O Green NCAP δημοσίευσε τα αποτελέσματα τριών δημοφιλών αυτοκινήτων με υψηλές πωλήσεις: Mazda2, Ford Puma, DS 3 Crossback. Δύο μικρά και ένα σουπερμίνι.

Από τα τρία, το Mazda2 βρίσκεται στην κορυφή του Green NCAP με 3½ αστέρια. Το crossover της Ford, Puma, αποσπά 3 αστέρια και το DS 3 Crossback παίρνει 2½ αστέρια.

Το Mazda2 δοκιμάστηκε με τον βενζινοκινητήρα 1.5 λίτρου, Skyactiv-G και σημείωσε εντυπωσιακές επιδόσεις. Το ελαφρύ αυτοκίνητο βαθμολογήθηκε ιδιαίτερα υψηλά, με 6,9/10, για την ενεργειακή απόδοση. Ο έλεγχος των εκπομπών ρύπων είναι καλός, αλλά θα ωφελούσε ένα φίλτρο μικροσωματιδίων βενζίνης (GPF), καθώς οι μετρήσεις μικροσωματιδίων ήταν υψηλές σε μερικές από τις πιο απαιτητικές δοκιμές του Green NCAP.

Το Puma, το μικρό crossover της Ford, δοκιμάστηκε με τον ήπιο υβριδικό κινητήρα βενζίνης άμεσου ψεκασμού του 1.0 λίτρου και έλαβε άνετα τρία αστέρια, με καλή βαθμολογία για την ενεργειακή του απόδοση και ικανοποιητικά αποτελέσματα στον έλεγχο των ρύπων και των αερίων θερμοκηπίου. Η αμμωνία, NH3, ένας ρύπος που δεν εντάσσεται στους κανονισμούς, μειώνει τη βαθμολογία στον δείκτη καθαρού αέρα και μια βελτίωση σε αυτόν τον τομέα θα ενέτασσε το αυτοκίνητο στα 3½ αστέρια.

Το DS 3 Crossback έρχεται τελευταίο σε αυτόν τον γύρο δοκιμών. Όπως και το Ford, το DS3 Crossback δυσκολεύεται να ελέγξει τις εκπομπές αμμωνίας και οι εκπομπές NOx καταγράφονται επίσης ως πρόβλημα στις αυστηρές δοκιμές του Green NCAP. Ωστόσο, το φίλτρο μικροσωματιδίων του κινητήρα turbodiesel 1,5 λίτρου λειτουργεί καλά, με τις εκπομπές μικροσωματιδίων να ελέγχονται ικανοποιητικά σε όλες τις δοκιμές.

Ο Aleksandar Damyanov του Green NCAP, δήλωσε: «Αυτές οι δοκιμές αποδεικνύουν ότι τα σύγχρονα αυτοκίνητα με κινητήρα καύσης μπορούν να αποδώσουν καλά. Ελπίζουμε πως οι δοκιμές του Green NCAP θα ενθαρρύνουν τους κατασκευαστές να προσπαθήσουν για βέλτιστα επίπεδα ελέγχου εκπομπών, χρησιμοποιώντας όλα τα εργαλεία που διαθέτουν. Για παράδειγμα, οι εκπομπές αμμωνίας πρέπει να ληφθούν σοβαρότερα υπόψη για να επιτύχουν υψηλότερη βαθμολογία. Τα φίλτρα μικροσωματιδίων κάνουν εξαιρετική δουλειά και το Mazda2 θα είχε ακόμα καλύτερη απόδοση αν τα διέθετε. Σε κάθε περίπτωση, συγχαρητήρια στη Mazda για τις εντυπωσιακές επιδόσεις, ειδικά όσον αφορά στην κατανάλωση καυσίμου».

 

Προηγούμενο άρθροDaimler AG: Αποφασίστηκε η απόσχιση της Daimler Truck
Επόμενο άρθροΟ Γιώργος Λειβαδίτης επικεφαλής της Sixt στην Ελλάδα