E3 VERSION - 4WD - 17-INCH BLACK DIAMOND FINISH MALDIVE WHEEL RIMS

To Dacia DUSTER είναι πλέον διαθέσιμο και στην Ελλάδα με τον νέο turbo κινητήρα βενζίνης 1.0 TCe 100hp και στην έκδοση ECO-G, με εργοστασιακό σύστημα υγραερίου (LPG). H Dacia είναι ο μόνος κατασκευαστής αυτοκινήτων που προσφέρει εκδόσεις LPG, σε όλη τη γκάμα των μοντέλων της.

Το Dacia DUSTER είναι το πιο δημοφιλές μοντέλο στην ιστορία της Dacia, το μοντέλο που βρίσκεται στην κορυφή των πωλήσεων της κατηγορίας του από τη στιγμή που παρουσιάστηκε, τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Ευρώπη.

Το δημοφιλές SUV εξοπλίζεται τώρα με τον νέο turbo κινητήρα βενζίνης Energy 1.0 TCe που αποδίδει 100 ίππους και 170 Nm ροπής διαθέσιμα από τις 2.000 σ.α.λ. Ο σύγχρονος αυτός κινητήρας, που έχει αγωνιστικά γονίδια, όπως προκύπτει από την ενασχόληση του Groupe Renault με τη Formula1, συνδυάζεται, στην έκδοση ECOG, με εργοστασιακό σύστημα υγραερίου (LPG – Liquefied Petroleum Gas).

Ο κινητήρας διπλού καυσίμου ECOG έχει περίπου 10% λιγότερες εκπομπές CO2 από τoν αντίστοιχο κινητήρα βενζίνης. Στην περίπτωση του νέου DUSTER με κινητήρα ECOG, οι εκπομπές ρύπων δεν ξεπερνάνε τα 111-112 γρ./χλμ. σύμφωνα με το πρωτόκολλο NEDC (121-122 γρ./χλμ. στην απλή έκδοση βενζίνης). Οι χαμηλοί ρύποι, σημαίνουν και σημαντική ελάφρυνση στα τέλη κυκλοφορίας.

Ωστόσο τα πλεονεκτήματα του LPG δεν σταματούν εδώ. Το κόστος του καυσίμου [1] στην Ελλάδα είναι 60% (ή και περισσότερο) χαμηλότερο της βενζίνης, και σχεδόν στο μισό του κόστους του diesel κίνησης. Αυτό σημαίνει ότι ο οδηγός κάνει οικονομία σε κάθε γέμισμα, ενώ το συνολικό κόστος ανά χιλιόμετρο είναι χαμηλότερο σε σχέση τόσο με έναν κινητήρα βενζίνης, όσο και με έναν diesel.

Παράλληλα, το μεγάλο όφελος για όποιον επιλέξει τη νέα έκδοση με κινητήρα ECΟ-G του DUSTER είναι η αυτονομία. Το αυτοκίνητο είναι εξοπλισμένο με δύο δεξαμενές καυσίμων. Μία για τη βενζίνη, χωρητικότητας 50 λίτρων (όση δηλαδή και στις απλές εκδόσεις βενζίνης του μοντέλου) και μία υγραερίου, χωρητικότητας 34 λίτρων LPG. Αυτό, με βάση τις μετρήσεις κατανάλωσης σύμφωνα με το πρωτόκολλο NEDC (5,5 λτ./100 χλμ. βενζίνης & 6,8-6,9 λτ./100 χλμ. υγραερίου) προσφέρει στο DUSTER με κινητήρα ECO-G μια ασυναγώνιστη αυτονομία που φτάνει τα 1.400 χλμ. με ένα γέμισμα και των δύο δεξαμενών. Αν συνυπολογίσει κανείς το πολύ πυκνό δίκτυο πρατηρίων ανεφοδιασμού που διαθέτουν LPG στη χώρα μας, τότε το πλεονέκτημα είναι περισσότερο από προφανές.

Η ενσωμάτωση του συστήματος υγραεριοκίνησης στο DUSTER είναι μία διαδικασία που λαμβάνει χώρα κατευθείαν στο εργοστάσιο κατασκευής του μοντέλου. Αυτό σημαίνει ότι ο πελάτης απολαμβάνει όλα τα πλεονεκτήματα ενός εργοστασιακού τελικού προϊόντος που διέπεται από τα ίδια πρότυπα ασφάλειας και αξιοπιστίας, όπως και κάθε άλλου που βγαίνει από τις γραμμές παραγωγής της Dacia. Ο turbo κινητήρας βενζίνης 1.0 TCe 100hp είναι σχεδιασμένος από την αρχή για να δουλεύει και με LPG. Παράλληλα, η δεξαμενή του υγραερίου είναι φτιαγμένη από ατσάλι υψηλής αντοχής και τοποθετημένη στο χώρο που, στις απλές εκδόσεις, τοποθετείται ο εφεδρικός τροχός (ρεζέρβα), χωρίς να επηρεάζει τη χωρητικότητα του διαμερίσματος των αποσκευών.

Η λειτουργία του συστήματος είναι πολύ απλή. Η εναλλαγή ανάμεσα στα δύο καύσιμα γίνεται με δύο τρόπους. Είτε χειροκίνητα, από το διακόπτη που είναι τοποθετημένος μέσα στην καμπίνα των επιβατών, είτε αυτόματα, όταν η δεξαμενή του LPG αδειάσει. Μάλιστα, ένας ειδικός δείκτης αποτυπώνει την πληρότητα καυσίμου στη δεξαμενή υγραερίου. 

Εγγύηση και τιμές

Η Dacia έχοντας απόλυτη εμπιστοσύνη στην αξιοπιστία του προϊόντος της προσφέρει εργοστασιακή εγγύηση 5 ετών σε όλες τις εκδόσεις του DUSTER που καίνε υγραέριο, που συνδυάζεται με παροχή 3 ετών δωρεάν οδικής βοήθειας, όπως και σε όλη τη γκάμα των μοντέλων της στην Ελλάδα.

Οι τιμές των εκδόσεων του Duster με κινητήρα ECOG είναι οι ακόλουθες:

  • 0 TCe 100hp ECO-G AMBIANCE 4×2 14.180 ευρώ
  • 0 TCe 100hp ECO-G SPORTIVE 4×2 15.650 ευρώ
  • 0 TCe 100hp ECO-G PRESTIGE 4×2 16.450 ευρώ

Το Dacia DUSTER κυκλοφορεί ως υγραεριοκίνητο (LPG) και σε συνδυασμό με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης 1.6 SCe των 115 ίππων, με τις ακόλουθες τιμές εκδόσεων:

  • 6 SCe 115hp AMBIANCE 4×2 LPG 14.480 ευρώ
  • 6 SCe 115hp SPORTIVE 4×2 LPG 15.950 ευρώ
  • 6 SCe 115hp PRESTIGE 4×2 LPG 16.750 ευρώ

Το υγραέριο

Στην Ευρώπη αυτή τη στιγμή περισσότερα από 15 εκατ. αυτοκίνητα κινούνται με LPG, αριθμός που φτάνει τα 26 εκ. σε παγκόσμιο επίπεδο. Η Dacia προσφέρει το LPG στα μοντέλα της από το 2010.

Αλλά τι είναι το υγραέριο; Πρόκειται για ένα μείγμα προπανίου και βουτανίου, που η καύση του παράγει λιγότερο μονοξείδιο του άνθρακα, λιγότερους υδρογονάνθρακες και λιγότερα οξείδια του αζώτου από τη βενζίνη. Εξ ου και εκπέμπει κατά 10% λιγότερους ρύπους από ότι ένας ανάλογος κινητήρας βενζίνης.

[1] ισχύει με τις τιμές των καυσίμων 16/3/2020

Προηγούμενο άρθροΤηλεργασία στη Volvo Car Ελλάς από τις 16 Μαρτίου
Επόμενο άρθροΟ Frank Weber μέλος του ΔΣ της BMW AG