Στις 18 Οκτωβρίου του 2018 η Peugeot Sport ανακοίνωσε ότι θα εξελίξει μία σειρά ηλεκτρικών μοντέλων κορυφαίων επιδόσεων. Με αφορμή την Διεθνή Έκθεση της Γενεύης η Peugeot παρουσιάζει σε παγκόσμια πρώτη το ηλεκτροκίνητο 508 Peugeot Sport Engineered.
#UnboringTheFuture, είναι η διαβεβαίωση ενός μέλλοντος, κάθε άλλο παρά βαρετού με ένα Peugeot! Και επειδή η οδήγηση ενός ηλεκτροκίνητου οχήματος συνδέεται και με την απόλυτη ευχαρίστηση, η προφανής επιλογή ήταν να εξελιχθεί μια σειρά μοντέλων προσανατολισμένων στις επιδόσεις.
Οι ειδικευμένοι μηχανικοί της Peugeot Sport κλήθηκαν να εξελίξουν το 508 Peugeot Sport Engineered, μία παραλλαγή του ριζοσπαστικού Peugeot 508 Hybrid, ώστε να επιτυγχάνει υψηλές επιδόσεις με χαμηλούς ρύπους. Οι κορυφαίες αυτές επιδόσεις επιτυγχάνονται για πρώτη φορά από ένα μοντέλο Peugeot, που συνδυάζει το μοντέρνο με το αθλητικό design.
“Η ηλεκτροκίνηση είναι μία θαυμάσια ευκαιρία εξέλιξης νέων μορφών οδηγικών συγκινήσεων. Δημιουργούμε την έννοια του “neo-performance”, ανακαλύπτουμε νέες πηγές ενέργειας, νέα χαρακτηριστικά, νέους τομείς, απαντάμε σε νέες προκλήσεις… Αυθεντική απόλαυση με μόλις 49γρ. CO2 /χλμ!”, δήλωσε ο Jean-Philippe Imparato, CEO της Peugeot.
Η καρδιά της Peugeot Sport
Τα μοντέλα GT & GTI της Peugeot επιτυγχάνουν ήδη κορυφαίες επιδόσεις, όπως θα συμβαίνει και με τις εκδόσεις hybrid και hybrid4 στο εγγύς μέλλον. Το 508 Peugeot Sport Engineered προχωρά ένα βήμα παραπέρα. Είναι η πρόγευση της εξέλιξης μίας νέας γκάμας εντυπωσιακών ηλεκτρικών οχημάτων.
Με αυτή τη στρατηγική, η PEUGEOT αποδεικνύει ότι η ηλεκτρική ενέργεια αποτελεί την πηγή των έξυπνων συστημάτων που η μάρκα ονομάζει ‘neo-performance’, και τα οποία συνδυάζουν την ισχύ με την αποδοτικότητα.
Το έργο της εξέλιξης της νέας αυτής σειράς μοντέλων ανατέθηκε στην Peugeot Sport, το εργαστήρι ιδεών και τεχνολογίας της μάρκας που έχει καταξιωθεί παγκοσμίως για τον σχεδιασμό sport μοντέλων.
Είναι γεγονός ότι η Peugeot Sport είναι διεθνώς αναγνωρισμένη και από τις αγωνιστικές κατασκευές όπως είναι το 908 και το 3008 DKR, τα οποία θριάμβευσαν στον αγώνα των 24 ωρών του Le Mans και στο Ράλι Dakar αντίστοιχα, αλλά και τα φημισμένα 208 R2, 308 Racing-Cup και 308 TCR.
Η τεχνογνωσία της Peugeot Sport είναι εμφανής και στα μοντέλα δρόμου καθώς η εταιρεία έχει επίσης καταξιωθεί μέσα από την εξέλιξη των Peugeot RCZ-R (2013), 208 GTi 30th (2014) και 308 GTi by Peugeot Sport (2015).
Για το 508 Peugeot Sport Engineered η εταιρεία χρησιμοποίησε την εμπειρία που έχει αποκτηθεί από δύο πρωτοποριακά ηλεκτρικά πρωτότυπα:
- Το υπερ-οικονομικό 208 HYbrid FE (2013) με επιδόσεις GTi και επίπεδα εκπομπών CO2 και κατανάλωσης καυσίμου χαμηλότερα ακόμα και από το μικρότερο μοντέλο με κινητήρα εσωτερικής καύσεως της αγοράς. Με μία σειρά βελτιώσεων το συγκεκριμένο μοντέλο καταφέρνει να επιτύχει επίπεδο εκπομπών CO2 μόλις 46γρ/χλμ, με την επιτάχυνση από στάση 0 – 100 χλμ να είναι εξίσου εντυπωσιακή, φτάνοντας τα 8 δευτερόλεπτα.
- Το 308 R HYbrid Concept (2015) με εξίσου εντυπωσιακές προδιαγραφές: 500 ίπποι συνολική ισχύς, 730Nm ροπή και επιτάχυνση από στάση 0 – 100 χλμ σε μόλις 4δλ.
Το συγκεκριμένο όχημα αξιοποιεί αυτά τα επιτεύγματα αλλά διαθέτει επίσης και τις πιο πρόσφατες τεχνολογικές εξελίξεις ώστε να προσφέρει όχι μόνο την αποτελεσματικότητα, αλλά και την απαράμιλλη ποιότητα!
Τεχνολογική υπεροχή
Οι τεχνικοί της Peugeot Sport κατάφεραν να συνδυάσουν τα πλεονεκτήματα τριών κινητήρων: ενός βενζινοκινητήρα PureTech 200hp, ενός ηλεκτροκινητήρα 110hp στον εμπρός άξονα και ενός ηλεκτροκινητήρα 200hp στον πίσω, με την κίνηση να μεταδίδεται σε όλους τους τροχούς, εξασφαλίζοντας μέγιστη ροπή 500 Nm και εκπληκτικές επιδόσεις. Τα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά καθιστούν το 508 Peugeot Sport Engineered ισάξιο με ένα αντίστοιχο μοντέλο με κινητήρα εσωτερικής καύσεως ισχύος 400hp.
- 0 -100χλμ./ώ: 4.3 δλ.
- 0 – 400μ: 12.5 δλ.
- 0 – 1000μ.: 23.2 δλ.
- 80-120 χλμ./ώ: 2.5 δλ.
- 80-180χλμ./ώ: 9.3 δλ.
- Μέγιστη ταχύτητα:250 χλμ/ώρα
Και όλα αυτά με εκπομπές CO2, λιγότερο από 49γρ/χλμ WLTP.
Αντίστοιχο με τις κορυφαίες επιδόσεις είναι και το σύστημα πέδησης του μοντέλου. Οι εμπρόσθιοι αεριζόμενοι δίσκοι έχουν διάμετρο 380χλστ. με αλουμινένιες 4πίστονες δαγκάνες με κυλινδράκια διαμέτρου 38 και 41χλστ.
Το ήδη εξαιρετικό πλαίσιο του Peugeot 508 έχει δεχθεί τις απαραίτητες παρεμβάσεις ώστε να επιτευχθεί το χαμήλωμα του αμαξώματος. Οι προδιαγραφές των αναρτήσεων διαθέτουν νέες παραμέτρους απόσβεσης, ενώ έχουν αυξηθεί τόσο το εμπρός όσο και το πίσω μετατρόχιο κατά 24 και 12χλστ. αντίστοιχα. Το σύστημα διεύθυνσης έχει βελτιωθεί σε βαθμό που να προσφέρει μεγαλύτερη ακρίβεια και περισσότερη απόλαυση στους χειρισμούς.
Τα ελαστικά είναι Michelin Pilot Sport 4S διαστάσεων 245/35 R20, τα οποία έχουν επιλεγεί για το εξαιρετικό τους κράτημα ακόμα και στα όρια των επιδόσεων του αυτοκινήτου.
“Η ηλεκτροκίνηση μας έδωσε τη δυνατότητα να εξελίξουμε την πιο sport σειρά μοντέλων που έχει παρουσιάσει ποτέ η Peugeot! Οραματιστήκαμε αυτή την εξέλιξη και τώρα έφτασε η ώρα να δούμε το όραμά μας να υλοποιείται”, δήλωσε ο Bruno Famin, CEO της Peugeot Sport.
Τα καλύτερα από δύο κόσμους
Το 508 Peugeot Sport Engineered ταιριάζει απόλυτα με το ύφος αυτής της νέας σειράς ηλεκτρικών οχημάτων υψηλών επιδόσεων και ανοίγει νέους δρόμους στον τομέα των οδηγικών εμπειριών.
Το συγκεκριμένο μοντέλο προσφέρει όλα τα πλεονεκτήματα ενός οχήματος τεχνολογίας ‘plug-in hybrid’, χωρίς κανέναν απολύτως συμβιβασμό στις επιδόσεις. Η μπαταρία (11,8kWh) εξασφαλίζει αληθινή οικονομία στην κατανάλωση και έως και 50χλμ. αυτονομίας με αμιγώς ηλεκτρική κίνηση (WLTP).
Στο πρόγραμμα Sport, ο κινητήρας εσωτερικής καύσεως και ο ηλεκτροκινητήρας συνδυάζονται μέχρι τα 190χλμ/ώ προσφέροντας. εντυπωσιακές επιταχύνσεις σε όλες τις ταχύτητες και με όλες τις συνθήκες οδήγησης!
Μοναδική απόλαυση οδήγησης, και μάλιστα σύμφωνα με τους νέους αυστηρότερους κανονισμούς αναφορικά με τις εκπομπές του CO2.
Υπερθετικός sport χαρακτήρας
Το 508 Peugeot Sport Engineered αποπνέει ένα νέο sport χαρακτήρα και θέτει τις βάσεις ενός νέου τρόπου έκφρασης των επιδόσεων ενός ηλεκτροκίνητου μοντέλου με την υπογραφή της Peugeot Sport.
Τα αεροδυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου αποκτούν μία εντελώς νέα διάσταση, με εκπληκτικό αποτέλεσμα στο στυλ:
- Ο μπροστινός προφυλακτήρας διαθέτει πιο έντονες ακμές και περιλαμβάνει μεγάλους αεραγωγούς που συμβάλλουν στην καλύτερη ψύξη του κινητήρα. Τα πλευρικά πτερύγια επιτρέπουν βελτιστοποίηση της ροής του αέρα. Το κάτω σπόιλερ, που παράγεται με τεχνικές 3D εκτύπωσης, είναι εξοπλισμένο με μεγάλα πτερύγια που φαίνονται έτοιμα να κόψουν τον αέρα. Είναι ειδικά τοποθετημένα για να κατευθύνουν τον αέρα προς το ψυγείο.
- Στο κάτω μέρος του αμαξώματος υπάρχουν ειδικά πτερύγια τα οποία διοχετεύουν με τέτοιο τρόπο τον αέρα που περνάει κάτω από το αμάξωμα, ώστε να περιορίζεται το φαινόμενο της άντωσης, με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να παραμένει ‘κολλημένο’ στον δρόμο.
- Στο τελείωμα των πίσω παραθύρων, εκεί που συνήθως βρίσκονται τα λογότυπα GT Line και GT, υπάρχουν λεπτά πτερύγια που βοηθούν την αεροδυναμική του αμαξώματος και παραπέμπουν σε μαχητικό αεροσκάφος.
- Δεν υπάρχει καθόλου πίσω σποϊλερ, γεγονός το οποίο θα είχε αρνητική επίπτωση στην καθαρότητα των γραμμών και θα κατέστρεφε την συνολική αισθητική αρμονία του πρωτότυπου σχεδίου.
- Πέρα από την καθοριστική του συμβολή στην αεροδυναμική, ο πίσω διαχύτης προσθέτει στην εικόνα δυναμισμού που αποκομίζει κάποιος κοιτάζοντας το αυτοκίνητο από πίσω.
Ο συνολικός σχεδιασμός τονίζεται αισθητικά και από την ειδική βαφή του αμαξώματος σε απόχρωση “Selenium Grey” που έχει την ιδιότητα να αλλάζει απόχρωση ανάλογα με το φώς χάρη στα ιριδίζοντα ψήγματα μετάλλου που ενσωματώνονται σε αυτήν.
Οι εμπρός αεραγωγοί σε απόχρωση έντονου ανοιχτού πράσινου “Kryptonite” προσδίδουν έναν αέρα φρεσκάδας υπογραμμίζοντας παράλληλα και το δυναμικό και sportτίβ χαρακτήρα του πρωτοτύπου.
Εκτός από τον δυναμικό σχεδιασμό τους, οι νέες ζάντες αλουμινίου 20″ επιτρέπουν τη βελτιωμένη ψύξη των φρένων. Το φινίρισμά τους είναι ένα κομψό και sport μείγμα από μαύρο όνυχα και γκρι σελήνιο. Τα καλύμματα των μπουλονιών έχουν σχήμα αστεριού και καλύπτουν πλήρως τα μπουλόνια τονίζοντας ακόμα περισσότερο την πρωτοφανή προσοχή που έχει δοθεί στην κάθε λεπτομέρεια. Οι ζάντες αφήνουν να φαίνονται οι δαγκάνες των φρένων, οι οποίες επίσης είναι βαμμένες σε έντονο ανοιχτό πράσινο “Kryptonite”, και φέρουν την υπογραφή Peugeot Sport Engineered.
Οι επενδύσεις χρωμίου έχουν σκούρα γυαλιστερή επίστρωση, ενώ το σήμα του λιονταριού και τα σήματα sport έχουν το ίδιο φινίρισμα ανοδιωμένου αλουμινίου, όπως στο πρόσφατο πρωτότυπο PEUGEOT e-Legend.
Σύμβολο του sport χαρακτήρα αποτελούν τα καλύμματα των πλευρικών καθρεφτών από ανθαρακονήματα.
“Με τις νέες επιλογές αεροδυναμικής σχεδίασης, το 508 Peugeot Sport Engineered ενισχύει τη ριζοσπαστική διάσταση του Peugeot 508. Αυτή η ιδέα αντανακλά το όραμά μας για μια νέα εποχή οχημάτων με sport χαρακτήρα, όπου η αποδοτικότητα συμβαδίζει με την κομψότητα”, δήλωσε ο Gilles Vidal, Peugeot Styling Director.
Το PEUGEOT i-Cockpit® προσαρμοσμένο στις επιδόσεις
Περισσότερο από ποτέ, το Peugeot i-Cockpit® είναι προσανατολισμένο στις επιδόσεις και στην εμπειρία οδήγησης σχεδόν με τη σκέψη – το μικρό τιμόνι αυξάνει το βαθμό ευκολίας των χειρισμών και το Head Up Display δίνει στον οδηγό τη δυνατότητα να είναι απόλυτα συγκεντρωμένος στο δρόμο.
Τα νέου τύπου “comfort-fit” καθίσματα διαθέτουν επένδυση από δέρμα και Alcantara® με ραφές σε απόχρωση “Kryptonite” και “Black Onyx”. Τα πάντα στο εσωτερικό είναι σχεδιασμένα με γνώμονα την τελειότητα: η οροφή, οι κολώνες του παρμπρίζ και οι επενδύσεις των θυρών καλύπτονται επίσης από Alcantara®.
Το αγωνιστικό “ασύμμετρο” τιμόνι πρωταγωνιστεί και εδώ, μόνο που στο συγκεκριμένο μοντέλο διαθέτει επένδυση από Alcantara® και στοιχεία ανθρακονήματος. Στο κάτω μέρος του διακρίνεται το σήμα με τις 3 γραμμές της Peugeot Sport Engineered και η στεφάνη του διαθέτει εμφανείς ραφές σε απόχρωση ‘Kryptonite’ και ‘Black Onyx’. Για καλύτερη αίσθηση αλλά και ομορφότερο αισθητικά αποτέλεσμα, τμήμα του μοχλού ταχυτήτων που λειτουργεί με ένα απλό άγγιγμα, καλύπτεται από επένδυση Alcantara®.
Το επάνω μέρος του ταμπλό διαθέτει επένδυση από Alcantara® και εμφανείς ραφές σε απόχρωση ‘Kryptonite’, όπως και τα πλαίσια των θυρών που είναι επίσης καλυμμένα με το μοναδικό αυτό υλικό και με πινελιές στην ίδια απόχρωση . Η κεντρική κονσόλα διαθέτει επένδυση από ανθρακονήματα για να τονίσει τη δυναμική προσωπικότητα του αυτοκινήτου.
Τη συνολική εικόνα στο εσωτερικό συμπληρώνει η HD οθόνη αφής των 10″ και το ψηφιακό head-up display των 12.3″ με πλήρως διαμορφώσιμη οθόνη υψηλής ευκρίνειας. Καμία λεπτομέρεια δεν είναι τυχαία – υπάρχει ακόμη και μια λεπτή πινελιά Kryptonite στο εσωτερικό των χειρολαβών των θυρών.