BMW iX5 Hydrogen

Η Toyota Motor και η BMW ετοιμάζονται να ενισχύσουν τη συνεργασία τους στην ανάπτυξη οχημάτων κυψελών καυσίμου (FCV), καθώς αμφότερες αναγνωρίζουν τις δυνατότητες αυτών των οχημάτων ως επόμενης γενιάς μεταφορών φιλικών προς το περιβάλλον, αναφέρει η Nikkei Asia. Αυτή η στρατηγική κίνηση έρχεται σε μια στιγμή που η ζήτηση για EV δείχνει σημάδια επιβράδυνσης.

Η ιαπωνική και η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία αναμένεται να επισημοποιήσουν τη συνεργασία τους υπογράφοντας μνημόνιο κατανόησης σύντομα. Η ανακοίνωση αναμένεται ναπραγματοποιηθεί κατά τη διάρκεια της συζήτησης στρογγυλής τραπέζης της BMW με τα μέσα ενημέρωσης στις 5 Σεπτεμβρίου, σηματοδοτώντας ένα σημαντικό βήμα προς τα εμπρός στην κοινή τους δέσμευση για τα οχήματα που κινούνται με υδρογόνο. Και οι δύο κατασκευαστές βασίζονται στη συνεργασία τους για να εξασφαλίσουν ηγετική θέση και να αντιμετωπίσουν τον κινεζικό και τον κορεατικό ανταγωνισμό.

Το μέλλον των φιλικών προς το περιβάλλον μεταφορών

Τα οχήματα με κυψέλες καυσίμου, τα οποία παράγουν ηλεκτρική ενέργεια μέσω μιας χημικής αντίδρασης μεταξύ υδρογόνου και οξυγόνου, θεωρούνται από ορισμένους ως το «απόλυτο φιλικό προς το περιβάλλον όχημα». Σε αντίθεση με τους παραδοσιακούς κινητήρες εσωτερικής καύσης, τα FCV εκπέμπουν μόνο υδρατμούς κατά την παραγωγή ενέργειας, καθιστώντας τα ελκυστική εναλλακτική λύση στην προσπάθεια μείωσης των εκπομπών άνθρακα. Επιπλέον, τα FCV προσφέρουν ένα βασικό πλεονέκτημα έναντι των EV: σημαντικά μικρότερους χρόνους ανεφοδιασμού. Ενώ τα EV απαιτούν συχνά ώρες για να επαναφορτιστούν, τα οχήματα που κινούνται με υδρογόνο μπορούν να ανεφοδιαστούν σε μόλις τρία έως τέσσερα λεπτά.

Μια δεκαετής συνεργασία εισέρχεται σε μια νέα φάση

Η Toyota και η BMW συνεργάστηκαν για πρώτη φορά στα οχήματα κυψελών καυσίμου τον Ιούνιο του 2012, με την Toyota αρχικά να διαδραματίζει περιορισμένο ρόλο προμηθεύοντας μικρό αριθμό εξαρτημάτων στην BMW. Με τη νέα διευρυμένη συνεργασία, ωστόσο, η Toyota θα παρέχει στην BMW μια ευρύτερη σειρά βασικών εξαρτημάτων, συμπεριλαμβανομένων δεξαμενών υδρογόνου και συστημάτων κυψελών καυσίμου. Η BMW, με τη σειρά της, θα ενσωματώσει αυτά τα εξαρτήματα στη δική της εσωτερική τεχνολογία EV, όπως συστήματα μετάδοσης κίνησης, για την παραγωγή του τελικού οχήματος.

Το πρότυπο όχημα iX5 Hydrogen της BMW, το οποίο βασίζεται στο δημοφιλές SUV X5, αποτελεί παράδειγμα των δυνατοτήτων αυτής της συνεργασίας. Το όχημα είναι εξοπλισμένο με δύο δεξαμενές υδρογόνου και διαθέτει αυτονομία άνω των 500 χιλιομέτρων. Επιπλέον, το iX5 Hydrogen μπορεί να ανεφοδιαστεί σε μόλις τρία έως τέσσερα λεπτά, γεγονός που αποτελεί σημαντικό πλεονέκτημα σε σχέση με την τρέχουσα τεχνολογία EV. Η BMW στοχεύει να ξεκινήσει τη μαζική παραγωγή του iX5 Hydrogen σε λίγα χρόνια, αξιοποιώντας τα προηγμένα συστήματα κυψελών καυσίμου της Toyota για να μειώσει το κόστος ανάπτυξης και παραγωγής.

Από τη δοκιμή στο προϊόν

Η Toyota υπήρξε πρωτοπόρος στη μαζική παραγωγή οχημάτων κυψελών καυσίμου, λανσάροντας το μοντέλο Mirai το 2014. Παρά το πρώιμο προβάδισμα, το Mirai δυσκολεύτηκε να κερδίσει ευρεία υιοθέτηση από τους καταναλωτές, εν μέρει λόγω της υψηλής τιμής του, που ξεπερνά τα 7 εκατομμύρια γιεν (43.000 ευρώ περίπου) στην Ιαπωνία.

H δεύτερη γενιά του πρωτοποριακού ηλεκτρικού sedan κυψελών καυσίμου υδρογόνου Toyota Mirai, που παρουσίασε η Toyota στην Ευρώπη το 2021

Μέσω της συνεργασίας τους, η Toyota και η BMW στοχεύουν να μειώσουν το κόστος των οχημάτων κυψελών καυσίμου μοιραζόμενες τα ακριβά εξαρτήματα που αποτελούν μεγάλο μέρος της τιμής του οχήματος.

Η ανανεωμένη εστίαση στα οχήματα με κυψέλες καυσίμου προκύπτει από τη μείωση της ανάπτυξης της αγοράς EV. Η Honda Motor κυκλοφόρησε πρόσφατα ένα νέο όχημα κυψελών καυσίμου (Honda CR-V e:FCEV) στην Ιαπωνία και τις ΗΠΑ, αντιστρέφοντας την προηγούμενη απόφασή της να βγει από την αγορά κυψελών καυσίμου το 2021.

Η BMW, από την πλευρά της, σχεδιάζει να επεκτείνει τη γκάμα της με υδρογόνο τη δεκαετία του 2030, ξεκινώντας από το iX5 Hydrogen.

Η ανάπτυξη υποδομών είναι βασική για την επιτυχία

Ένα κρίσιμο στοιχείο της συνεργασίας Toyota-BMW θα είναι η ανάπτυξη υποδομής ανεφοδιασμού με υδρογόνο, ιδιαίτερα στην Ευρώπη. Η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων αναφέρει ότι μέχρι το τέλος του 2023, υπήρχαν μόνο 270 σταθμοί ανεφοδιασμού υδρογόνου σε όλη την Ευρώπη, σε σύγκριση με 632.000 δημόσιους σταθμούς φόρτισης EV εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Οι δύο εταιρείες αναμένεται να συνεργαστούν για την επέκταση αυτής της υποδομής, η οποία είναι απαραίτητη για την ευρεία υιοθέτηση των οχημάτων κυψελών καυσίμου.

Καθώς η Toyota και η BMW εμβαθύνουν τη συνεργασία τους, τοποθετούνται στην πρώτη γραμμή της αγοράς οχημάτων κυψελών καυσίμου. Συνδυάζοντας τις δυνάμεις και τους πόρους τους, οι γίγαντες της αυτοκινητοβιομηχανίας στοχεύουν να οδηγήσουν τον κλάδο προς ένα πιο βιώσιμο μέλλον, παρόλο που η δυναμική των ηλεκτρικών οχημάτων δείχνει σημάδια επιβράδυνσης.

Προηγούμενο άρθροR17 electric restomod x Ora Ïto, στιλάτο και ηλεκτρικό
Επόμενο άρθροVolvo Cars και Ocean Race επεκτείνουν τη συνεργασία τους