Η νίκη του Donald Trump στις Προεδρικές εκλογές των ΗΠΑ δημιουργεί ανησυχία στους Ευρωπαίους κατασκευαστές αυτοκινήτων και ειδικότερα στις γερμανικές μάρκες που εξάγουν μεγάλα ποσοστά οχημάτων στις ΗΠΑ.

Ο Trump αναμένεται να ακολουθήσει πιο προστατευτική εμπορική πολιτική, με υψηλότερους δασμούς στα εισαγόμενα αυτοκίνητα από την Ευρώπη, κάτι που μπορεί να πλήξει τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες. Αρκεί να αναλογιστεί κανείς πως η Γερμανία εξήγαγε περίπου 400.000 αυτοκίνητα στις ΗΠΑ το 2023, και πως για το 2024 παραμένουν ο μεγαλύτερος αγοραστής γερμανικών αυτοκινήτων.

Στην πρώτη του θητεία, ο ίδιος είχε προτείνει δασμό 25% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την Ευρώπη, και θεωρείται πιθανό να επανέλθει σε αυτή την πολιτική με την υποστήριξη των Ρεπουμπλικανών στο Κογκρέσο. Πλέον το ζήτημα εγείρεται πάλι, με χαρακτηριστική αναφορά του έγκριτου μέσου ενημέρωσης, «Automotive News».

Ωστόσο, εταιρείες όπως η BMW και η Mercedes-Benz διαθέτουν εργοστάσια παραγωγής στις ΗΠΑ, τα οποία θα μπορούσαν εν μέρει να τις προστατεύσουν από το ενδεχόμενο επιβολής νέων δασμών, καθώς η παραγωγή τοπικά ενδέχεται να τις καταστήσει πιο ανταγωνιστικές. Αντίθετα, άλλες μάρκες όπως η Porsche και η Lamborghini (θυγατρικές του VW Group), ενδέχεται να αντιμετωπίσουν υψηλότερο κόστος λόγω των δασμών. Η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτου (ACEA), τόνισε πως η Ευρώπη πρέπει να επικεντρωθεί περισσότερο στα δικά της συμφέροντα.

Η προώθηση της ηλεκτροκίνησης παραμένει επίσης ένα ερωτηματικό για τη δεύτερη θητεία του Trump. Aν και έχει επικρίνει τα κίνητρα για τα ηλεκτρικά οχήματα (EV) που θεσπίστηκαν από την κυβέρνηση Baiden, η συμμαχία του με τον CEO της Tesla, Elon Musk, ενδέχεται να προστατεύσει τις πωλήσεις EV.

Προηγούμενο άρθροΤαξινομήσεις Οκτωβρίου: Αναμενόμενη μείωση στα ΙΧ, αύξηση στις μοτοσικλέτες