Παρουσιάζοντας το πρώτο plug-in πλήρες υβριδικό σύστημα κίνησης της εταιρείας, το νέο κορυφαίο μοντέλο της Mazda, το Mazda CX-60 PHEV, αντιπροσωπεύει όλα όσα ενσωματώνει τα τελευταία 100 χρόνια η μάρκα στο DNA της: από την μοναδική εξωτερική και εσωτερική σχεδίαση, μέχρι την άριστη ιαπωνική κατασκευή, τις πιο πρόσφατες καινοτομίες στις ανθρωποκεντρικές τεχνολογίες, και τα κορυφαία παγκοσμίως συστήματα κίνησης.
Η δύναμη του όμορφου και δυναμικού στυλ του Mazda CX-60 μεταδίδει την ευφυΐα και την κομψότητα των τελευταίων εξελίξεων στη σχεδίαση Kodo συνυφασμένη με τη εντυπωσιακή αρχιτεκτονική SUV με μπροστινό κινητήρα και κίνηση στους πίσω τροχούς.
Η κομψή, κορυφαίας ποιότητας εσωτερική σχεδίαση συνδυάζει διαφορετικά υλικά και υφές, όπως ξύλο σφένδαμου, δέρμα nappa, μοναδικής κατεργασίας ιαπωνικά υφάσματα, λεπτομέρειες χρωμίου και εμφανείς ραφές στον πίνακα οργάνων.
Οι ανθρωποκεντρικές τεχνολογίες έχουν αναθεωρηθεί και τελειοποιηθεί με στόχο τη μεγιστοποίηση της οδηγικής εμπειρίας Jinba-Ittai και, περισσότερο από ποτέ, να καλύψουν τις προσωπικές ανάγκες του οδηγού. Το πρωτοποριακό Mazda Driver Personalization System θα αναγνωρίσει τον επιβάτη στο κάθισμα του οδηγού, και θα προσαρμόσει αυτόματα το περιβάλλον – τη θέση του καθίσματος, το τιμόνι, τους καθρέφτες, το HUD, ακόμη και τις ρυθμίσεις του ήχου και του συστήματος του κλιματισμού – ώστε να ταιριάζει στο σωματότυπο του πελάτη, καθώς και στις προσωπικές του προτιμήσεις.
Το Mazda CX-60 PHEV πρωτοστατεί στην ευρωπαϊκή εισαγωγή plug-in υβριδικών μοντέλων χάρη στο σύστημα κίνησης που συνδυάζει έναν 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα Skyactiv-G 2.5 άμεσου ψεκασμού, με έναν ισχυρό ηλεκτροκινητήρα 129 kW και 355V, και μία μπαταρία μεγάλης χωρητικότητας 17,8 kWh.
Αυτός ο συνδυασμός κινητήρα εσωτερικής καύσεως και ηλεκτροκινητήρα αποδίδει συνδυαστική ισχύ 327 PS/241 kW και άφθονη ροπή 500 Nm, καθιστώντας το συγκεκριμένο μοντέλο, το πιο ισχυρό αυτοκίνητο δρόμου που έχει κατασκευάσει ποτέ η Mazda. Το Mazda CX-60 PHEV προσφέρει απίστευτα εντυπωσιακές επιδόσεις, επιταχύνοντας από 0-100 km/h σε μόλις 5,8 δευτερόλεπτα και μέγιστη ταχύτητα 200 km/h (με περιοριστή).
Αντίθετα, και κυρίως όταν κινείται μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα, το νέο Mazda PHEV επιτυγχάνει εξαιρετικά περιβαλλοντικά χαρακτηριστικά. Η συνδυασμένη κατανάλωση βάσει WLTP, είναι μόλις 1,5 l/100 km και οι συνδυασμένες εκπομπές CO2 WLTP μόνο 33 g/km.
Το Mazda CX-60 e-Skyactiv PHEV προσφέρει 63 km ηλεκτροκίνητης οδήγησης με ταχύτητα μέχρι 100 km/h .
Η τοποθέτηση της μπαταρίας υψηλής τάσης μεταξύ του μπροστινού και του πίσω άξονα και όσο το δυνατόν χαμηλότερα στο αμάξωμα, εξασφαλίζει στο νέο Mazda CX-60 PHEV ένα ιδιαίτερα χαμηλό κέντρο βάρους. Αυτό, σε συνδυασμό με ένα μόνιμο σύστημα τετρακίνησης που κατανέμει τη ροπή μεταξύ των αξόνων, δίνει στο αυτοκίνητο κορυφαία χαρακτηριστικά οδικής συμπεριφοράς αντίστοιχα με τα καλύτερα μοντέλα της premium κατηγορίας.
Εξελιγμένοι με γνώμονα τη φιλοσοφία του «σωστού μεγέθους» που απαιτεί βελτιστοποιημένο κυβισμό για βελτιωμένη αποδοτικότητα καυσίμου και ισχύος, είναι επίσης και οι νέας γενιάς, εξακύλινδροι σε σειρά straight-six, diesel κινητήρες e-Skyactiv D 3,3 λίτρων με δύο διαφορετικές τιμές ισχύος – 200 και 254 PS. Διαθέτοντας το M Hybrid Boost – το ήπιο υβριδικό σύστημα 48 V της Mazda – συνδυάζουν υψηλή απόδοση με εξαιρετική οικονομία και χαμηλές εκπομπές ρύπων.
Ο κινητήρας e-Skyactiv D με τη μικρότερη ισχύ αποδίδει 200 PS/147 kW στις 3000-4200 σαλ. και μέγιστη ροπή 450 Nm στις 1400-3000σαλ.. Σε συνδυασμό με τη ροπή των 153 Nm που είναι διαθέσιμη από τον ηλεκτροκινητήρα του συστήματος M Hybrid Boost, το CX-60 επιτυγχάνει επιτάχυνση από τα 0-100 km/h σε 8,4 δευτερόλεπτα και μέγιστη ταχύτητα που φτάνει τα 212 km/h. Παρά την εντυπωσιακή αυτή απόδοση, το CX-60 των 200 PS εξακολουθεί να είναι ιδιαίτερα οικονομικό επιτυγχάνοντας μέση κατανάλωση που δεν ξεπερνά τα 4,7 l/100km ενώ οι εκπομπές του CO2 είναι μόλις 123 g/km.
Αποδίδοντας 254 PS/187 kW στις 3750 σ.α.λ., ο πιο ισχυρός κινητήρας εμφανίζει μέγιστη ροπή 550 Nm στις 1500-2400 σ.α.λ. χρειάζεται μόλις 7,4 δευτερόλεπτα για τα 0-100χλμ., και η μέγιστη ταχύτητά του φτάνει τα 219 km/h. Η μέση κατανάλωση είναι 4,9 l/100 km και οι εκπομπές CO2 δεν ξεπερνούν τα 137g/km.
Επίσης ένας 6κύλινδρος σε σειρά ‘straight-six’ κινητήρας βενζίνης 3.0 λίτρων e-Skyactiv X θα παρουσιαστεί στη γκάμα των επιλογών για το νέο CX-60.
Και οι τρεις κινητήρες συνδυάζονται με ένα νέο αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων και το σύστημα i-Activ All-Wheel Drive της Mazda. Ο κινητήρας diesel e-Skyactiv D και ο βενζινοκινητήρας e-Skyactiv X, μπορούν επίσης να εξοπλιστούν και με σύστημα μετάδοσης μόνον στους πίσω τροχούς. Το Mazda Intelligent Drive Select (Mi-Drive) προσφέρει μια επιλογή από τέσσερα προγράμματα οδήγησης (συν το πρόγραμμα EV για το PHEV) που εξασφαλίζουν ιδανικό βαθμό ελέγχου και οδηγική απόλαυση σε κάθε σενάριο οδήγησης.
Το ολοκαίνουργιο Mazda CX-60 βασίζεται στην Κλιμακωτή Αρχιτεκτονική Πολλαπλών Λύσεων Skyactiv της Mazda, η οποία διαθέτει πολυάριθμες βελτιώσεις που προσφέρουν εξαιρετικά δυναμική οδήγηση. Υιοθετώντας την ανθρωποκεντρική προσέγγιση της Mazda, αυτές οι βελτιώσεις περιλαμβάνουν την ακαμψία του αμαξώματος που διασφαλίζει ότι ο οδηγός μπορεί να αισθανθεί άμεσα την απόκριση του αυτοκινήτου, καθίσματα που διευκολύνουν κάθε επιβάτη να διατηρεί την ισορροπία του κατά την κίνηση, ανάρτηση που σταθεροποιεί τη θέση του οχήματος κατά την οδήγηση, και το -αποκλειστικό για τη Mazda- σύστημα ελέγχου θέσης του οχήματος – Kinematic Posture Control (KPC) που σταθεροποιεί το όχημα, προσφέροντας μεγαλύτερη ασφάλεια ακόμη και κατά την οδήγηση με υψηλή ταχύτητα ή μεγάλες δυνάμεις G. Μια ολοκληρωμένη σειρά προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης οδηγού i-Activsense διασφαλίζει το μέγιστο βαθμό ενεργητικής ασφάλειας στοχεύοντας στην κατάκτηση της κορυφαίας βαθμολογίας των 5 αστέρων από τον οργανισμό ασφαλείας Euro NCAP.
Αρκετές νέες τεχνολογίες κάνουν το ντεμπούτο τους στο Mazda CX-60: Ορατότητα See-Through – μια οθόνη 360 μοιρών επόμενης γενιάς με βελτιωμένο οπτικό πεδίο σε χαμηλές ταχύτητες. Υποβοήθηση κατάβασης (Hill Descent Control / HDC), που βοηθά στην ασφαλή κατάβαση σε απότομες κατηφόρες με ολισθηρό ή ανώμαλο οδόστρωμα. Cruise Control (i-ACC), το οποίο διαθέτει πλέον και λειτουργία αναγνώρισης των ορίων ταχύτητας (Traffic Sign Recognition), και σύστημα Προειδοποίησης Εξόδου Οχήματος (Vehicle Exit Warning / BSM) με αναγνώριση οχημάτων που πλησιάζουν από πίσω.
Το Mazda CX-60 PHEV με μια ματιά
Εξωτερικός Σχεδιασμός
- Τελευταίες εξελίξεις στη σχεδίαση Kodo συνυφασμένες με τη στιβαρότητα της επιβλητικής εμφάνισης της αρχιτεκτονικής ενός SUV με κινητήρα εμπρός και κίνηση στους πίσω τροχούς
- Έντονες γραμμές του εμπρός μέρους και έντονα κεκλιμένο πίσω μέρος, δημιουργούν μία εντυπωσιακή και δυναμική εμφάνιση του αμαξώματος
- Νέα και πιο επιθετική μπροστινή μάσκα, με τη χαρακτηριστική πτέρυγα, με φωτιστική υπογραφή και κάθετη σχεδίαση εμπρός φωτιστικών σωμάτων.
- Νέο χαρακτηριστικό χρώμα αμαξώματος Rhodium White
- Επιλογή ζαντών αλουμινίου 18 ή 20 ιντσών
Εσωτερικό
- Το εσωτερικό του Mazda CX-60, εκφράζει τη δύναμη της αρχιτεκτονικής ενός SUV με τον κινητήρα εμπρός και την κίνηση πίσω
- Ο φαρδύς πίνακας οργάνων ξεχωρίζει από τις συνεχείς γραμμές του, που περνούν από τους πλευρικούς αεραγωγούς στην επένδυση της πόρτας, τονίζοντας έτσι την ευρυχωρία του εσωτερικού
- Το εντυπωσιακό σχήμα της κεντρικής κονσόλας διαπερνά τον χώρο της καμπίνας από μπροστά προς τα πίσω
- Εξαιρετικά εργονομική, φυσική και με υποδειγματική πλευρική στήριξη, θέση οδήγησης. Ρύθμιση ύψους καθίσματος χωρίς αλλαγή στάσης του επιβάτη, τιμόνι με δυνατότητα ρύθμισης κλίσης 45 mm, και 70 mm απόστασης
- Νέο σύστημα εξατομίκευσης οδηγού που αναγνωρίζει τον οδηγό και προσαρμόζει αυτόματα τη θέση του καθίσματος, το τιμόνι, τους καθρέφτες, το HUD, ακόμα και τις ρυθμίσεις του ήχου και του κλιματισμού
- Το HMI (Human Machine Interface) διαθέτει έναν πλήρη πίνακα οργάνων με οθόνη TFT-LCD, ένα μεγάλο πάνελ Head-up Display (HUD) και μια κεντρική οθόνη infotainment των 12,3 ιντσών.
Διαστάσεις και χώροι
- Οι διαστάσεις του Mazda CX-60 είναι 4745 mm μήκος, 1890 mm πλάτος, 1680 mm ύψος, και 2870 mm μεταξόνιο
- Το πλάτος στο ύψος των ώμων εμπρός είναι 1,504 mm (44 mm περισσότερο από το CX-5), και 1,441 mm για τους πίσω επιβάτες (50 mm περισσότερο από το CX-5)
- Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ είναι 570 λίτρα, που φτάνει έως τα 1.148 λίτρα με την πλήρη αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων, και τα 1.726 εάν φορτωθεί μέχρι την οροφή
- Το σύστημα Mazda Harmonic Acoustics ενσωματώνει μία νέα τεχνολογία, εξαλείφει το θόρυβο που εκπέμπεται απο κάθε ψηφιακή συσκευή αναπαραγωγής ήχου όπως είναι τα CDs – για πρώτη φορά σε εργοστασιακό ηχοσύστημα αυτοκινήτου.
- Ηχοσύστημα της Bose με 12 ηχεία και ειδικό επεξεργαστή σήματος SoundStage, και τεχνολογία BassMatch, Centrepoint 2 Surround και τεχνολογία περιορισμού του θορύβου Audio Pilot 2.
Δομή της γκάμας εκδόσεων
- Τέσσερεις επιλογές εκδόσεων: Prime-line βασική, Exclusive-line μεσαία, και Takumi και Homura υψηλές εκδόσεις.
- όλες οι εκδόσεις περιλαμβάνουν διζωνικό κλιματισμό, έγχρωμη κεντρική οθόνη αφής TFT 12ιντσών, DAB radio, Bluetooth, Ασύρματο Apple CarPlay και Android Auto, δορυφορική πλοήγηση, και cruise control.
- Οι μεσαίες και υψηλές εκδόσεις μπορούν να εξοπλιστούν με πακέτα διαφορετικών επιλογών: Υποβοήθηση οδήγησης, Ευκολίας και Ήχου, Πανοραμικής ηλιοροφής και Comfort.
Κινητήρες
- Ο πρώτος κινητήρας PHEV της Mazda: 4κύλινδρος βενζινοκινητήρας άμεσου ψεκασμού Skyactiv-G 2.5λ., ηλεκτροκινητήρας ισχύος 129 kW και μεγάλης χωρητικότητας 17.8 kWh μπαταρία ιόντων λιθίου 355V.
- Συνδυαστική ισχύς του συστήματος κίνησης PHEV του Mazda CX-60 e-Skyactiv 327 PS/241 kW και 500 Nm ροπής – το δυνατότερο μοντέλο δρόμου που έχει κατασκευαστεί ποτέ από τη Mazda
- Εντυπωσιακές επιδόσεις – επιτάχυνση 0-100 km/h σε 5.8 δευτερόλεπτα, μέγιστη ταχύτητα 200 km/h (με περιοριστή).
- Εξαιρετικές περιβαλλοντικές επιδόσεις – μέση κατανάλωση βάσει WLTP 1.5λ./100km[1] και εκπομπές CO2 μόλις 33 g/km1
- 63 km ηλεκτρική αυτονομία με ταχύτητα μέχρι τα 100 km/h
- Φόρτιση μπαταρίας με εναλλασσόμενο (AC) ρεύμα μέσω καλωδίου type 2 – 0-100% σε 2 ώρες και 20 λεπτά με τη χρήση φορτιστή 11 kW και μέγιστη ισχύ φόρτισης 2 kW
- Νέας γενιάς 6κύλινδρος «straight-six» σε σειρά κινητήρας diesel, 3.3 λίτρων e-Skyactiv D με δύο διαφορετικές επιλογές ιπποδύναμης – 200 και 254 PS
- 6κύλινδρος «straight-six» σε σειρά κινητήρας βενζίνης 3.0 λίτρων e-Skyactiv X που θα συμπληρώσει την γκάμα των κινητήρων του CX-60
- Οι κινητήρες «Straight-six» διαθέτουν το υβριδικό σύστημα των 48V, M Hybrid Boost της Mazda
- O κινητήρας e-Skyactiv D διαθέτει το πρωτοποριακό σύστημα DCPCI (Distribution-Controlled Partially Premixed Compression Ignition) με εξελιγμένη τεχνολογία καύσεως
- Εντυπωσιακές επιδόσεις για τον κινητήρα e-Skyactiv D – 254ίπππων, 0-100 km/h σε 7.4 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 219 km/h
- Οικονομία για τον e-Skyactiv D των 200ίππων– μέση κατανάλωση μόλις 4.9λ./100 km, εκπομπές CO2 μόνον 127g/km
- Οι κινητήρες του Mazda CX-60 MHEV υιοθετούν σύστημα πέδησης με ανάκτηση ενέργειας
- Και οι τρείς κινητήρες συνδυάζονται με το νέο αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων και το σύστημα κίνησης και στους 4 τροχούς i-Activ της Mazda
- Ο κινητήρας e-Skyactiv D diesel των 200 PS συνοδεύεται αποκλειστικά με σύστημα κίνησης μόνο στους πίσω τροχούς, το ίδιο που διαθέτουν και τα μοντέλα με τον βενζινοκινητήρα e-Skyactiv X
[1] Με τροχούς 18-/20ιντσών
Δυναμικά χαρακτηριστικά οδήγησης
- Το σύστημα Mazda Intelligent Drive Select (Mi-Drive) προσφέρει τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ τεσσάρων προγραμμάτων (συν το πρόγραμμα EV για την έκδοση PHEV)
- Το CX-60 βασίζεται στην κλιμακούμενη αρχιτεκτονική πολλαπλών λύσεων Skyactiv της Mazda, και έχει σχεδιαστεί να είναι συμβατό με τη μηχανική διάταξη ενός SUV, με κινητήρα διαμήκη εμπρός, και κίνηση στους πίσω τροχούς
- Ο αυξημένος βαθμός ακαμψίας του αμαξώματος, εξασφαλίζει την απόκριση του αυτοκινήτου στις εντολές του οδηγού, χωρίς καθόλου υστέρηση.
- Η τοποθέτηση της μπαταρίας υψηλής τάσεως, μεταξύ του μπροστινού και του πίσω άξονα και όσο το δυνατόν χαμηλότερα έχει ως αποτέλεσμα το ιδιαίτερα χαμηλό κέντρο βάρους
- Ο νέος σχεδιασμός των καθισμάτων εξασφαλίζει βελτιωμένη πλευρική στήριξη του σώματος και αυξημένη ακαμψία στη βάση του καθίσματος, που διευκολύνει κάθε επιβάτη να διατηρεί την ισορροπία του, ενώ το αυτοκίνητο κινείται
- Το σύστημα της ανάρτησης με τα διπλά ψαλίδια εμπρός, και πολλαπλών συνδέσμων πίσω, έχουν σχεδιαστεί για να ελέγχουν ομαλά την αναρτώμενη μάζα (αμάξωμα) κατά τις στροφές, και να σταθεροποιούν τη συμπεριφορά του οχήματος
- Το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι (EPS) – προσφέρει αυξημένη ακαμψία και απόδοση του ηλεκτροκινητήρα του EPS, και των εξαρτημάτων στα οποία συνδέεται
- Το σύστημα Kinematic Posture Control (KPC) – η αποκλειστική τεχνολογία της Mazda σταθεροποιεί τη θέση του αμαξώματος στις στροφές, φρενάρει τον εσωτερικό πίσω τροχό για να μετριάσει την ολίσθηση, και να τραβήξει το αμάξωμα προς τα κάτω
- Το νέο CX-60 PHEV έχει ικανότητα ρυμούλκησης 2,500 κιλών.
Ασφάλεια
- Οι τεχνολογίες υποβοήθησης οδήγησης i-Activsense εξασφαλίζουν κορυφαίου επιπέδου ενεργητική ασφάλεια και αποσκοπούν στην κατάκτηση της ανώτατης βαθμολογίας των 5αστέρων στις δοκιμές πρόσκρουσης από τον οργανισμό Euro NCAP
- Νέας γενιάς σύστημα περιφερειακής ορατότητας ‘See-Through View’ – με απεικόνιση 360° του περιβάλλοντος γύρω από το αυτοκίνητο, βελτιώνει την ορατότητα κατά την οδήγηση με χαμηλές ταχύτητες
- Νέο σύστημα υποβοήθησης κατά τη φάση στροφής σε διασταυρώσεις (Turn Across Traffic Assist), αναγνώριση πεζών SBS-R, διατήρηση πορείας στη λωρίδα κυκλοφορίας (Emergency Lane Keeping), i-Adaptive Cruise Control (i-ACC), και σύστημα προειδοποίησης κατά την έξοδο από το αυτοκίνητο (BSM Vehicle Exit Warning)
- Το Mazda CX-60 e-Skyactiv PHEV ενσωματώνει ολοκληρωμένο σύστημα μέτρων προστασίας από την υψηλή τάση, φυσική προστασία της μπαταρίας, καθώς και αυτόματη διακοπή του ηλεκτρικού κυκλώματος υψηλής τάσης σε περίπτωση σύγκρουσης.