Η MAN επεκτείνει το χαρτοφυλάκιό της μηδενικών εκπομπών με το φορτηγό MAN hTGX με κινητήρα υδρογόνου.
Η εταιρεία κατασκευής επαγγελματικών οχημάτων MAN Truck & Bus θα είναι η πρώτη ευρωπαϊκή εταιρεία κατασκευής φορτηγών που θα λανσάρει κινητήρες υδρογόνου. Η αρχικά προγραμματισμένη παραγωγή 200 περίπου μονάδων θα παραδοθεί σε πελάτες στη Γερμανία, την Ολλανδία, τη Νορβηγία, την Ισλανδία και επιλεγμένες μη ευρωπαϊκές χώρες το 2025. Το “MAN hTGX“, όπως θα αποκαλείται το όχημα, προσφέρει εναλλακτική επιλογή κίνησης μηδενικών εκπομπών για ειδικές εφαρμογές, π.χ. για μεταφορά βαρέων εμπορευμάτων, όπως οικοδομικές δραστηριότητες, μεταφορές δεξαμενών ή ξυλείας. Το hTGX μπορεί επίσης να συνιστά φιλική προς το περιβάλλον εναλλακτική λύση έναντι των ηλεκτρικών φορτηγών μπαταρίας σε περιοχές με ανεπαρκή υποδομή φόρτισης ή σε αγορές με επάρκεια υδρογόνου. Η MAN θα αρχίσει να παραδίδει το ηλεκτρικό φορτηγό μπαταρίας στους πελάτες το 2024 και θα αυξήσει τις παραδόσεις το 2025. Η εταιρεία είναι πρωτοπόρος στην ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρικών αστικών λεωφορείων από το 2023.
“Συνεχίζουμε να επικεντρωνόμαστε στα ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας για την απανθρακοποίηση των οδικών εμπορευματικών μεταφορών. Αυτά τα οχήματα διαθέτουν σήμερα σαφή πλεονεκτήματα έναντι άλλων μέσων κίνησης ως προς την ενεργειακή απόδοση και το κόστος λειτουργίας και ενέργειας. Ωστόσο, τα φορτηγά υδρογόνου συνιστούν χρήσιμη επιλογή για ειδικές εφαρμογές και αγορές. Πιστεύουμε πως θα μπορέσουμε να εξυπηρετήσουμε την πλειονότητα των πελατών μας με φορτηγά μπαταρίας. Σε ειδικές περιπτώσεις, η χρήση υδρογόνου ή, μελλοντικά η τεχνολογία κυψελών καυσίμου θα συνιστούν κατάλληλο συμπλήρωμα. Ο κινητήρας υδρογόνου H45 βασίζεται στον δοκιμασμένο κινητήρα ντίζελ D38 και παράγεται στο εργοστάσιο κινητήρων και μπαταριών της Νυρεμβέργης. Η χρήση γνωστής τεχνολογίας μας επιτρέπει να προσεγγίσουμε εγκαίρως την αγορά και να συμβάλλουμε στην ανάπτυξη της υποδομής υδρογόνου. Με το hTGX, διαθέτουμε πλέον ένα ελκυστικό προϊόν στο χαρτοφυλάκιό μας μηδενικών εκπομπών”, ανέφερε ο Friedrich Baumann, Μέλος του Εκτελεστικού Συμβουλίου της MAN Truck & Bus και υπεύθυνος Πωλήσεων και Λύσεων Πελατών.
Το σύστημα κίνησης υδρογόνου είναι ιδιαιτέρως κατάλληλο για ειδικές μεταφορές που απαιτούν ειδική διαμόρφωση άξονα ή όταν δεν υπάρχει χώρος για την μπαταρία. Το MAN hTGX διαθέτει ικανότητα βαρέων φορτίων και μέγιστης αυτονομίας 600 χιλιομέτρων στις αρχικές εκδόσεις αξόνων 6×2 και 6×4. Ο κινητήρας υδρογόνου H45 αποδίδει 383 kW ή 520 hp και ροπή 2500 Nm στις 900-1300 σαλ. Ο άμεσος ψεκασμός υδρογόνου εξασφαλίζει ιδιαίτερα ταχεία απόδοση ισχύος. Με συμπίεση υδρογόνου 700 bar (CG H2) και χωρητικότητα δεξαμενής 56 κιλών, το όχημα ανεφοδιάζεται σε λιγότερο από 15 λεπτά. Με εκπομπές μικρότερες του 1γρ CO2/τχλμ, το MAN hTGX θα πληροί τα κριτήρια μηδενικών εκπομπών σύμφωνα με τη νέα νομοθεσία της ΕΕ για το CO2.
Ο Δρ Frederik Zohm, Μέλος του Εκτελεστικού Συμβουλίου για την Έρευνα και Ανάπτυξη, πρόσθεσε: “Οι νέοι κανονισμοί CO2 της ΕΕ θα ταξινομούν τα φορτηγά με κινητήρες υδρογόνου ως οχήματα μηδενικών εκπομπών. Αυτό σημαίνει ότι αυτά τα οχήματα συμβάλλουν πλήρως στους στόχους CO2 του στόλου μας και δίνουν την ευκαιρία για συμπληρωματική παραγωγή έναντι των ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας. Παράλληλα, αναλόγως χώρας, οι πελάτες μας επωφελούνται μειωμένων διοδίων, για παράδειγμα. Στο εργοστάσιο της MAN στη Νυρεμβέργη διαθέτουμε την πλέον καινοτόμο τεχνολογία κινητήρων και δεκαετίες εμπειρίας στη χρήση υδρογόνου ως καυσίμου. Βάσει αυτών λανσάρουμε το MAN hTGX. Το νέο φορτηγό υδρογόνου βασίζεται στη δοκιμασμένη σειρά οχημάτων TG και εντυπωσιάζει η ποιότητά του και η απλή συντήρησή του. Θα συνεχίσουμε να ερευνούμε την τεχνολογία κυψελών καυσίμου που βασίζεται στην τεχνολογία μπαταριών και υδρογόνου. Η τεχνολογία καυσίμου H2 διερευνάται επίσης στη MAN, ωστόσο, χρειάζονται αρκετά χρόνια για να βγει στην αγορά”.
Όπως και με την ηλεκτρική κινητικότητα, η MAN δίνει έμφαση στην ανάπτυξη και παραγωγή καινοτόμων και αξιόπιστων οχημάτων, βάσει του προγράμματος “Simplifying Business” και υποστηρίζει επίσης τους πελάτες με ολοκληρωμένες υπηρεσίες και συμβουλές για την μετάβαση από οχήματα ντίζελ σε οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων.