Brexit χωρίς συμφωνία: μέτρα έκτακτης ανάγκης στις μεταφορές

Το Ηνωμένο Βασίλειο (ΗΒ) θα τηρήσει τους κανονισμούς της ΕΕ για το CO2. Η χώρα σχεδιάζει να αντιγράψει και να υιοθετήσει τους κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης σχετικά με τους μέσους στόχους διοξειδίου του άνθρακα για τα αυτοκίνητα, μόλις την εγκαταλείψει πλήρως στα τέλη του τρέχοντος έτους.

Αυτό το σχέδιο σημαίνει ότι τίποτα δεν θα αλλάξει για τις αυτοκινητοβιομηχανίες την 1η Ιανουαρίου 2021, όταν λήξει η μεταβατική περίοδος του Brexit.

Όταν μια μικρή πλειοψηφία Βρετανών ψηφοφόρων ψήφισαν την αποχώρηση από την ΕΕ το 2016, το έκαναν σε μεγάλο βαθμό λόγω των υποσχέσεων για μεγαλύτερη εθνική κυριαρχία που θα επέτρεπε στη βρετανική κυβέρνηση να εισαγάγει τους δικούς της κανόνες, αποκλίνοντας από αυτές που επέβαλαν οι Βρυξέλλες. Ωστόσο, από τότε οι κατασκευαστές αυτοκινήτων κατέστησαν σαφές ότι δεν επιθυμούν να ακολουθούν διπλά πρότυπα – ένα για το Ηνωμένο Βασίλειο και ένα για την ηπειρωτική Ευρώπη.

Ένα άλλο εμπόδιο για τη θέσπιση βρετανικών κανονισμών ειναι η Βόρεια Ιρλανδία, η οποία συνεχίζει να ακολουθεί τους κανόνες της ενιαίας αγοράς της ΕΕ σύμφωνα με τους όρους της συμφωνίας αποχώρησης.

“Η κυβέρνηση πραγματικά δεν είχε άλλη επιλογή από το να τηρήσει τους κανονισμούς», δήλωσε στο Automotive News Europe ο David Bailey, καθηγητής Οικονομικών Επιχειρήσεων στο Birmingham Business School του ΗΒ. “Οι κατασκευαστές δεν θέλουν έναν διαφορετικό κανονισμό και η διατήρηση του ίδιου τους ενθαρρύνει στην πώληση ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο Η.Β.”.

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν πρόστιμα για κάθε γραμμάριο CO2 που υπερβαίνει το όριο των 95 γραμμαρίων ανά χιλιόμετρο, αλλά θα ανέρχεται σε 86 λίρες αντί των 95 ευρώ – τηρώντας την επίσημη συναλλαγματική ισοτιμία.

Οι μέσες εκπομπές CO2 θα υπολογίζονται ακόμη βάσει των πωλήσεων σε ολόκληρη την ΕΕ και όχι μόνο στο Η.Β.. “Ο στόλος του ΗΒ μετρά περισσότερο από αυτόν των 27 χωρών της ΕΕ και επομένως η μεταστροφή από τον μέσο όρο του στόλου της ΕΕ σε συγκεκριμένο μέγεθος του Η.Β. θα καθιστούσε αμέσως τους κανονιστικούς στόχους πιο απαιτητικούς για όλους τους κατασκευαστές”, ανέφερε το κυβερνητικό έγγραφο διαβούλευσης.

Δεδομένου ότι η βρετανική οικονομία είναι στενά συνδεδεμένη με την οικονομία της ΕΕ, αναμένεται ότι περισσότεροι κανονισμοί της ΕΕ θα μεταφερθούν στη νομοθεσία του Η.Β., καθώς τα συναισθήματα της διαπράγματευσης για το Brexit παραμερίζονται, ανοίγοντας τον δρόμο για περισσότερο ρεαλισμό.

Φωτογραφία: Shutterstock

Προηγούμενο άρθροΣυνεργασία Nissan – E.ON για την ανάπτυξη δικτύου V2G στο Η.Β.
Επόμενο άρθροMercedes-Benz: Η έρευνα ατυχημάτων διασφαλίζει την εξέλιξη