Πλήρως θυγατρική της Toyota έγινε η Primearth EV Energy (PEVE) τον περασμένο Μάρτιο και στις 1 Οκτωβρίου διοργάνωσε τελετή για την παρουσίαση της νέας της επωνυμίας, Toyota Battery. Περίπου 100 καλεσμένοι, μεταξύ των οποίων εργαζόμενοι και ο δήμαρχος της πόλης Κοσάι, Takeshi Kageyama, συγκεντρώθηκαν στο Battery Park στην πόλη Κοσάι.
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, ο Πρόεδρος της εταιρείας, Masamichi Okada, ευχαρίστησε την τοπική κυβέρνηση για τη στήριξή της και δεσμεύτηκε να ενισχύσει την πορεία της Toyota προς την ηλεκτροκίνηση, δηλώνοντας ότι η εταιρεία θα αναπτύξει μπαταρίες για υβριδικά και ηλεκτρικά οχήματα, καθώς και δευτερεύουσες μπαταρίες για οχήματα κυψελών καυσίμου (υδρογόνου). Υπογράμμισε επίσης τη σημασία της στήριξης της ανάπτυξης οχημάτων με κινητήρες υδρογόνου.
Ο Πρόεδρος της Toyota, Akio Toyoda, στον χαιρετισμό του αναφέρθηκε στον Sakichi Toyoda, τον ιδρυτή της εταιρείας, και στα όνειρά του σχετικά με τη χρήση μπαταριών. Αναφέρθηκε στην προσωπική του σύνδεση με την περιοχή και την επιθυμία του να εκπληρώσει την κληρονομιά του πατέρα του, ο οποίος αφοσιώθηκε σε μία συνεχή έρευνα για πηγές ενέργειας-ισχύος.
Η Toyota Battery, κληρονόμος μιας μακράς ιστορίας στην παραγωγή μπαταριών, προγραμματίζει την παραγωγή μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα (BEVs) και στοχεύει να συμβάλει καθοριστικά στην ανταγωνιστικότητα της Ιαπωνίας σε αυτήν τη στρατηγικής σημασίας τεχνολογία, ενώ οι διεθνείς ανταγωνιστές, κυρίως από την Κίνα και τη Νότια Κορέα, συνεχίζουν να επηρεάζουν την παγκόσμια αγορά. Η ανάπτυξη μπαταριών θεωρείται κρίσιμη για την επίτευξη της ουδετερότητας άνθρακα μέχρι το 2050.
Η ιστορία της Toyota Battery ξεκίνησε τον Δεκέμβριο του 1996, με την ίδρυση της Panasonic EV Energy Co. Ltd., με την Toyota να κατέχει το 40% και την Panasonic Holdings το 60%. Σταδιακά η εταιρεία αύξησε την κεφαλαιοποίησή της λόγω της ανάπτυξης της αγοράς υβριδικών οχημάτων, φτάνοντας το 2010 στο 80,5%, ενώ η Panasonic Holdings στο 19,5%.