Η Honda θα σταματήσει να πουλά αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης (ICE) μέχρι το 2040, όπως δήλωσε μεταξύ άλλων σε συνέντευξη τύπου ο νέος CEO της εταιρείας, Toshihiro Mibe.
Η πρώτη ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία που θέτει τέτοιο στόχο στο πλαίσιο της παγκόσμιας κινητοποίησης για απαλλαγή από τον άνθρακα. Στις περιβαλλοντικές πρωτοβουλίες της εταιρείας περιλαμβάνονται ακόμα η καθαρή ενέργεια και η ανακύκλωση των πόρων.
Συγκεκριμένα, ο Toshihiro Mibe, πρόεδρος, εκπρόσωπος και παγκόσμιος CEO της Honda Motor Co., Ltd. στο πλαίσιο συνέντευξης τύπου, έκανε τις ακόλουθες δηλώσεις:
Powered by Honda
Η Honda είναι μία εταιρεία κινητικότητας με ευρεία γκάμα προϊόντων, τα οποία συνολικά την αναδεικνύουν στον παγκοσμίως μεγαλύτερο κατασκευαστή μονάδων ισχύος. Από τότε που ιδρύθηκε και μέσω της ευρείας ποικιλίας μονάδων ισχύος, η Honda ανέκαθεν συνέβαλε στην πρόοδο της κινητικότητας και της καθημερινότητας των ανθρώπων, παρέχοντάς την απαραίτητη “δύναμη” για δράση.
Όντας η κινητήρια “δύναμη” για όσους επιδιώκουν να πετυχαίνουν πράγματα μέσα από δικές τους πρωτοβουλίες, συμπεριλαμβανομένων και όσων επιχειρούν να επιφέρουν αλλαγές στην κοινωνία και άλλων που αγωνίζονται να βελτιώσουν τις συνθήκες της καθημερινότητας, η Honda, σημείωσε ο Toshihiro Mibe, βοηθά τους ανθρώπους να επεκτείνουν τις δυνατότητές τους.
Πρωτοβουλίες και στόχοι: Κινητικότητα, Κινητήρες, Ενέργεια, Ρομποτική
Η Honda θα εργαστεί διεξοδικά προκειμένου να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις σε θέματα περιβάλλοντος και ασφάλειας. Συγχρόνως, για το μέλλον, η Honda θα αγωνιστεί να οδηγήσει τις εξελίξεις που θα συντελεστούν στους τομείς της κινητικότητας, των μονάδων ισχύος, της ενέργειας και της ρομποτικής.
Επιπλέον, προκειμένου να έχει μία σταθερή βάση κατά την επιδίωξη των στόχων της για το περιβάλλον και την ασφάλεια, θα παραμείνει προσηλωμένη στο στόχο της “σταθεροποίησης των υφιστάμενων δραστηριοτήτων της”.
Περιβαλλοντικές πρωτοβουλίες
Σε τρεις πρωτοβουλίες για την επίτευξη “μηδενικών περιβαλλοντικών επιπτώσεων” αναφέρθηκε ο CEO της Honda, Toshihiro Mibe
Η Honda θα επιδιώξει την επίτευξη της ουδετερότητας άνθρακα για όλα τα προϊόντα και τις εταιρικές δραστηριότητες στις οποίες εμπλέκεται μέχρι το 2050. Στοχεύοντας στις μηδενικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις όχι μόνο για τα προϊόντα αυτά καθαυτά αλλά και για ολόκληρο τον προϊοντικό κύκλο ζωής, συμπεριλαμβανομένων των εταιρικών δραστηριοτήτων, η εταιρεία θα επικεντρωθεί στους παρακάτω τομείς ως τους “τρεις πυλώνες” των πρωτοβουλιών της:
- Ανθρακική ουδετερότητα
- Καθαρή ενέργεια
- Ανακύκλωση πόρων
Πέραν του εξηλεκτρισμού των μοτοσυκλετών και των αυτοκινήτων, θα επεκτείνει τη γκάμα εξηλεκτρισμένων προϊόντων με την ανταλλάξιμη μπαταρία Honda Mobile Power Pack και θα διευρύνει τη χρήση ανανεώσιμης ενέργειας ενεργοποιώντας έξυπνες λειτουργίες ισχύος συνδεδεμένες με τις υποδομές.
Για την περαιτέρω επέκταση της χρήσης ανανεώσιμης ενέργειας, θα προωθήσει ενεργά την αξιοποίηση του υδρογόνου. Θα προσπαθήσει να υλοποιήσει την «πολλαπλή διαδρομή ενέργειας», μία φιλοσοφία χρήσης πολλαπλών πηγών ενέργειας, συμπεριλαμβανομένων καυσίμων ουδέτερων ως προς τον άνθρακα, που θα είναι αποδοτικά σε όλους τους τομείς, ακόμα και σε περιπτώσεις όπου ο εξηλεκτρισμός παρουσιάζει δυσκολίες όπως ο τομέας αεροσκαφών.
Επιστρατεύοντας πιο αποδοτικούς τρόπους για την επαναχρησιμοποίηση και ανακύκλωση των μπαταριών, η Honda πραγματοποιεί έρευνα για την ανακύκλωση των υλικών και θα επιχειρήσει να κατασκευάσει προϊόντα από 100% βιώσιμα υλικά.
Θα συνεχίσει να προωθεί τη φιλοσοφία “Honda eMaaS”, σημείωσε ο Toshihiro Mibe, μέσω της οποίας θα συμβάλλει στην “ελευθερία της κινητικότητας” και στην “εκτεταμένη χρήση ανανεώσιμης ενέργειας” συνδέοντας τα εξηλεκτρισμένα οχήματα και την καθημερινή ζωή των πελατών μέσω υπηρεσιών κινητικότητας και ενέργειας. Παράλληλα με την εφαρμογή του Honda eMaaS θα επικεντρωθει στους εξής βασικούς τομείς:
- Επέκταση της χρήσης των Mobile Power Packs
- Χρήση μπαταριών μεγάλης χωρητικότητας σε ηλεκτροκίνητα οχήματα
- Εφαρμογή και υλοποίηση συστημάτων κυψελών καυσίμου
Εξηλεκτρισμός οχημάτων
Για να πετύχει τον στόχο ουδετερότητας άνθρακα σε βάση “tank-to-wheel”, που αποτελεί το όνειρο κάθε κατασκευαστή αυτοκινήτων, η Honda θα προσπαθήσει να αυξήσει την αναλογία πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων (EV) και ηλεκτρικών οχημάτων κυψελών καυσίμου (FCV) στις συνολικές πωλήσεις της σε όλες τις μεγάλες αγορές ηλεκτροκίνησης στο 40% μέχρι το 2030, στο 80% μέχρι το 2035, και στο 100% σε όλο τον κόσμο μέχρι το 2040. «Αυτοί είναι δύσκολοι στόχοι και για να τους πετύχουμε, πρέπει να συνταχθεί σε μία συλλογική προσπάθεια σε ολόκληρη την αξιακή αλυσίδα μας. Ωστόσο, αποφασίσαμε να θέσουμε υψηλούς στόχους, ώστε όλοι μας να μοιραστούμε το όραμα που προσπαθούμε να πετύχουμε και να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις για την εκπλήρωσή τους».
Β. Αμερική – Δύο μοντέλα με μπαταρίες Ultium της GM
Στη Β. Αμερική, θα επιδιώξει μία αναλογία πωλήσεων EV/FCV 40% μέχρι το 2030, 80% μέχρι το 2035 και 100% μέχρι το 2040. Αξιοποιώντας τη συμμαχία με την GM ως στρατηγικό εταίρο, θα επιδιώξει τον εξηλεκτρισμό στη Β. Αμερική αποδοτικά, αξιοποιώντας συγχρόνως τα αντίστοιχα πλεονεκτήματα και των δύο εταιρειών
Η Honda και η GM εξελίσσουν από κοινού δύο μεγάλα μοντέλα EV που θα χρησιμοποιούν τις μπαταρίες Ultium της GM, και σχεδιάζουν να παρουσιάσουν αυτά τα μοντέλα στην αγορά της Β. Αμερικής το 2024, το ένα για τη μάρκα Honda και το άλλο για την Acura.
Ξεκινώντας από τα μέσα της δεκαετίας του 2020, η Honda θα παρουσιάσει μία σειρά νέων μοντέλων EV που υιοθετούν την e:Architecture, μία εντελώς νέα πλατφόρμα EV της Honda. Αυτά τα EV μοντέλα θα κυκλοφορήσουν για πρώτη φορά στην αγορά της Β. Αμερικής, και μετά σε άλλες περιοχές του κόσμου.
Κίνα – 10 μοντέλα EV σε πέντε χρόνια
Στην Κίνα θα επιδιώξει αναλογία πωλήσεων EV/FCV 40% μέχρι το 2030, 80% μέχρι το 2035 και 100% μέχρι το 2040.
Στην Κίνα, παρουσιάζει μοντέλα EV κάνοντας συγχρόνως χρήση τοπικών πόρων, και θα επιταχύνει περαιτέρω αυτή τη στρατηγική από τώρα και στο εξής. Θα παρουσιάσει 10 EV μοντέλα Honda μέσα σε πέντε χρόνια. Το πρώτο από τα 10, ένα μοντέλο μαζικής παραγωγής βασισμένο στο Honda SUV e:prototype προγραμματίζεται να κυκλοφορήσει στην αγορά την άνοιξη του 2022.
Θα επιδιώξει περαιτέρω τη χρήση τοπικών πόρων, μεταξύ άλλων ενισχύοντας τη συνεργασία της με την CATL για την προμήθεια μπαταριών που είναι βασικά εξαρτήματα των ηλεκτρικών οχημάτων.
Ιαπωνία – Αυτόνομο όχημα στα μέσα της τρέχουσας δεκαετίας
Στην Ιαπωνία, θα επιδιώξει αναλογία πωλήσεων EV/FCV 20% μέχρι το 2030, 80% μέχρι το 2035 και 100% μέχρι το 2040. Επίσης, συμπεριλαμβανομένων των υβριδικών-ηλεκτρικών οχημάτων, θα επιδιώξει να εξηλεκτρίσει το 100% των οχημάτων της που πωλούνται στην Ιαπωνία μέχρι το 2030.
Μετά την πρώτη παρουσίαση ενός μοντέλου EV στην κατηγορία K-car το 2024, θα συνεχίσει τον εξηλεκτρισμό των μικρών μοντέλων με υβριδικά και EV.
Για την προμήθεια μπαταριών, θα επιδιώξει να υλοποιήσει τη φιλοσοφία “τοπική παραγωγή – τοπική προμήθεια” στην Ιαπωνία, που επίσης θα συνεισφέρει στην ανάπτυξη των εγχώριων βιομηχανιών.
Στον τομέα υπηρεσιών κινητικότητας (MaaS), στοχεύει να φέρει στην ιαπωνική αγορά περί τα μέσα της δεκαετίας του 2020 το Cruise Origin – ένα ηλεκτρικό αυτόνομο όχημα που εξελίσσει η Honda αυτή τη στιγμή σε συνεργασία με την GM και την Cruise. Για το σκοπό αυτό, θα ξεκινήσει τη φάση δοκιμών στην Ιαπωνία από φέτος.
Για να εξασφαλίσει την υψηλή ανταγωνιστικότητα των μελλοντικών EV, η Honda πραγματοποιεί ανεξάρτητη έρευνα πάνω στις μπαταρίες στερεάς κατάστασης (all-solid-state) ως η επόμενη γενιά μπαταριών που θα πετυχαίνει υψηλή χωρητικότητα με χαμηλό κόστος. Θα προχωρήσει στην επαλήθευση της τεχνολογίας παραγωγής χρησιμοποιώντας μία δοκιμαστική γραμμή, ξεκινώντας από το τρέχον οικονομικό έτος. Θα αρχίσει να επιταχύνει την έρευνα με σκοπό οι all-solid-state μπαταρίες να είναι διαθέσιμες για τα νέα μοντέλα της που θα παρουσιαστούν από τη μέση της δεκαετίας του 2020.
Η Honda έχει γράψει ιστορία στη δημιουργία “creative movers” για τους Ιάπωνες πελάτες, δηλαδή προϊόντων όπως τα Odyssey και StepWGN που βελτιώνουν την καθημερινότητα των ανθρώπων. Κάτι ανάλογο θα ισχύσει και στον κόσμο των EV.
Συνδυάζοντας ψηφιακές τεχνολογίες με τα υφιστάμενα πλεονεκτήματα της Honda, όπως μοναδική δημιουργικότητα και αυθεντικά σχέδια, θα συνεχίσει να προσθέτει μοναδική αξία που μόνον η Honda μπορεί να προσφέρει στα EV.
Εξηλεκτρισμός μοτοσυκλετών
Η Honda θα επιδιώξει να ηγηθεί της βιομηχανίας μοτοσυκλετών στο πλαίσιο των περιβαλλοντικών πρωτοβουλιών της, με μία τακτική που θα περιλαμβάνει όχι μόνο τον εξηλεκτρισμό, αλλά και τη βελτίωση της κατανάλωσης των βενζινοκινητήρων, τη χρήση βιοκαυσίμων και άλλες στρατηγικές.
‘Κλειδί’ για τον επιτυχημένο εξηλεκτρισμό των μοτοσυκλετών είναι η αναθεώρηση της μπαταρίας, η οποία παραμένει ακριβό εξάρτημα ανεξάρτητα από τη μοτοσυκλέτα. Σε ανεπτυγμένες χώρες, όπου η ηλεκτροκίνηση γνωρίζει ισχυρή ζήτηση από την κοινωνία, θα επιδιώξει τον εξηλεκτρισμό χρησιμοποιώντας το Mobile Power Pack, απευθυνόμενη στους B2B (business-to-business) και B2G (business-to-national/local governments) πελάτες μας.
Για ιδιώτες πελάτες, πρέπει όχι μόνο να αυξήσει την προϊοντική της γκάμα, αλλά και να δημιουργήσει ένα μεγάλο αριθμό διαθέσιμων σταθμών εναλλάξιμων μπαταριών και να διασφαλίσει την άνεση για τους χρήστες, καθιστώντας τους συμβατούς με EV άλλων κατασκευαστών. Για το σκοπό αυτό, η Honda ίδρυσε μία κοινοπραξία με άλλους κατασκευαστές μοτοσυκλετών (OEM) στην Ιαπωνία και την Ευρώπη αντίστοιχα, με σκοπό την ανάπτυξη τεχνολογικών προτύπων για τις εναλλάξιμες μπαταρίες. Όραμα της Honda είναι να επεκτείνει τις εφαρμογές του Mobile Power Pack πέραν των μοτοσυκλετών, σε προϊόντα ισχύος και προϊόντα micro-mobility. Στο πλαίσιο αυτό, έχει ξεκινήσει δοκιμές στην Ινδία χρησιμοποιώντας τρίκυκλα ποδήλατα–ταξί.
Για να ικανοποιήσει τις διαφορετικές ανάγκες των πελατών, πέραν της προγραμματισμένης για φέτος παρουσίασης των GYRO e: και GYRO CANOPY e: στον τομέα μοτοσυκλετών επαγγελματικής χρήσης, πρόκειται να παρουσιάσει τρία νέα μοντέλα EV προσωπικής χρήσης, σε κατηγορίες με κινητήρες κάτω των 50cc και κάτω των 125cc, μέχρι το 2024. Επίσης, θα παρουσιάσειε νέα προϊόντα και στην κατηγορία “FUN”.
Κυψέλες Καυσίμου
Η δημοτικότητα του υδρογόνου ως ανανεώσιμης πηγής ενέργειας αναμένεται να αυξηθεί. Όπως επισήμανε ο Toshihiro Mibe, η Honda έχει μακρά ιστορία στην έρευνα, εξέλιξη και εμπορευματοποίηση τεχνολογιών FC.
Συνεχίζοντας τη συνεργασία με τη GM, η Honda θα επιδιώξει να μειώσει το κόστος και να υλοποιήσει μία “κοινωνία υδρογόνου” επεκτείνοντας τη γκάμα των FCV και συγχρόνως χρησιμοποιώντας συστήματα FC για μεγάλο εύρος εφαρμογών, συμπεριλαμβανομένων επαγγελματικών φορτηγών και στατικών και φορητών μονάδων ισχύος.
Πρωτοβουλίες ασφάλειας – Μηδενικά ατυχήματα έως το 2050
Στόχος της Honda είναι τα μηδενικά θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα με εμπλοκή μοτοσυκλετών και αυτοκινήτων Honda σε όλο τον κόσμο μέχρι το 2050. «Η μεγαλύτερη πρόκληση που θα αντιμετωπίσουμε για την επίτευξη του στόχου είναι ο τρόπος εξάλειψης των θανατηφόρων ατυχημάτων με μοτοσυκλέτες, κυρίως σε αναδυόμενες χώρες». Ως μία εταιρεία που εμπορεύεται αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες, θα συνεχίσει την εντατική της έρευνα σε τεχνολογίες ασφάλειας που επιτρέπουν την ασφαλή συνύπαρξή τους και ανοίγουν το δρόμο για μια κοινωνία χωρίς ατυχήματα μέσω εξοπλισμού και λογισμικού.
Επειδή σε πολλά θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα με μοτοσυκλέτες εμπλέκονται αυτοκίνητα, θα επιδιώξει την ενσωμάτωση του προηγμένου συστήματος υποστήριξης οδηγού προς όλες τις κατευθύνσεις ADAS (Advanced Driver-Assistance System) σε όλα τα νέα μοντέλα αυτοκινήτων που θα παρουσιάσει σε ανεπτυγμένες χώρες μέχρι το 2030.
Αξιοποιώντας την γνώση και την τεχνογνωσία που έχει αποκομίσει από την έρευνα και εξέλιξη των τεχνολογιών αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 3, θα βελτιώσει περαιτέρω την ευφυία του ADAS, η οποία αυξάνει το ποσοστό μοτίβων συγκρούσεων που καλύπτονται από αυτό.
Ειδικότερα σε αναδυόμενες χώρες, μπορούν να αποφευχθούν πολλές από τις συγκρούσεις μέσω εκπαιδευτικών σεμιναρίων οδικής ασφάλειας και προσεγγίζοντας το θέμα από την πλευρά των υποδομών και των κυβερνητικών πολιτικών. Ως εκ τούτου, η Honda θα επικεντρωθεί και σε τέτοιους τομείς, μεταξύ των οποίων η ενίσχυση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων και των σχέσεων με την κυβέρνηση και τη βιομηχανία μέσω δράσεων.
Πρωτοβουλίες Έρευνας και Ανάπτυξης
Για να μπορέσει η Honda να συνεχίσει με επιτυχημένες πρωτοβουλίες που αφορούν την προστασία του περιβάλλοντος και την ασφάλεια, «είναι απαραίτητο για όλους εμάς να επενδύσουμε δυναμικά στον τομέα έρευνας και ανάπτυξης (R&D)». Επομένως, ανεξάρτητα από τις διακυμάνσεις των εσόδων από τις πωλήσεις, η Honda θα επενδύσει συνολικά περίπου 5 τρισ. yen (38 δισ. ευρώ) σε R&D τα επόμενα έξι χρόνια.
Στον τομέα έρευνας και ανάπτυξης, συμπεριλαμβανομένου του συστήματος και της τεχνογνωσίας που απαιτούνται για την περαιτέρω ανάπτυξη των απαραίτητων ψηφιακών τεχνολογιών, θα λάβει τα απαιτούμενα μέτρα, όπως η σύναψη συμμαχιών, το ταχύτερο δυνατόν.
Επιπλέον, θα λάβει ενεργά μέτρα για το ‘κτίσιμο’ μιας ισχυρής αξιακής αλυσίδας εξηλεκτρισμού.
Προετοιμασία για το μέλλον
«Πιστεύω ότι τα “μοναδικά χαρακτηριστικά της Honda” απεικονίζονται στην “αξία η οποία προκύπτει από το γεγονός ότι ενδιαφερόμαστε για την ουσία των πραγμάτων” και την “αυθεντικότητα”. Η Honda είναι μία εταιρεία με μία ομάδα ατόμων που έχουν πάθος με την αυθεντικότητα. Δίνουμε αξία στα όνειρα των ανθρώπων και συνεχίζουμε να επιδιώκουμε φιλόδοξους στόχους. Στο πλαίσιο αυτό, θέλουμε να είμαστε μία εταιρεία η οποία θα επιδιώκει πάντα την ουσία και την αυθεντικότητα», επισήμανε ο Toshihiro Mibe.
Ήδη από πέρυσι, το τμήμα Honda R&D ασχολείται με την έρευνα προηγμένων τεχνολογιών καθώς διερευνά τεχνολογίες αιχμής για το περιβάλλον και την ασφάλεια. Απώτερος στόχος είναι η δημιουργία μιας κοινωνίας με μηδενικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις και μηδενικές συγκρούσεις. Επίσης, προοδεύει και με την έρευνα τεχνολογιών που θα επεκτείνουν την κινητικότητα στη λεγόμενη ‘3η και 4η’ διάσταση, δηλαδή στον ουρανό, τον ωκεανό, το διάστημα και την ρομποτική.
«Θα ενισχύσουμε την αρχική μας τεχνολογική έρευνα διασφαλίζοντας βέλτιστη κατανομή πόρων στο τομέα των προηγμένων και καινοτόμων τεχνολογιών».
Επιπλέον, για να δημιουργήσει και να προσφέρει νέα αξία για τους πελάτες της, έχει ξεκινήσει το “New Business Creation Program” όπου τα όνειρα και οι ιδέες των συνεργατών της Honda γίνονται σημείο εκκίνησης για κάθε project.
«Εκείνο που εύχομαι είναι να ακούω τους ανθρώπους να λένε: “Είμαστε χαρούμενοι που υπάρχει η Honda” ή ‘Η Honda σίγουρα θα το καταφέρει”. Η Honda θέλει να συνεχίσει να είναι μία εταιρεία που οι άνθρωποι επιθυμούν να υπάρχει. Αυτό ακριβώς θέλουμε να πετύχουμε».
«Για το σκοπό αυτό, θα ιδρύσουμε μία δομή ανθεκτική στις αλλαγές του επιχειρηματικού μας περιβάλλοντος που θα υποστηρίζει άμεσα σχέδια δράσης μεγάλης κλίμακας. Θα εξακολουθήσουμε να λειτουργούμε δυναμικά, ενώ πάντα θα θέτουμε στον εαυτό μας την ερώτηση, τι σημαίνει να διατηρούμε τα μοναδικά χαρακτηριστικά Honda, δηλαδή να επιδιώκουμε την ουσία και την αυθεντικότητα» κατέληξε ο Toshihiro Mibe.