Το πειραματικό GR Yaris με υδρογόνο

Η Toyota παρουσίασε την πειραματική της τεχνολογία υδρογόνου με κινητήρα εσωτερικής καύσης στο πολυβραβευμένο GR Yaris.

Το καύσιμο υδρογόνο, οι δεξαμενές καυσίμου και η διαδικασία ανεφοδιασμού του πειραματικού οχήματος είναι τα ίδια με αυτά του Mirai, του ηλεκτρικού οχήματος κυψελών καυσίμου της Toyota.

Ωστόσο, ενώ το Mirai χρησιμοποιεί χημική αντίδραση στις κυψέλες καυσίμου για την παραγωγή ενέργειας, το πειραματικό GR Yaris διαθέτει έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης με υδρογόνο ως καύσιμο.

Το πειραματικό GR Yaris με υδρογόνο

Ενώ η τεχνολογία κινητήρων καύσης υδρογόνου βρίσκεται ακόμη στα πρώτα στάδια της  ανάπτυξης και πειραματισμού, που ξεκίνησε το 2017 αλλά δεν είναι ακόμη έτοιμη για εμπορευματοποίηση, το πειραματικό Corolla Sport υδρογόνου της Toyota προσφέρει ήδη υψηλές επιδόσεις σε αγώνες μηχανοκίνητου αθλητισμού στην Ιαπωνία με σχεδόν μηδενική εξάτμιση εκπομπών.

Το υδρογονοκίνητο πειραματικό GR Yaris και το Corolla Sport διαθέτουν και τα δύο τον ίδιο κινητήρα G16E-GTS, 1,6 L, 3κύλινδρο εν σειρά, υπερτροφοδοτούμενο, που βρίσκεται στο βραβευμένο GR Yaris, αλλά με τροποποιημένη παροχή καυσίμου και σύστημα ψεκασμού για χρήση με υδρογόνο ως καύσιμο.

Ο κιντήρας εσωτερικής καύσης με υδρογόνο που χρησιμοποιεί το πειραμαtικό GR Yaris

Η καύση του υδρογόνου γίνεται ταχύτερα από αυτή της βενζίνης με αποτέλεσμα την καλύτερη απόκριση. Παράλληλα, ως καύσιμο το υδρογόνο παράγει μεν οξείδια του αζώτου (NOx), όχι όμως και διοξείδιο του άνθρακα, επομένως έχει μικρότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα από τους βενζινοκινητήρες.

Εκτός από το ότι είναι εξαιρετικά καθαρή, η καύση υδρογόνου έχει την πρόσθετη δυνατότητα να προσφέρει μια διασκεδαστική οδηγική εμπειρία, ακουστική και αισθητηριακή, που χαρακτηρίζει συνήθως τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.

 

Προηγούμενο άρθροMercedes-Benz: επενδύσεις 60 δισ. ευρώ την πενταετία
Επόμενο άρθροBMW Concept XM, νέο πρότυπο μελλοντικών αυτοκινήτων