Το Mazda CX-5 2020 λανσάρεται στην Ελλάδα, έχοντας δεχθεί βελτιώσεις στην εξωτερική και εσωτερική του σχεδίαση, στους κινητήρες, καθώς και στα χαρακτηριστικά της δυναμικής του συμπεριφοράς, τόσο εντός όσο και εκτός δρόμου.
Το μοντέλο που πρωτοπαρουσιάστηκε το 2012, το αυθεντικό CX-5 ήταν το πρώτο Mazda που υιοθέτησε τη σχεδιαστική φιλοσοφία ‘Kodo – Soul of Motion’ και την τεχνολογία Skyactiv. Ήταν το μοντέλο που εγκαινίασε νέα πρότυπα σε ότι αφορά τη δυναμική συμπεριφορά, αλλάζοντας την αντίληψη περί ‘συμμετοχικότητας’ στην οδήγηση ενός μεσαίου SUV.
Με τη δεύτερη γενιά του CX-5 το 2017, οι μηχανικοί της Mazda δημιούργησαν ένα SUV που κατάφερε να περάσει τη φιλοσοφία ‘Jinba Ittai’ (οδηγός & αυτοκίνητο ως ένα) και την μηχανολογική αρχιτεκτονική, σε άλλο επίπεδο. Με την προσθήκη του συστήματος G-Vectoring Control (GVC), της πρώτης ενσωμάτωσης σε μοντέλο Mazda των τεχνολογιών δυναμικής συμπεριφοράς ‘Skyactiv-Vehicle Dynamic’, το αυτοκίνητο έγινε πιο άνετο, πιο εκλεπτυσμένο και με καλύτερη απόκριση.
Το αναβαθμισμένο, Mazda CX-5 του 2019, κατασκευάστηκε διατηρώντας τα πολυάριθμα δυνατά σημεία του μοντέλου της 2ης γενιάς, έχοντας προηγουμένως υποστεί και τις απαραίτητες αναβαθμίσεις εστιασμένες σε δύο βασικούς τομείς: την ποιότητα του εσωτερικού και τη δυναμική συμπεριφορά. Ακόμα πιο διασκεδαστικό και με «κοφτερή» όσο ποτέ άλλοτε, οδηγική συμπεριφορά, με εμφανώς βελτιωμένα χαρακτηριστικά, το μοντέλο εδραίωσε τη φήμη του σαν ένα από τα πλέον απολαυστικά στην οδήγηση, SUV της κατηγορίας του.
Το CX-5 κατόρθωσε να γίνει ένα από τα σημαντικότερα μοντέλα της Mazda, καθώς έφτασε να εκπροσωπεί περίπου το 30% των συνολικών ετήσιων πωλήσεων της μάρκας. Μέχρι σήμερα, έχουν πουληθεί πάνω από 2,870,000[1] μονάδες σε 130 χώρες ανά τον κόσμο, και το CX-5 εξακολουθεί να κρατά τα σκήπτρα του best seller της Mazda στην Ευρωπαϊκή αγορά.
Το Mazda CX-5 του 2020 στηρίζεται πάνω στο συγκεκριμένο ‘success story’
Οι τιμές του δείκτη NVH (θόρυβος, κραδασμοί, τριγμοί) και οι τεχνολογίες ασφαλείας i-Activsense, τονίζουν ακόμα περισσότερο την εικόνα του κομψού, εμπνευσμένου και έξυπνου αυτοκινήτου που προσφέρει αυθεντική οδηγική απόλαυση σε όλους τους πελάτες της κατηγορίας των SUV.
Εξωτερικός Σχεδιασμός: Νέα σήματα και νέος εμπρός σχεδιασμός
- Παλέτα 10 χρωμάτων για το αμάξωμα, που περιλαμβάνει πλέον και το μεταλλικό Polymetal Grey
Η ομορφιά και η ποιότητα στις δυναμικές φόρμες του αμαξώματος του CX-5 αντανακλούν το ώριμο και κομψό Kodo design ενώ οι έντονες γραμμές έχουν ελαχιστοποιηθεί και η μετάβαση μεταξύ των επιφανειών του αμαξώματος έχει τονιστεί με τρόπο που δημιουργεί ένα έντονο παιχνίδισμα του φωτός που ανακλάται πάνω στο αμάξωμα. Ο τολμηρός και σοφιστικέ εξωτερικός σχεδιασμός του CX-5 παραμένει αναλλοίωτος, με τα νέα σήματα και τη νέα σχεδίαση του εμπρός μέρους να είναι οι μοναδικές αλλαγές στο μοντέλο. Το CX-5 θα διατίθεται σε 10 αποχρώσεις, που τώρα περιλαμβάνουν και το νέο χρώμα στο μοντέλο του 2020 – το μεταλλικό Polymetal Grey.
Το μοναδικό αυτό χρώμα είναι συνδυασμός στρώσεων όπου κάτω από την εξωτερική επιφάνεια διαθέτει γυαλιστερές νιφάδες αλουμινίου και αδιαφανή επίστρωση. Η νέα αυτή τεχνική βαφής συνδυάζει την εμφάνιση του καθαρού μετάλλου με την γυαλιστερή απαλότητα αναδεικνύοντας τις σμιλευμένες φόρμες του Kodo σε μία επιφάνεια που μοιάζει να έχει ψεκαστεί από το χέρι ενός καλλιτέχνη.
Εσωτερικός Σχεδιασμός – Περιβάλλον
- Μεγαλύτερη κεντρική οθόνη 8 ιντσών
- Προσθήκη προγράμματος απενεργοποίησης κυλίνδρων για καλύτερο έλεγχο της κατανάλωσης
- Εσωτερικός φωτισμός LED για αναβαθμισμένη ατμόσφαιρα
- Δερμάτινες επενδύσεις καθισμάτων διαθέσιμες σε συγκεκριμένες εκδόσεις
- Τηλεχειριστήριο νέας σχεδίασης
Εστιασμένο στην άνεση, την ποιότητα, το design και τη λειτουργικότητα, το εσωτερικό του Mazda CX-5 στέκεται επάξια απέναντι στο κορυφαία μοντέλα της κατηγορίας του, προσφέροντας μία premium αίσθηση.
Όπως σε όλα τα μοντέλα τελευταίας γενιάς της Mazda, η καμπίνα έχει σχεδιαστεί με γνώμονα τη δημιουργία μίας έξυπνης διαμόρφωσης της θέσης οδήγησης, με όλα τα βασικά χειριστήρια και όργανα να βρίσκονται ακριβώς στη θέση γύρω από το τιμόνι, όπου εστιάζει την προσοχή του ο οδηγός.
Στο Mazda CX-5 του 2020, οι διαστάσεις της οθόνης του συστήματος Mazda Connect στην κορυφή του ταμπλό έχουν αυξηθεί φτάνοντας τώρα τις 8 ίντσες ώστε να εξασφαλίζουν καλύτερη ανάγνωση των μηνυμάτων και των εικόνων του συστήματος πλοήγησης, αλλά και 360 μοίρες ορατότητα της οθόνης. Στην εμφάνιση της οθόνης του Mazda Connect έχει προστεθεί και μία νέα επιλογή που δίνει τη δυνατότητα καλύτερου ελέγχου της κατανάλωσης, και επιτρέπει στον οδηγό να ελέγχει σε πραγματικό χρόνο την κατάσταση της απενεργοποίησης των κυλίνδρων.
Το εσωτερικό περιβάλλον του CX-5 έχει αναβαθμιστεί χάρη στην υιοθέτηση του φωτισμού LED κορυφαίας ποιότητας στην κονσόλα οροφής, στην πλαφονιέρα της οροφής, καθώς και στην πλαφονιέρα του χώρου των αποσκευών, ο οποίος διατίθεται στον βασικό εξοπλισμό σε όλες τις εκδόσεις του μοντέλου.
Νέες ταπετσαρίες καθισμάτων από δέρμα υψηλής ποιότητας στις εκδόσεις Revolution Top & Takumi Plus. Η έκδοση Takumi προσφέρεται με ύφασμα σουέτ στο μεσαίο τους τμήμα και επένδυση από δερματίνη στα άκρα, αποδίδοντας έτσι όσο το δυνατόν πιο πιστά, την εμφάνιση και την αίσθηση του φυσικού δέρματος.
Τέλος, ο σχεδιασμός του τηλεχειριστήριου στο κλειδί έχει αλλάξει, σηματοδοτώντας με αυτό τον τρόπο την νέα εποχή της Mazda
Δυναμικά Χαρακτηριστικά Οδήγησης
- Βελτιωμένη τιμή NVH (Θόρυβος, Κραδασμοί, Ταχύτητα)
- Αντίμετρα για εξισορρόπηση δονήσεων στο τιμόνι, στις εκδόσεις βενζίνης
- Σύστημα υποβοήθησης πρόσφυσης σε κίνηση εκτός δρόμου, για τα μοντέλα AWD
Κάθε νέα γενιά του CX-5 υπόκειται σε βελτιώσεις : αμάξωμα, εμπρός ανάρτηση McPherson και multi-link πίσω, σύστημα διεύθυνσης και πέδησης που βελτιώνουν ακόμα περισσότερο την οδική συμπεριφορά και τη σταθερότητα για την οποία πάντα φημιζόταν το CX-5.
Στο μοντέλο του 2020, τα δυναμικά χαρακτηριστικά έχουν αναβαθμιστεί με στόχο να αυξηθεί το επίπεδο ποιότητας κύλισης μέσω της βελτίωσης των χαρακτηριστικών του NVH στο εσωτερικό. Στην αναζήτηση κορυφαίας ποιότητας της ατμόσφαιρας στο εσωτερικό, οι μηχανικοί της Mazda επικεντρώθηκαν στη διαφορά θορύβου κατά τη φάση που το αυτοκίνητο περνά από ένα ανώμαλο σε ένα ομαλό οδόστρωμα.
Ο θόρυβος του δρόμου που περνά στην καμπίνα ενός αυτοκινήτου είναι δύο τύπων – θόρυβος που φτάνει κατευθείαν στα αυτιά των επιβατών και θόρυβος που ανακλάται στο εσωτερικό του αυτοκινήτου πριν φτάσει στα αυτιά των επιβατών. Για τον περιορισμό του ανακλώμενου ήχου, έχει αντικατασταθεί το υλικό 6πλής επίστρωσης στο εσωτερικό της οροφής.
Μειώνοντας την αντίσταση της ροής του αέρα, η απορρόφηση των χαμηλών συχνοτήτων βελτιώθηκε κατά περίπου 10%, καθιστώντας έτσι δυνατή την γρήγορη απορρόφηση του θορύβου που εισέρχεται από το δρόμο στην καμπίνα.
Η αίσθηση στην οδήγηση έχει και αυτή βελτιωθεί χάρη στην υιοθέτηση ενός ειδικού συστήματος απορρόφησης στο σύστημα διευθύνσεως των βενζινοκίνητων εκδόσεων, το οποίο λειτουργεί σαν αντισταθμιστικό μέτρο κατά των κραδασμών.
Νέος ελαστικός σύνδεσμος μεταξύ του αερόσακου και του τιμονιού που απορροφά αποτελεσματικά τους κραδασμούς χαμηλής συχνότητας (μεταξύ 25 και 100 Hz) που προκαλούνται από την επιφάνεια του δρόμου. Μειώνοντας το ποσοστό των κραδασμών που μεταφέρονται από τα ελαστικά στην ανάρτηση, το αμάξωμα και τον άξονα του συστήματος διεύθυνσης, που τελικά φτάνουν στα χέρια που κρατούν το τιμόνι, επιτυγχάνεται υψηλότερη ποιότητα στην αίσθηση οδήγησης.
Οι εκτός δρόμου επιδόσεις του CX-5 του 2020 έχουν και αυτές αναβαθμιστεί χάρη στην προσθήκη του συστήματος Υποβοήθησης Εκτός δρόμου Πρόσφυσης (Off-road Traction Assist) που διατίθεται στα μοντέλα με σύστημα κίνησης και στους 4 τροχούς.
Σχεδιασμένο να βοηθά τον οδηγό όταν οι συνθήκες κίνησης σε ανώμαλο έδαφος δυσκολεύουν ή ακόμα και όταν το αυτοκίνητο κολλήσει, το Off-road Traction Assist συνδυάζει τη λειτουργία του συστήματος 4κίνησης και του TCS ώστε να περιορίσει το σπινάρισμα των τροχών που παρουσιάζουν απώλεια πρόσφυσης, μοιράζοντας το ιδανικό ποσοστό ροπής στους τροχούς με την καλύτερη πρόσφυση, μεγιστοποιώντας έτσι τη συνολική ικανότητα πρόσφυσης του αυτοκινήτου.
Το Off-road Traction Assist λειτουργεί επίσης και συνδυαστικά με το σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα (Hill Launch Assist/HLA) αποτρέποντας την κύλιση του αυτοκινήτου προς τα πίσω όταν εκείνο κινείται σε ανηφορικό δρόμο με ολισθηρό οδόστρωμα.
Ασφάλεια
- Αναβαθμισμένο σύστημα υποβοήθησης πέδησης στην πόλη (City Brake Support / SCBS) με εντοπισμό πεζών σε συνθήκες νύχτας
- Νωρίτερα η αυτόματη ενεργοποίηση φώτων
Το Mazda CX-5 ανέκαθεν εφοδιαζόταν με την ολοκληρωμένη σειρά προηγμένων συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης οδήγησης, i-Activsense, παρέχοντας κορυφαίες επιδόσεις στον τομέα της ενεργητικής ασφάλειας.
Στο μοντέλο του 2020, διατίθεται μία εξελιγμένη έκδοση του συστήματος Smart City Brake Support (Advanced SCBS) η οποία ενσωματώνει για πρώτη φορά και τη λειτουργία εντοπισμού των πεζών κατά τη νυχτερινή οδήγηση.
Το Advanced SCBS χρησιμοποιεί μία κάμερα που καλύπτει το πεδίο μπροστά από το αυτοκίνητο και εντοπίζει οχήματα και πεζούς αποτρέποντας ή περιορίζοντας τη σφοδρότητα μίας σύγκρουσης. Το σύστημα με το αυτοκίνητο να κινείται με ταχύτητα από 4 έως 80 χλμ/ώρα, μπορεί να εντοπίσει άλλα οχήματα, αλλά και πεζούς όταν αυτό κινείται με ταχύτητα από 10 έως 80 χλμ/ώρα. Η συγκεκριμένη βελτίωση καθιστά το σύστημα ικανό να εντοπίζει την παρουσία πεζών τη νύχτα και επεκτείνει επίσης και την εμβέλεια εντοπισμού.
Εξασφαλίζοντας στον οδηγό μεγαλύτερο βαθμό ασφαλείας σε συνθήκες οδήγησης χαμηλού φωτισμού το απόγευμα, το σύστημα αυτόματης ενεργοποίησης των φώτων διαθέτει τροποποιημένες ρυθμίσεις που επιτυγχάνουν την ενεργοποίηση των φώτων 30 περίπου λεπτά πριν το ηλιοβασίλεμα – περίπου στα 2000 lux. Ανάβοντας νωρίτερα τα φώτα κάνει το αυτοκίνητο ευκολότερα ορατό από πεζούς και άλλα οχήματα, γεγονός που συμβάλλει στην αποτροπή ατυχήματος.
[1] Μέχρι τα τέλη του 2019