Jaguar Land Rover, Ford Motor, Vauxhall, BMW, Aston Martin και Honda προειδοποιούν για σημαντικές επιπτώσεις στην αγορά από τυχόν μη επίτευξη συμφωνίας για το Brexit.
Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Βρετανίας, η Jaguar Land Rover, κάλεσε τους βρετανούς νομοθέτες να αποκλείσουν την πιθανότητα το Ηνωμένο Βασίλειο να εγκαταλείψει την Ευρωπαϊκή Ένωση χωρίς εμπορική συμφωνία, ενώ η Ford Motor δήλωσε ότι μια μη-συμφωνία για το Brexit θα ήταν «καταστροφική». Αυτά αναφέρονται σε εκτενές ρεπορτάζ του Autonews σχετικά με τις πιθανές επιπτώσεις στην αυτοκινητοβιομηχανία.
Η JLR και η Ford συντάχθηκαν με τις αυτοκινητοβιομηχανίες, μεταξύ των οποίων η Vauxhall, η BMW, η Aston Martin και η Honda, που προειδοποιούν για τη σοβαρή αναστάτωση των επιχειρήσεών τους στο Ηνωμένο Βασίλειο, εάν δεν υπάρξει συμφωνία για το Brexit. Με τον τρόπο αυτόν το εμπόριο με την ΕΕ θα ακολουθούσε πλέον τους κανόνες του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου και οι εταιρείες υποστηρίζουν πως κάτι τέτοιο θα διασπούσε τις αλυσίδες εφοδιασμού, που βασίζονται σε ανεμπόδιστες εμπορικές συναλλαγές.
Η JLR εξέφρασε τη λύπη της για την κοινοβουλευτική ψηφοφορία της περασμένης Τρίτης, κατά την οποία οι νομοθέτες απέρριψαν με μεγάλη πλειοψηφία τη συμφωνία της πρωθυπουργού Theresa May για έξοδο από την Ένωση. “Είμαστε απογοητευμένοι με την ψηφοφορία για τη συμφωνία Brexit και εξετάζουμε τις επιπτώσεις της”, ανέφερε η εταιρεία σε ανακοίνωσή της. “Τώρα θα παρακαλούσαμε να αποκλεισθεί αμέσως μια μη-συμφωνία ως η μόνη επιλογή, με την υποστήριξη της πλειοψηφίας στο κοινοβούλιο”.
Ο CFO της Ford, Bob Shanks, δήλωσε ότι “η Ford εξακολουθεί να θεωρεί την έξοδο χωρίς συμφωνία ως τη λιγότερο πιθανή κατάληξη, δεδομένου του πόσο επιζήμια θα είναι. Αυτή η κατάσταση θα ήταν καταστροφική για τη βιομηχανία του Ηνωμένου Βασιλείου και για τις επιχειρήσεις της Ford στη χώρα”.
Η Vauxhall δήλωσε ότι είναι “εξαιρετικά απογοητευτικό” το γεγονός ότι η απειλή μιας μη-συμφωνίας για το Brexit δεν έχει αποσοβηθεί. Η γαλλική ιδιοκτήτρια της Vauxhall, ο Όμιλος PSA, εξετάζει αν θα κλείσει το ένα από τα δύο εργοστάσιά της στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Η Honda δήλωσε πως ένα σκληρό Brexit θα έχει σοβαρές επιπτώσεις στις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις της, παρόλο που εφαρμόζει μέτρα αντιμετώπισης. Νέοι έλεγχοι στα σύνορα θα μπορούσαν να διαταράξουν τα συστήματα εφοδιαστικής της, ενώ οι δασμοί για τα εμπορεύματα που διακινούνται μεταξύ της ΕΕ και του Ηνωμένου Βασιλείου θα έβλαπταν την ανταγωνιστικότητά της.
“Τώρα προσβλέπουμε στην κυβέρνηση για να παράσχει ένα σαφές, νομικά ασφαλές μονοπάτι προς αποφυγή μη-συμφωνίας και τις συνθήκες που θα υποστηρίξουν τη συνεχιζόμενη ανταγωνιστικότητα και παραγωγικότητα των πωλήσεών μας και των κατασκευαστικών δραστηριοτήτων μας”, δήλωσε η Honda, η οποία κατασκευάζει το compact Civic στο Swindon της Αγγλίας.
Η Toyota δήλωσε ότι θα σταματήσει προσωρινά την παραγωγή της στο Ηνωμένο Βασίλειο εάν η Βρετανία εγκαταλείψει την ΕΕ χωρίς εμπορική συμφωνία, διακόπτοντας τα εβδομαδιαία έσοδα των 60 εκατομμυρίων λιρών που παράγονται εκεί, είχε δηλώσει ο πρόεδρος της εταιρείας στην Ευρώπη, Johan van Zyl, τον Οκτώβριο.
Από τα 144.000 οχήματα – Auris hatchbacks και wagons – που κατασκεύασε η Toyota το 2017 στο εργοστάσιό της, στο Burnaston της Αγγλίας, περίπου το 87% προωθήθηκε στην ΕΕ. Διαθέτει επίσης άλλο ένα εργοστάσιο για κινητήρες στο Deeside της Ουαλίας.
Η BMW, η οποία κατέχει δύο αντιπροσωπευτικές αγγλικές μάρκες – την Rolls-Royce και τη Mini – δήλωσε ότι η αβεβαιότητα των εμπορικών σχέσεων μεταξύ Ηνωμένου Βασιλείου και ΕΕ είναι “μεγαλύτερη από ποτέ” και ότι πρέπει να προετοιμαστεί για το χειρότερο.
Η Volkswagen, η οποία αύξησε τα επίπεδα καταγραφής αποθεμάτων στη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά της στην Ευρώπη, δήλωσε ότι η πρόσβαση στην ανοικτή αγορά και οι σαφείς τελωνειακές διαδικασίες είναι υψίστης σημασίας για τη βιομηχανία. “Κάθε περαιτέρω καθυστέρηση στη διαδικασία λήψης απόφασης για το Brexit θέτει σε κίνδυνο επενδύσεις και θέσεις εργασίας στην αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία βασίζεται σε ασφαλή μακροπρόθεσμο σχεδιασμό με κύκλους ανάπτυξης έως πέντε ετών”, ανέφερε σε σχετική ανακοίνωση.
“Οι συνέπειες μιας “μη συμφωνίας θα ήταν μοιραίες”, δήλωσε η Γερμανική Ένωση Αυτοκινητοβιομηχανίας VDA. “Χωρίς μια ομαλή και πρακτική λύση για τις επιχειρήσεις, οι θέσεις εργασίας στην αυτοκινητοβιομηχανία, ιδιαίτερα από βρετανικής πλευράς, βρίσκονται σε κίνδυνο”.
Το 2016, η Βρετανία ήταν η μεγαλύτερη ενιαία εξαγωγική αγορά για τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες πούλησαν 800.000 νέα αυτοκίνητα εκεί ή το 20% των συνολικών παγκόσμιων εξαγωγών τους.
Οι επικεφαλής των επιχειρήσεων στη Βρετανία και πέραν αυτής, προειδοποίησαν για καταστροφικές απώλειες θέσεων εργασίας και χάος στα λιμάνια, εάν η χώρα δεν συμφωνήσει για μια ελεγχόμενη αποχώρηση από την ΕΕ.
Ένα άτακτο Brexit θα βύθιζε τη Βρετανία σε ύφεση για τουλάχιστον δύο χρόνια και θα έκοβε μισή εκατοστιαία μονάδα από το οικονομικό αποτέλεσμα της υπόλοιπης ΕΕ, δήλωσε ο Christian Sewing, Διευθύνων Σύμβουλος της Deutsche Bank.
Οι επιχειρήσεις εμπορευματικών μεταφορών και εφοδιαστικής προέβλεψαν αποδιοργάνωση συνόρων, με τον Jens Bjorn Andersen, επικεφαλής της δανικής μεταφορικής εταιρείας DSV, να δηλώνει πως οι τελωνειακοί έλεγχοι σε κάθε φορτηγό που διασχίζει το κανάλι της Μάγχης θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε ουρές 130 χιλιομέτρων.