Με διάφορες πρωτοβουλίες που παρουσιάστηκαν στην Viva Technology στο Παρίσι, το Groupe Renault κάνει μια σαφή μετάβαση και από πάροχος οχήματος γίνεται πάροχος κινητικότητας. Ιδού οι πέντε βασικές στρατηγικές της.
- Αυτόνομη Κινητικότητα
Σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο του Παρισιού-Saclay δημιούργησαν το αυτόνομο εργαστήριο Paris-Saclay. Όπως υποδηλώνει το όνομα, το εργαστήριο θα επικεντρωθεί στην αυτόνομη κινητικότητα. Οι κυριότεροι στόχοι θα είναι η δημιουργία ενός εντελώς αυτόνομου συστήματος μεταφορών, από αυτόνομα οχήματα έως συστήματα εποπτείας, με ολοκληρωμένες υποδομές και ακόμη και εφαρμογές πελατών.
Τρία πρωτότυπα αυτοκίνητα Renault ZOE Cab και ένα λεωφορείο Transdev-Lohr i-Cristal θα χρησιμοποιηθούν σε πιλοτικά έργα για αυτόνομo ridehailing. Ως εκ τούτου, το εργαστήριο δοκιμών στοχεύει να αποδείξει τη δυνατότητα κλιμάκωσης των αυτόνομων υπηρεσιών κινητικότητας.
- Mobility Pod
Προχωρώντας την ιδέα της αυτονομίας ένα βήμα παραπέρα, καταλήγει στο Renault EZ-POD, το μικρό αυτόνομο ρομπότ-αυτοκίνητο. Το πλήρως ηλεκτρικό μικρό αυτοκίνητο μπορεί να μεταφέρει άτομα σε μικρές (αστικές) αποστάσεις. Το EZ-POD, διαμοιράσιμο, ηλεκτρικό, αυτόνομο και μικρό, ευθυγραμμίζεται με τη δυναμική των αστικών συγκοινωνιών. Ιδιαίτερα ο όγκος και η περιορισμένη ταχύτητά του ταιριάζει απόλυτα στην κίνηση στα αστικά κέντρα.
- Ηλεκτρική Κινητικότητα
Σε μια άλλη σύμπραξη – με τη γαλλική εταιρεία Klépierre, το Groupe Renault θα εγκαταστήσει πολλαπλά σημεία φόρτισης για τα EVs σε διάφορα εμπορικά κέντρα στη Γαλλία. Επιπλέον, η Renault έχει δεσμευτεί να εξοπλίσει όλα τα εμπορικά κέντρα της Klépierre με σημεία φόρτισης μέχρι το 2022.
Οι σταθμοί φόρτισης θα μπορούν να δεχθούν κράτηση μέσω του προγράμματος Moov’in.Paris της Renault, το οποίο θα παρέχει πρόσβαση και στη βραχυπρόθεσμη υπηρεσία ενοικίασης αυτοκινήτων. Όλες αυτές οι πρωτοβουλίες αποσκοπούν στην τόνωση της ηλεκτρικής και διαμοιράσιμης κινητικότητας.
- Διαμοιράσιμη Κινητικότητα
Σε συνεργασία με την SNCF, το Groupe Renault – και ειδικότερα η startup του Karhoo, εγκαινιάζει μια πλατφόρμα κινητικότητας στην οποία συνδυάζονται προσφορές για διαδρομές τόσο των εταιρειών ταξί όσο και των εταιρειών ridehailing. Ο μοναδικός τέτοιος συνδυασμός μέχρι στιγμής.
Η υπηρεσία ονομάζεται “Mon Chauffeur‘ και θα συμπεριληφθεί στην προσφορά του TGV Inoui, έτσι ώστε οι άνθρωποι να μπορούν να κάνουν κράτηση ταξί ή διαδρομής ridehailing ταυτόχρονα με την κράτηση εισιτηρίου τρένου στην εφαρμογή oui.sncf. έτσι έχουν τα πλεονεκτήματα εντοπισμού της καλύτερης τιμής, της εγγυημένης κράτησης και της επιλογής ανάμεσα σε διάφορα διαφορετικά είδη οχημάτων ανάλογα με τις ταξιδιωτικές τους ανάγκες.
- Αστική παράδοση
Τέλος, το Groupe Renault εργάζεται και για τη βελτίωση των αστικών παραδόσεων. Στην έκθεση Viva Technology στο Παρίσι, ανακοίνωσαν ένα αρχικό πείραμα με τον όμιλο La Post για αστική παράδοση τελευταίου μιλίου με τα LCV της Renault EZ-Flex. Το EZ-Flex, όπως λανσαρίστηκε τον Απρίλιο, είναι ένα ηλεκτρικό LCV, το οποίο έχει σχεδιαστεί για αστικές παραδόσεις όντας συμπαγές και αρθρωτό. Ωστόσο, στόχος του πειράματος είναι η συλλογή και ανάλυση δεδομένων και ανατροφοδοτήσεων από το όχημα και το ταχυδρομικό προσωπικό, προκειμένου να κατανοηθεί καλύτερα η τρέχουσα διαδικασία και να ενισχυθούν οι μελλοντικές αστικές πρακτικές παράδοσης. Επιπλέον, δέκα Renault EZ-Flex LCVs μπορούν να τα δανειστούν ευρωπαίοι επαγγελματίες, επιχειρήσεις, πόλεις και κοινότητες για χρονικό διάστημα έως δύο ετών – όμως αυτό είναι ένα μακροπρόθεσμο σχέδιο.