη κατά 3,5% το δεύτερο τρίμηνο. Στη χώρα μας η ζήτηση για αυτοκίνητα ντίζελ παρουσίασε κάμψη (-22,8%) αφού ταξινομήθηκαν συνολικά 8.664 αυτοκίνητα κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2019, έναντι 11.216 το ίδιο διάστημα του 2018.

Αυτοκίνητα εναλλακτικής ισχύος (APV)

Κατά το δεύτερο τρίμηνο, οι ταξινομήσεις αυτοκινήτων με εναλλακτική ισχύ στην Ευρωπαϊκή Ένωση παρουσίασαν ισχυρή ανάπτυξη (+ 28,5%). Περίπου 98.553 ηλεκτρικά φορτιζόμενα οχήματα (ECV) ταξινομήθηκαν, αυξημένα κατά 35,6% σε σχέση με πέρυσι. Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρίες σχεδόν διπλασιάστηκαν (+ 97,7%), ενώ η ζήτηση για υβριδικά συστήματα plug-in μειώθηκε το δεύτερο τρίμηνο του 2019 (-13,6%). 132 ηλεκτρικά αυτοκίνητα ταξινομήθηκαν το β’ τρίμηνο φέτος στην Ελλάδα έναντι 101 πέρυσι, παρουσιάζοντας 30,7% αύξηση.

Τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (HEV) παρουσίασαν ισχυρά αποτελέσματα (+ 38,2%), με πωλήσεις 210.348 μονάδων από τον Απρίλιο έως τον Ιούνιο του τρέχοντος έτους. Πολύ μεγάλη αύξηση στα υβριδικά κατέγραψε κατά το β’ τρίμηνο η χώρα μας (97%), αφού ταξινομήθηκαν 1.688 HEV το β’ τρίμηνο φέτος έναντι 857 πέρυσι. Οι ταξινομήσεις των οχημάτων LPG (υγραερίου) και φυσικού αερίου παρέμειναν σταθερές κατά το δεύτερο τρίμηνο στην ΕΕ, κυρίως λόγω της απότομης μείωσης της ζήτησης για οχήματα φυσικού αερίου (NGV). Στην Ελλάδα είχαμε μεγάλη αύξηση (81,6%) και σε αυτή την κατηγορία το β’ τρίμηνο με 623 ταξινομήσεις φέτος έναντι 343 πέρυσι.

Ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων ανά τύπο καυσίμου στην ΕΕ

Κάθε μία από τις πέντε μεγαλύτερες αγορές αυτοκινήτων στην ΕΕ σημείωσε σημαντική αύξηση των ταξινομήσεων των οχημάτων με εναλλακτική ισχύ. Η Γερμανία (+ 60,7%) κατέγραψε τα υψηλότερα ποσοστά αύξησης, ενισχυμένα από τη μεγάλη ζήτηση για υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα, ακολουθούμενη από την Ισπανία (+ 35,8%) και τη Γαλλία (+ 20,0%).

Προηγούμενο άρθροΔιαβούλευση της ΕΕ για το τέλος του κύκλου ζωής των οχημάτων
Επόμενο άρθροΗ Porsche Taycan αποκαλύπτεται