Η έκτη γενιά του Opel Corsa βρίσκεται προ των πυλών. Ένα περίπου μήνα μετά την παρουσίαση της ηλεκτρικής έκδοσης, η Opel ανακοινώνει τώρα το Corsa με κλασικούς κινητήρες καύσης – πιο αποδοτικό, πιο προηγμένο και πιο δυναμικό από ποτέ.
Οι πωλήσεις του πεντάθυρου μοντέλου, μήκους 4,06 m, θα ξεκινήσουν με ιδιαίτερα οικονομικά μηχανικά σύνολα βενζίνης και diesel που αποδίδουν από 55kW (75hp) έως 96kW (130hp). Όλες οι εκδόσεις κινητήρων υπόσχονται μέτρια κατανάλωση και απολαυστική οδηγική εμπειρία (κατανάλωση καυσίμου NEDC[1]: στην πόλη 5,4-3,7 l/100km, εκτός πόλης 4,1-2,9 l/100km, μικτός κύκλος 4,6-3,2 l/100km, 105-85 g/km CO2, WLTP[2]: μικτός κύκλος 6,4-4,0 l/100 km, 144-104 g/km CO2, όλες οι τιμές είναι προκαταρκτικές).
“Η αντίδραση στην παρουσίαση του πλήρως ηλεκτρικού Corsa-e – ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου για όλους – είναι ασύλληπτη”, σχολίασε ο CEO της Opel, Michael Lohscheller. “Το Corsa με κλασικούς κινητήρες καύσης θα ακολουθήσει τα χνάρια του. Κινητήρας καύσης ή ηλεκτροκίνηση; Στην Opel, χάρη στην πλατφόρμα που υποστηρίζει συστήματα κίνησης με διαφορετικές μορφές ενέργειας, και τα δύο είναι εφικτά με το νέο μοντέλο. Ο πελάτης αποφασίζει”.
Στην κορυφή της γκάμας κιβωτίων ταχυτήτων βρίσκεται ένα οκτατάχυτο αυτόματο. Η σπορ συνολική εντύπωση υποστηρίζεται από τη σχεδίαση μειωμένου βάρους και τη χαμηλή θέση του καθίσματος του οδηγού. Επιπλέον, η παθητική ασφάλεια βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα, ενώ οι μηχανικοί της Opel βελτίωσαν παράλληλα τις ρυθμίσεις πλαισίου και διεύθυνσης. Όλα αυτά τα χαρακτηριστικά προσφέρονται ήδη από τη βασική έκδοση. Εξίσου πειστικά επιχειρήματα είναι τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης, τα καινοτόμα συστήματα infotainment και μία άριστη σχέση κόστους/απόδοσης. Το Corsa φέρνει επίσης για πρώτη φορά στην κατηγορία ένα οκτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο με στρωτές αλλαγές σχέσεων. Είναι το πιο προηγμένο τεχνολογικά και δυναμικό Opel Corsa που έχει κυκλοφορήσει ποτέ σε τέτοια τιμή.
Παραγγελίες για το νέο Corsa γίνονται δεκτές από την 1η Ιουλίου στη Γερμανία. Η τιμή της βασικής έκδοσης είναι 13.990 ευρώ (τιμή Λιανικής με ΦΠΑ στη Γερμανία) και περιλαμβάνει πολυάριθμα συστήματα υποβοήθησης όπως, Σύστημα Αναγνώρισης Επικείμενης Σύγκρουσης (Forward Collision Alert), με Αυτόματο Φρενάρισμα Έκτακτης Ανάγκης (Automatic Emergency Braking) και ανίχνευση πεζού.
Πέραν του πλήρως ηλεκτρικού Corsa-e, διατίθενται επίσης εκδόσεις diesel και βενζίνης σε τρία νέα επίπεδα εξοπλισμού: Edition, Elegance και το εξαιρετικά σπορ GS Line.
Νέοι κινητήρες: Ιδανική ισορροπία μεταξύ απόδοσης και επιδόσεων
Η γκάμα νέων κινητήρων της έκτης γενιάς Corsa στόχο έχει να προσφέρει στους πελάτες μία ιδανική ισορροπία μεταξύ απόδοσης και συναρπαστικής οδήγησης. Συγκριτικά με τα υπάρχοντα μηχανικά σύνολα, οι νέοι κινητήρες προσφέρουν σημαντικά μειωμένα επίπεδα κατανάλωσης και εκπομπών ρύπων, διατηρώντας παρόμοιες ιπποδυνάμεις.
- Οι βελτιώσεις ξεκινούν από το βασικό κινητήρα 55kW (75hp) 1.2 – NEDC η κατανάλωση καυσίμου στο μικτό κύκλο είναι 4,1 l/100km (προκαταρτικές τιμές κατανάλωσης NEDC1: στην πόλη 4,9-4,8 l/100km, εκτός πόλης 3,7 l/100km, μικτός κύκλος 4,1 l/100km, 94-93 g/km CO2, WLTP2: μικτός κύκλος 6,1-5,3 l/100km, 136-119 g/km CO2). Πρόκειται για σημαντική βελτίωση συγκριτικά με το τρέχον μοντέλο 1.2 με 51kW/70hp και κατανάλωση NEDC στο μικτό κύκλο 5,9-5,6 l/100km με 134-128g/km CO2.
- Υψηλότερες επιδόσεις προσφέρει η βραβευμένη οικογένεια τρικύλινδρων υπερτροφοδοτούμενων κινητήρων με άμεσο ψεκασμό καυσίμου (Engine of the Year 2015-2018), επίσης στα 1.200 κυβ.εκ. Οι αλουμινένιοι κινητήρες αποδίδουν 74kW (100hp) ή 96kW (130hp). Με τον κινητήρα 74kW (100hp), το νέο Corsa χρειάζεται 4,4-4,2 l/100km NEDC μικτός κύκλος (κατανάλωση καυσίμου NEDC1: στην πόλη 5,3-5,1 l/100km, εκτός πόλης 4,0-3,6 l/100km και μικτός κύκλος 4,4-4,2 l/100km, 101-96 l/100km, και 6,4-5,3 l/100km, 137-121 g/km CO2 μικτός κύκλος στο WLTP2, όλες οι τιμές είναι προκαταρκτικές). Ο προκάτοχός του 1.400 κυβ. εκ., που απέδιδε επίσης 74kW (100hp) κατανάλωνε 5,8-5,4 l/100km στο μικτό κύκλο σύμφωνα με τα πρότυπο NEDC (WLTP: 6,7-6,5 l/100km, 151-146g/km CO2). Ακόμα και με την ισχυρότερη έκδοση 96kW (130hp), η οποία δεν έχει αντιστοίχιση στην τρέχουσα σειρά Corsa, οι προκαταρτικές τιμές κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών ρύπων παραμένουν σε μέτρια επίπεδα (NEDC1: στην πόλη 5-4 l/100km, εκτός πόλης 4,1-4,0 l/100km, μικτός κύκλος 4,6-4,5 l/100km, 105-103 g/km CO2, WLTP2: μικτός κύκλος 6,4-5,6 l/100km, 144-127 g/km CO2).
Ευρύ φάσμα στροφών μέγιστης ροπής για βενζινοκινητήρες
Η υψηλή απόδοση και οι ζωηρές επιδόσεις είναι τα χαρακτηριστικά των νέων βενζινοκινητήρων. Εσωτερικές τριβές και απώλειες τριβών έχουν μειωθεί στο ελάχιστο. Ο υπερσυμπιεστής επίσης αντιδρά άμεσα, με ισχυρή απόδοση ροπής ήδη από τις χαμηλές στροφές. Η μέγιστη ροπή του 1.2L 74kW (100hp) είναι 205Nm, ενώ η κορυφαία μονάδα των 96kW (130hp) αποδίδει 230Nm. Με το μεγαλύτερο ποσοστό της μέγιστης ροπής να είναι διαθέσιμη σε μεγάλο εύρος στροφών, και οι δύο κινητήρες διακρίνονται για την εξαιρετική οδηγησιμότητα. Τουλάχιστον το 95% της μέγιστης ροπής αποδίδεται μεταξύ 1.500 και 3.500rpm το οποίο σε συνδυασμό με το χαμηλό βάρος του αυτοκινήτου, την έξοχη αεροδυναμική και τις βελτιστοποιημένες σχέσεις μετάδοσης, συμβάλλει στην άριστη οδική συμπεριφορά.
Η βελτιωμένη απόδοση σε όλο το φάσμα στροφών του κινητήρα αντανακλάται στις επιδόσεις. Ενώ το νέο Corsa με 96kW (130hp) αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα 208 km/h, το προηγούμενο μοντέλο χρειαζόταν 15% περισσότερη ισχύ (110kW / 150hp) για να φτάσει τα 207km/h. Με επιτάχυνση 0 – 100km/h σε 8,7 δλ., το νέο μοντέλο είναι 0,2 δλ. ταχύτερο από τον προκάτοχό του. Εξίσου εντυπωσιακή είναι η έκδοση 1.2 turbo με 74kW (100hp). Με τελική ταχύτητα 188km/h, είναι κατά 3,0km/h ταχύτερο από τον προκάτοχό του με ίδια ιπποδύναμη. Ανάλογα με το κιβώτιο, επιταχύνει από 0 στα 100km/h σε περίπου 10,0 δλ. – 1,0δλ. ταχύτερο (όλες οι τιμές είναι προκαταρκτικές).
Πλέον των κινητήρων, οι βελτιώσεις των συστημάτων κίνησης περιλαμβάνουν και τα κιβώτια ταχυτήτων.
- Ο βασικός κινητήρας 55kW (75hp) εφοδιάζεται με πεντατάχυτο μηχανικό κιβώτιο, στάνταρ.
- Με τη μονάδα 74kW (100hp), οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν από ένα εξατάχυτο μηχανικό ή ένα οκτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο με ομαλές αλλαγές. Προσαρμοζόμενα προγράμματα αλλαγών σχέσεων και τεχνολογία Quickshift αντιπροσωπεύουν την τελευταία λέξη της τεχνολογίας στην κατηγορία του Corsa. Οι οδηγοί μπορούν να αλλάζουν σχέσεις οι ίδιοι, μέσω των paddles στο τιμόνι.
- Ο κορυφαίος της γκάμας 1.2 Direct Injection Turbo 96kW (130hp) συνδυάζεται πάντα με το οκτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο.
Υψηλή τεχνολογία, υψηλή απόδοση
Οι τρεις βενζινοκινητήρες πλαισιώνονται από έναν ζωηρό κινητήρα πετρελαίου 1.5L με 75kW (102hp) και μέγιστη ροπή 250Nm (προκαταρτική κατανάλωση καυσίμου NEDC1: στην πόλη 3,8-3,7 l/100km, εκτός πόλης 3,0-2,9 l/100km, μικτός κύκλος 3,3-3,2 l/100km, 87-85 g/km CO2, WLTP2: μικτός κύκλος 4,6-4,0 l/100km, 122-104 g/km CO2, προκαταρτικές τιμές).
Για βέλτιστη μετεπεξεργασία καυσαερίων, το σύστημα μείωσης ρύπων – που αποτελείται από έναν παθητικό οξειδωτικό καταλύτη/καταλύτη συγκράτησης NOx, σύστημα ψεκασμού AdBlue, καταλύτη SCR και φίλτρο σωματιδίων πετρελαίου – Diesel Particulate Filter (DPF) – συνδυάζονται σε μία συμπαγή μονάδα, τοποθετημένη όσο το δυνατόν πιο κοντά στον κινητήρα. Το σύστημα παγίδευσης NOx ενεργεί ως καταλύτης κρύων εκκινήσεων, μειώνοντας τις εκπομπές NOx σε θερμοκρασίες κάτω από το όριο ενεργοποίησης του SCR.
Οι φίλοι της ηλεκτροκίνησης, ασφαλώς, μπορούν να παραγγείλουν το Corsa-e. Χάρη στην κοινή αρθρωτή πλατφόρμα (CMP), διάφορα συστήματα κίνησης μπορούν να προέρχονται από μία κοινή πλατφόρμα.
Σχεδίαση χαμηλού βάρους: η ελαφρύτερη έκδοση ζυγίζει κάτω από 1.000 kg
Εκτός από τους ζωηρούς κινητήρες του νέου Corsa, η σχεδίαση χαμηλού βάρους συμβάλλει με τη σειρά της στην κορυφαία δυναμική συμπεριφορά του. Η ελαφρύτερη έκδοση της επόμενης γενιάς του μοντέλου ζυγίζει λιγότερο από 1.000 kg. Εξαιρουμένου του οδηγού, το πεντάθυρο μοντέλο ζυγίζει μόλις 980kg. Συγκριτικά με τον προκάτοχό του, το συγκεκριμένο μοντέλο είναι ελαφρύτερο κατά 108kg. Πρόκειται για εξοικονόμηση βάρους 10%, αν και το νέο μοντέλο έχει ίδιο μήκος, στα 4,06 m. Το κέλυφος του αμαξώματος (body-in-white) είναι περίπου 40kg ελαφρύτερο, ενώ οι πολύ συμπαγείς τρικύλινδροι κινητήρες είναι περίπου 15kg ελαφρύτεροι από τις τετρακύλινδρες μονάδες της προηγούμενης γενιάς. Το αλουμινένιο καπό επίσης εξοικονομεί 2,4kg συγκριτικά με το μικρότερο, ατσάλινο καπό του προηγούμενου μοντέλου. Τα καθίσματα έχουν περάσει και αυτά από πρόγραμμα δίαιτας. Η βελτιστοποιημένη δομή των καθισμάτων εξοικονομεί επιπλέον 10kg.
Το νέο Corsa αποπνέει μία δυναμική αίσθηση μέσω της σπορ σχεδίασης – κυρίως σε συνδυασμό με τη δίχρωμη βαφή. Η οροφή είναι τύπου coupé, 48mm χαμηλότερη από του προκατόχου της, χωρίς να υπονομεύει την άνεση στην περιοχή πάνω από το κεφάλι του οδηγού και του συνοδηγού. Ο οδηγός κάθεται 28mm χαμηλότερα. Ο έλεγχος και η δυναμική συμπεριφορά ωφελούνται από το χαμηλότερο κέντρο βάρους. Η δυναμική συμπεριφορά και η άμεση απόκριση επιτείνουν την οδηγική απόλαυση.
Προηγμένα συστήματα υποβοήθησης και φωτισμός matrix
Στο νέο Corsa, η Opel προσφέρει τεχνολογίες και συστήματα υποβοήθησης μέχρι πρότινος γνωστά από μεγαλύτερες κατηγορίες. Ένα πραγματικά αξιοσημείωτο χαρακτηριστικό είναι το προσαρμοζόμενο σύστημα αντιθαμβωτικού φωτισμού IntelliLux LED® matrix, το οποίο η Opel κάνει ευρέως διαθέσιμο για πρώτη φορά στη μικρή κατηγορία. Τα οκτώ στοιχεία LED ελέγχονται από τη νέας γενιάς, υψηλής ανάλυσης κάμερα και προσαρμόζουν συνεχώς τη δέσμη φωτός στις συνθήκες κυκλοφορίας και περιβάλλοντος.
Προηγμένα συστήματα υποβοήθησης, όπως Αναγνώριση Σημάτων Οδικής Κυκλοφορίας (Traffic Sign Recognition) ή Automatic Cruise Control που λειτουργεί με ραντάρ, καθώς και Flank Protection που ελέγχεται μέσω αισθητήρων, αυξάνουν αισθητά την ασφάλεια. Το τελευταίο προειδοποιεί τον οδηγό εάν μία πλευρά του αυτοκινήτου κινδυνεύει να έρθει σε επαφή με ένα αντικείμενο, π.χ. μία κολώνα, ή ένα τοίχο, κατά τη διάρκεια ελιγμών με χαμηλή ταχύτητα (κάτω από 10km/h). Υπάρχουν επίσης συστήματα όπως το Side Blind Spot Alert και διάφορες λειτουργίες υποβοήθησης στάθμευσης, από park pilot μέχρι panorama rear view camera 180-μοιρών. Το Lane Keep Assist επίσης κάνει το ντεμπούτο του στο Corsa. Εάν το σύστημα ανιχνεύσει τυχαία παρέκκλιση από τη λωρίδα κυκλοφορίας, προειδοποιεί τον οδηγό με ένα οπτικό σήμα και διορθωτική παρέμβαση στο τιμόνι (περισσότερα για την ευρεία γκάμα συστημάτων υποστήριξης οδηγού της νέας γενιάς Corsa υπάρχουν εδώ).
Οι οδηγοί και οι επιβάτες του Corsa είναι άριστα συνδεδεμένοι και ψυχαγωγούνται με μία νέα σειρά συστημάτων infotainment που περιλαμβάνει τα Multimedia Radio, Multimedia Navi με έγχρωμη οθόνη αφής 7,0” και το κορυφαίο σύστημα Multimedia Navi Pro με έγχρωμη οθόνη αφής 10,0”. Επιπλέον, το Corsa προσφέρει προαιρετικά τη νέα υπηρεσία τηλεματικής “Opel Connect”. Με χρήσιμες λειτουργίες, όπως Live Navigation με ενημέρωση για την κυκλοφορία σε πραγματικό χρόνο και τρέχουσες τιμές καυσίμου, άμεση σύνδεση με υπηρεσίες οδικής βοήθειας και κλήση έκτακτης ανάγκης, ο οδηγός και οι επιβάτες απολαμβάνουν πρόσθετη ξεγνοιασιά.
Σπορ Corsa GS Line ή άνετο Corsa Elegance
Το νέο Corsa διατίθεται σε τέσσερα επίπεδα εξοπλισμού. Ακόμα και η βασική έκδοσηέχει πολλές τεχνολογίες και τυπικά χαρακτηριστικά Opel που αυξάνουν την άνεση, όπως θερμαινόμενο τιμόνι και θερμαινόμενα, δερμάτινα καθίσματα με λειτουργία μασάζ για τον οδηγό. Τα συστήματα υποβοήθησης περιλαμβάνουν, front collision warning, intelligent cruise control, lane keep assist και speed sign recognition. Πάνω από τη βασική έκδοση, τρεις εκδόσεις εξοπλισμού που επικεντρώνονται σε διαφορετικό θέμα απευθύνονται σε διαφορετικές ομάδες πελατών. Το Corsa Edition προσθέτει τον πιο δημοφιλή έξτρα εξοπλισμό, το Corsa Elegance είναι διαμορφωμένο για μέγιστη άνεση, ενώ το Corsa GS Line συνδυάζει πρόσθετα σπορτίφ χαρακτηριστικά. Η φιλοσοφία εξοπλισμού, την οποία η Opel παρουσιάζει για πρώτη φορά με το Corsa, σύντομα θα διατίθεται και με άλλα μοντέλα Opel.
Στο Corsa Elegance, ένα κάθισμα συνοδηγού ρυθμιζόμενο προς έξι κατευθύνσεις, υποβραχιόνιο με αποθηκευτικό χώρο και προβολείς LED σε κλασική εμφάνιση Opel καθώς και προβολείς ομίχλης LED, κάνουν τα ταξίδια ακόμα πιο ξεκούραστα. Διάκοσμος χρωμίου, ελκυστικές ραφές και άλλες λεπτομέρειες καθιστούν το Elegance ιδιαίτερα γοητευτικό. Οι σπορ φιλοδοξίες του δυναμικού GS Line είναι εμφανείς – τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό. Σπορ καθίσματα για οδηγό και συνοδηγό, αλουμινένια σπορ πεντάλ, μαύρη επένδυση οροφής και κόκκινος διάκοσμος στον πίνακα οργάνων, υπογραμμίζουν τη σπορ αίσθηση. Το GS Line αναγνωρίζεται άμεσα από μία χρωμιωμένη απόληξη εξαγωγής και τους σπορ εμπρός και πίσω προφυλακτήρες. Ένα Sport mode προσφέρει ακόμα πιο δυναμική απόκριση από το σύστημα διεύθυνσης και το πεντάλ του γκαζιού. Άλλα ιδιαίτερα σχεδιαστικά στοιχεία είναι κολόνες B σε high-gloss black και ποικίλες επιλογές εξατομίκευσης. Περιλαμβάνεται μία ολοκληρωμένη γκάμα ζαντών, ένα πλήρως ψηφιακό cockpit, δερμάτινα καθίσματα ή/και δίχρωμη βαφή.
[1] Οι τιμές κατανάλωσης και εκπομπών CO2 που αναφέρονται έχουν υπολογιστεί σύμφωνα με το νέο πρότυπο World Harmonised Light Vehicle Test Procedure WLTP (Regulation EU 2017/948), ενώ έχει γίνει αναγωγή στο NEDC για λόγους σύγκρισης με άλλα μοντέλα. Οι τιμές δεν λαμβάνουν υπόψιν ειδικές χρήσεις και οδηγικές συνθήκες, εξοπλισμό ή προαιρετικές επιλογές και ενδέχεται να διαφέρουν ανάλογα με τον τύπο των ελαστικών.
[2] Οι τιμές κατανάλωσης και εκπομπών CO2 που αναφέρονται συμμορφώνονται με το πρότυπο WLTP (οδηγία EU 2017/948). Οι τιμές κατανάλωσης και εκπομπών CO2 ενδέχεται να διαφέρουν ανάλογα με τον ειδικό εξοπλισμό, τις προαιρετικές επιλογές και τον τύπο των ελαστικών.