Την Τετάρτη (30 Ιανουαρίου) το μεσημέρι, ένα Skoda 130 RS ξεκίνησε κάτω από τον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης, για τη συμμετοχή του στο 22ο Ιστορικό Ράλι Μόντε Κάρλο 2019. Η Αθήνα, μετά από “διάλειμμα” 44 ετών είναι και πάλι ανάμεσα στις πόλεις που φιλοξενούν εκκίνηση του πιο εμβληματικού ίσως ράλι στο καλεντάρι των ιστορικών αγώνων. Και η ČK Motorsport, η ομάδα από την Τσεχία στην οποία ανήκει το 130 RS, τιμώντας τη χώρα μας αλλά και τη δημοφιλία που έχει η Skoda στην Ελλάδα, επέλεξε την Αθήνα για την εκκίνηση του αγώνα τους.

Η Ελλάδα όμως, επελέγη και για έναν ακόμα λόγο: Το πρώτο Skoda που συμμετείχε σε “κανονικό” Ράλι Μόντε Κάρλο, το μακρινό 1936, είχε ξεκινήσει πάλι από την Αθήνα! Πλήρωμα του 130 RS που συμμετέχει στον εφετινό αγώνα, οι έμπειροι σε αγώνες του είδους, Κάρελ Μαχ και Γιαν Μπλάχα, οι οποίοι συμμετέχουν στο συγκεκριμένο αγώνα για 7η φορά.

Το εξαιρετικά συντηρημένο Skoda 130 RS του ’76, έφτασε στη χώρα μας το απόγευμα της Δευτέρας. Βρήκε φιλόξενη στέγη στις εγκαταστάσεις της Skoda Μακρής, στη Νέα Ιωνία. Ένας γρήγορος έλεγχος από τους μηχανικούς της εταιρείας, είχε περισσότερο χαρακτήρα απότισης φόρου τιμής, σε μία από τις πλέον χαρακτηριστικές σιλουέτες των αγώνων ράλι μιας άλλης εποχής, παρά ελέγχου αυτού καθαυτού, μια και το αυτοκίνητο είναι σε άψογη κατάσταση. Την επομένη το πρωί, το 130 RS ήταν στη διάθεση δημοσιογράφων, πελατών αλλά και απλών φίλων της μάρκας, να το δουν από κοντά και να θυμηθούν τις πολλές επιτυχίες που έχει σημειώσει η Skoda στο μηχανοκίνητο αθλητισμό, στα 118 χρόνια ιστορίας της. Μάλιστα, το έφεραν έτσι οι συγκυρίες, ώστε ο ερχομός του 130 RS να συμπίπτει χρονικά με το λανσάρισμα της νέας Fabia στην Ελλάδα και ιδιαίτερα της έκδοσης Monte Carlo. Τι πιο φυσικό λοιπόν, από το να τοποθετηθεί το 130 RS ανάμεσα σε Fabia Monte Carlo αλλά και τις γνώριμες Fabia που συμμετέχουν στο πρωτάθλημα Ενιαίου του ΣΟΑΑ.

Την εκδήλωση τίμησε με την παρουσία του η Αυτού Εξοχότης, Πρέσβυς της Τσεχίας στην Ελλάδα, Γιαν Μπρόντυ.

Μετά την Ακρόπολη, το Skoda 130 RS κατευθύνθηκε προς την Πάτρα. Μαζί με τα υπόλοιπα αυτοκίνητα που ξεκίνησαν από την Αθήνα, ένα ταξείδι 20 ωρών με καράβι τα αποβιβάζει στην Ανκόνα της Ιταλίας, απ’ όπου θα κατευθυνθούν προς το Μιλάνο. Εκεί, υπάρχει μια ευρύτερη ανασυγκρότηση, με επιπλέον ιστορικά αυτοκίνητα να προστίθενται στο group.

Στη συνέχεια, όλα τα αυτοκίνητα θα κατευθυνθούν προς τη Γαλλία, όπου από τις 2 έως τις 6 Φεβρουαρίου θα συμμετάσχουν σε 15 ειδικές διαδρομές (regularity), σε μία συνολική απόσταση 1.530 χλμ. Το Skoda 130 RS των Μαχ – Μπλάχα, ανάμεσα σε 316 συμμετοχές έλαβε τον αριθμό 105 από τους οργανωτές, κάτι πολύ τιμητικό αφού δείχνει ότι το υπερτεσσαρακονταετές αυτοκίνητο ανήκει σε αυτά που αναμένεται να σημειώσουν μεγάλη προκαθορισμένη μέση ωριαία ταχύτητα.

Προηγούμενο άρθροΔεν μπαίνει όριο ταχύτητας στη Γερμανία
Επόμενο άρθροOpel Combo: Αξεσουάρ για απόλαυση και πρακτικότητα