BMW i Interaction EASE

Στην CES 2020 – που πραγματοποιήθηκε στο Las Vegas από τις 7 έως τις 10 Ιανουαρίου 2020 – το BMW Group παρουσίασε τις ιδέες του για την εμπειρία μετακίνησης του μέλλοντος.

Η παρουσία του BMW Group στην CES 2020 συνοψίζεται στο hashtag #ChangeYourPerspective. Σύμφωνα με το μότο της, η εταιρεία δεν στοχεύει απλώς να κατανοήσει τις προκλήσεις της μελλοντικής μετακίνησης αλλά και να τις αντιμετωπίσει. Το περίπτερο του κατασκευαστή πολυτελών οχημάτων αποτύπωνε αυτή τη νέα ‘οπτική’, ενώ εμπειρίες και παρουσιάσεις/επιδείξεις τη μετέφεραν σε μία πραγματική διάσταση για τους επισκέπτες της Έκθεσης από όλο τον κόσμο.

BMW Group - CES 2020
BMW @ CES 2020 – press conference. L-r: Klaus Fröhlich, Member of the Board of Management of BMW AG, responsible for Development, Young Sohn, Corporate President and Chief Strategy Officer, Samsung Electronics and Chairman of the Board, Harman International Industries

Από τα πιο εντυπωσιακά εκθέματα της έκθεσης ήταν το BMW i Interaction EASE, το οποίο μας μεταφέρει σε ένα μέλλον με εδραιωμένη πλέον την αυτόνομη οδήγηση. Η εξωτερική σχεδίαση του πρωτοτύπου είναι σκόπιμα αφηρημένη με την έμφαση να δίδεται καθαρά στο εσωτερικό. Η καμπίνα σχεδιάστηκε αφενός για να προσφέρει στους επιβάτες την αίσθηση ότι έχουν ήδη φτάσει στον προορισμό τους ενώ ακόμα ταξιδεύουν, αφετέρου για να τονίσει τη δυνατότητα διαισθητικής, σχεδόν ανθρώπινης επικοινωνίας μεταξύ επιβατών και οχήματος.

Πρωταρχικό στοιχείο εδώ είναι το καινοτόμο σύστημα ανίχνευσης βλέμματος του BMW i Interaction EASE. Η τεχνητή νοημοσύνη (AI) του οχήματος ανιχνεύει πότε ένας επιβάτης επικεντρώνει το βλέμμα του σε κάποιο αντικείμενο εκτός του αυτοκινήτου και του προσφέρει σχετικές πληροφορίες ή άλλους τρόπους διάδρασης με αυτό. Ένα ακόμα εντυπωσιακό έκθεμα της Έκθεσης αποκαλύπτει πόσο κοντά βρίσκεται το BMW Group στο να μετατρέψει αυτά τα οράματα του μέλλοντος σε πραγματικότητα. Τρία μοντέλα BMW X7 εφοδιάζονται με το πολυτελές κάθισμα ZeroG Lounger, που θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε οχήματα μαζικής παραγωγής σε παρόμοια μορφή σε μερικά χρόνια.

Το ZeroG Lounger αποτυπώνει ένα νέο τρόπο χαλάρωσης κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Ο επιβάτης μπορεί να ρυθμίζει την πλάτη του καθίσματός του σε ανάκλιση 60 μοιρών και να εξακολουθεί να απολαμβάνει τις συνήθεις ανέσεις εν κινήσει χωρίς να υπονομεύεται η ασφάλεια ή η προστασία του σε ένα ατύχημα.

BMW Group - CES 2020
BMW i3 Urban Suite

Το τρίτο σημαντικό έκθεμα του περιπτέρου του BMW Group στη CES 2020 ήταν το BMW i3 Urban Suite, το οποίο σχεδιάστηκε για να προσφέρει μία εμπειρία προσαρμοσμένη με ακρίβεια στις ανάγκες των επιβατών. Για το σκοπό αυτό, οι σχεδιαστές μεταμόρφωσαν πλήρως κάποια αυτοκίνητα παραγωγής BMW i3 – τα μόνα που δεν άγγιξαν ήταν το κάθισμα του οδηγού και το ταμπλό – προσομοιώνοντας το περιβάλλον ενός ‘boutique hotel’ πάντα με γνώμονα τη βιωσιμότητα. 20 αντίτυπα του BMW i3 Urban Suite, τα οποία μπορεί κάποιος να καλέσει μέσω μιας εφαρμογής, κυκλοφορούν στους δρόμους του Las Vegas. Το εσωτερικό του αυτοκινήτου υποδέχεται τους επιβάτες σε ένα άνετο, χαλαρό περιβάλλον. Αυτό οφείλεται κυρίως στα καθίσματα πολυθρόνες που προσφέρουν άφθονο χώρο για τα πόδια και φέρουν μία ειδική Ζώνη Ήχου (Sound Zone) για να μπορούν οι επιβάτες να απομονώνουν πλήρως τους εξωτερικούς θορύβους.

Αυτά τα τρία ξεχωριστά εκθέματα επιβεβαιώνουν για μία ακόμα φορά τη δέσμευση του BMW Group στην χρήση τεχνολογιών με τρόπο που προσφέρει χειροπιαστά οφέλη στους πελάτες.

Η τεχνολογία 5G κατείχε επίσης περίοπτη θέση στο περίπτερο του κατασκευαστή στη φετινή CES. Το BMW iNEXT που πρόκειται να λανσαριστεί το 2021 θα έχει συμβατότητα δικτύου 5G, που σημαίνει ότι το BMW Group να είναι πιθανότατα ο πρώτος κατασκευαστής πολυτελών οχημάτων στον κόσμο που θα προσφέρει ένα νέο πρότυπο επικοινωνίας σε μοντέλο παραγωγής. Στον εξωτερικό χώρο της Έκθεσης η BMW προσέφερε μία live επίδειξη – με πρωταγωνιστές ένα BMW i3 και ένα smartphone – αποδεικνύοντας πώς το 5G μπορεί να προάγει την οδική ασφάλεια στο επόμενο επίπεδο.

Σε προηγούμενες εκδόσεις της CES, το BMW Group αποκάλυψε αρκετές σημαντικές τεχνολογίες (και τις πιθανές εφαρμογές τους), οι οποίες στη συνέχεια εξελίχθηκαν για χρήση στη μαζική παραγωγή και ενσωματώθηκαν στην προϊοντική γκάμα της εταιρίας. Για παράδειγμα, το BMW Intelligent Personal Assistant που παρουσιάστηκε πέρσι στο Las Vegas έκανε το ντεμπούτο του σε ένα νέο μοντέλο της BMW σχεδόν έξι μήνες αργότερα.

Παρομοίως, μόλις μερικούς μήνες αφότου αποκαλύφθηκε στο κοινό στην CES 2016, ο ψηφιακός βοηθός μετακίνησης BMW Connected τοποθετήθηκε στη γκάμα μοντέλων BMW και στις φορητές συσκευές των πελατών. Και η επαναστατική τεχνολογία Remote 3D View της BMW γιόρτασε επίσης την πρεμιέρα της στο Las Vegas λίγο πριν λανσαριστεί στην αγορά.

BMW Group - CES 2020
BMW i3 Urban Suite – Artwork

1. BMW i3 Urban Suite

Τα τελευταία επτά χρόνια, το BMW i3 υποδύεται το ρόλο ενός «υποδειγματικού πρεσβευτή» ηλεκτρικής οδηγικής απόλαυσης, βιωσιμότητας και ευφυούς συνδεσιμότητας σε αστικές περιοχές. Τα χαρακτηριστικά αυτά το ανέδειξαν σε παγκόσμιο, ηλεκτρικό best seller στην πολυτελή compact κατηγορία. Το BMW Group έφερε το BMW i3 Urban Suite στη φετινή CES στο Las Vegas παρουσιάζοντας μία εμπειρία μετακίνησης προσαρμοσμένη πλήρως στις προσωπικές ανάγκες των επιβατών. Για το σκοπό αυτό, ένα στάνταρ BMW i3 υπέστη πλήρη μεταμόρφωση (μόνο το κάθισμα του οδηγού και το ταμπλό έμειναν απείραχτα) ώστε το εσωτερικό να αποπνέει τη χαλαρή αίσθηση ενός boutique hotel. Στόχος ήταν να δημιουργηθεί ένα φιλόξενος χώρος με υψηλό δείκτη ‘feel-good’ – το τέλειο μέρος για ξεκούραση, ψυχαγωγία μέσα στο αυτοκίνητο ή ακόμα και εργασία σε ένα χαλαρό και άνετο περιβάλλον. Περισσότερα εδώ.

2. BMW i Interaction EASE

Η αυτόνομη μετακίνηση είναι και πάλι βασικό θέμα της φετινής Έκθεσης. Το BMW Group συνεργάστηκε με το τμήμα Έρευνας & Εξέλιξης της Designworks για τη δημιουργία του BMW i Interaction EASE, το οποίο ‘εξετάζει’ το θέμα με εντελώς φρέσκια ματιά, υπογραμμίζοντας ταυτόχρονα τη φιλοσοφία καινοτομίας της μάρκας. Το περίπτερο της BMW θα προσφέρει μία γεύση από ένα μέλλον όπου η αυτόνομη μετακίνηση θα αποτελεί στοιχείο της καθημερινότητας. Το BMW i Interaction EASE σκόπιμα έχει απλές, αφηρημένες σχεδιαστικές γραμμές, σε αντίθεση με ένα πλούσιο, επιβλητικό εσωτερικό που υπόσχεται μία πολυτελή εμπειρία ταξιδιού. Τα υψηλής ποιότητας υλικά, η γεωμετρία της καμπίνας και η προηγμένη τεχνολογία είναι άριστα προσαρμοσμένα στις επιθυμίες και απαιτήσεις των επιβατών. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στη φυσική αλληλεπίδραση με ένα ευφυές αυτόνομο όχημα για βέλτιστη αξιοποίηση του χρόνου του ταξιδιού.

BMW Group - CES 2020
BMW i Interaction EASE

“Το BMW i Interaction EASE είναι ένα ενδεικτικό παράδειγμα της φιλοσοφίας μετακίνησης σε ένα μέλλον όπου η αυτόνομη οδήγηση θα είναι κάτι συνηθισμένο: πολυτελής, ανθρώπινη, και διαισθητική”, εξηγεί ο Adrian van Hooydonk, Ανώτερος Αντιπρόεδρος του BMW Group Design. “Οι επιβάτες ξεκινούν το ταξίδι τους με την αίσθηση ότι έχουν ήδη φτάσει”.

Κατά συνέπεια, η αλληλεπίδραση με το όχημα καθίσταται όσο το δυνατόν πιο απλή, διαισθητική και, κυρίως, ανθρώπινη. Για να μεταφερθεί αυτή η θεωρία στην πράξη, το BMW i Interaction EASE προσφέρει έναν έξυπνο συνδυασμό διαφορετικών λειτουργικών προφίλ. Αυτό αναβαθμίζει μορφές επικοινωνίας ήδη γνωστές από την τρέχουσα γκάμα μοντέλων BMW – όπως έλεγχος μέσω αφής, χειρονομιών και φυσικού λόγου, για συνομιλία με το BMW Intelligent Personal Assistant.

Επιπλέον, το BMW i Interaction EASE βαδίζει σε εντελώς νέους δρόμους με την τεχνητή νοημοσύνη που μπορεί να παρακολουθεί και να ερμηνεύει το βλέμμα του οδηγού. Αυτό το πάντρεμα εξαιρετικά προηγμένων τεχνολογιών με συναρπαστική σχεδίαση δημιουργεί ένα συναισθητικό δέσιμο μεταξύ ανθρώπου και μηχανής.

BMW i Interaction EASE

Η φυσική αμφίδρομη επικοινωνία εισέρχεται στο επόμενο στάδιο εξέλιξης

Επομένως, το BMW Group προάγει την αμφίδρομη επικοινωνία μεταξύ ανθρώπου και μηχανής στο επόμενο στάδιο με το BMW i Interaction EASE, επιστρατεύοντας μία γνήσια multimodal φιλοσοφία για τη δημιουργία μιας νέας διαδραστικής εμπειρίας σχεδιασμένης ώστε να είναι όσο το δυνατόν πιο απλή και φυσική και να φαίνεται σχεδόν ανθρώπινη. Μαζί με τη νέα λεκτική επικοινωνία με το BMW Intelligent Personal Assistant και ένα νέο είδος αναγνώρισης χειρονομιών, το σύστημα ανίχνευσης βλεμμάτων έχει αναλάβει πρωταγωνιστικό ρόλο στην ενεργοποίηση νέων τρόπων ανταπόκρισης στις ανάγκες των επιβατών. Αντί οι χρήστες να πρέπει πρώτα να μαθαίνουν ειδικές εντολές σε διαφορετικά προγράμματα λειτουργίας, η τεχνητή νοημοσύνη του οχήματος επεξεργάζεται τις ακουστικές και οπτικές πληροφορίες που λαμβάνει από διάφορους αισθητήρες και τις ερμηνεύει σύμφωνα με την οδηγική κατάσταση, την ώρα, την τοποθεσία και τα σήματα του οχήματος.

BMW i Interaction EASE

Η τεχνητή νοημοσύνη χρησιμοποιεί ανίχνευση βλέμματος για την περιήγηση του χώρου γύρω από το όχημα και τον χρήστη, ενώ η επικέντρωση (pointing) μπορεί να χρησιμοποιείται για την καταγραφή μιας επιλογής για περισσότερες πληροφορίες. Αυτή η μορφή διάδρασης χρησιμοποιεί στοιχεία από τον τρόπο συνομιλίας μεταξύ των ανθρώπων, δηλαδή το βλέμμα κάθε ατόμου ταυτίζεται με το ποιος είναι, με το θέμα της συζήτησης ή αν καθίσταται σαφές αυτό που λέγεται. Μία λεκτική εντολή ή μία χειρονομία θα ενεργοποιεί τη διάδραση με το αντικείμενο. Με αυτό τον τρόπο, είναι δυνατή η λήψη πληροφοριών στο ευρύτερο πεδίο του οπτικού πλαισίου των επιβατών καθώς το βλέμμα τους πέφτει π.χ. σε ένα εστιατόριο ή κινηματογράφο.

Το σύστημα Panorama Head-Up Display που εκτείνεται σε όλο το πλάτος του εμπρός παρμπρίζ διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στο συγκεκριμένο τομέα. Υπερθέτοντας ένα δεύτερο, ψηφιακό στρώμα πληροφοριών πάνω από την πραγματική εικόνα, λειτουργεί ως βιωματική διεπαφή επαυξημένης πραγματικότητας. Μπορεί να προβάλλει πρόσθετες πληροφορίες στο παρμπρίζ, προσαρμοσμένες για την εκάστοτε κατάσταση και την περιοχή γύρω από το αυτοκίνητο. Χάρη στην 5G συνδεσιμότητα, το όχημα γνωρίζει ακριβώς πού βρίσκεται και προσφέρει πληροφορίες για τα γύρω κτίρια, τις επιχειρήσεις και άλλα αντικείμενα όταν κρίνεται απαραίτητο.

Τα πρώτα χαρακτηριστικά που κάνουν πρεμιέρα στο BMW iNEXT

Το BMW Natural Interaction προετοιμάζει το δρόμο για το επόμενο επίπεδο ελέγχου μέσα στο αυτοκίνητο και όχι μόνο. Τα πρώτα χαρακτηριστικά του BMW i Interaction EASE θα κυκλοφορήσουν στην αγορά με το BMW iNEXT.

Εσωτερικό: η απόλυτη διαισθητική εμπειρία

Η εμπειρία στο εσωτερικό του BMW i Interaction EASE ξεκινά από τη στιγμή που ο επιβάτης εισέρχεται στο όχημα. Το BMW Intelligent Personal Assistant αναγνωρίζει τους επιβάτες καθώς πλησιάζουν, τους υποδέχεται με την ενεργοποίηση ειδικού φωτισμού και τους κατευθύνει στα δυο καθίσματα με τη χρήση δυναμικού φωτισμού. Στο εσωτερικό δεν γίνεται πουθενά χρήση δέρματος, το περιβάλλον είναι ευχάριστο και πολυτελές και δίνει στους επιβάτες την αίσθηση ενός τελικού προορισμού. Τα μαλακά, φιλόξενα καθίσματα με την τρισδιάστατη πλέξη διασφαλίζουν ένα υψηλό επίπεδο άνεσης, ενώ ταυτόχρονα ενεργοποιούνται από την επαφή χάρη στα ενσωματωμένα έξυπνα υλικά. Η καμπίνα πλαισιώνεται πλευρικά από κρυστάλλινες επιφάνειες με λειτουργικότητα «smart-glass» που τους επιτρέπει είτε να είναι διάφανες ή να προστατεύουν την περιοχή των καθισμάτων από αδιάκριτα βλέμματα.

Κυρίαρχο στοιχείο στο εσωτερικό του BMW i Interaction EASE είναι το μεγάλο σύστημα Panorama Head-Up Display που τοποθετείται ακριβώς μπροστά από την περιοχή των καθισμάτων. Προσφέρονται τρία προφίλ εμπειρίας (experience modes) – Explore, Entertain & Ease – που μεταβάλλουν το εσωτερικό, ενσωματώνουν πληροφορίες για την περιοχή που βρίσκεται το αυτοκίνητο και προσφέρουν αντίστοιχα ψυχαγωγία, απομόνωση (privacy), ή χαλάρωση.

Στο Explore mode, η έμφαση δίδεται στην περιοχή γύρω από το αυτοκίνητο. Το BMW Intelligent Personal Assistant χρησιμοποιεί τεχνολογία AR για την υπέρθεση πληροφοριών που ενδιαφέρουν τους επιβάτες στο παρμπρίζ, ώστε να εμφανίζονται αφενός στο οπτικό τους πεδίο, αφετέρου σε κατάλληλη θέση για να έχουν παράλληλα την εικόνα του πραγματικού κόσμου.

Ο χρήστης, μπορεί να έχει πρόσβαση σε πρόσθετες πληροφορίες ή δυνατότητες επικοινωνίας με το άμεσο ή πιο μακρινό περιβάλλον του αυτοκινήτου. Εστιάζοντας το βλέμμα στις υπερτιθέμενες πληροφορίες εμφανίζονται περισσότερες λεπτομέρειες στο παρμπρίζ και μία χειρονομία επιβεβαίωσης μεταφέρει το χρήστη στο επόμενο επίπεδο διάδρασης.

Το Entertain mode προσφέρει την απόλυτη εμπειρία μέσα στο αυτοκίνητο. Οι επιφάνειες των πλευρών σκουραίνουν για απομόνωση από τον έξω κόσμο και το  Panorama Head-Up Display μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την παρακολούθηση ταινιών. Ο θεατρικός, κρυφός φωτισμός αναδεικνύει το φως και το χρώμα σε όλο το εσωτερικό εμπλουτίζοντας το περιεχόμενο της προβολής και καλώντας τους επιβάτες να απολαύσουν στο μέγιστο βαθμό την εμπειρία.

Όταν είναι ενεργοποιημένο το Ease mode, το όχημα μεταμορφώνεται σε χώρο ηρεμίας και χαλάρωσης. Η επαφή με το έξυπνο υλικό, μετακινεί το κάθισμα σε θέση “μηδενικής βαρύτητας”, όπου ο επιβάτης έχει την αίσθηση ότι αιωρείται. Το BMW Intelligent Personal Assistant σκουραίνει το Panorama Head-Up Display και κάνει τις πλαϊνές επιφάνειες αδιαφανείς (opaque). Ταυτόχρονα, ο κρυφός φωτισμός προσδίδει στο εσωτερικό νότες ηρεμίας, ενώ η αρμονική σύνθεση ευχάριστων ήχων πλημμυρίζει την καμπίνα.

Με τον ήχο του BMW Vision M NEXT, ο Hans Zimmer και ο Σχεδιαστής Ήχου της BMW, Renzo Vitale αποτύπωσαν τον ήχο του μέλλοντος για το BOOST moment. Για το BMW i Interaction EASE, η πρόκληση ήταν να χρησιμοποιήσουν τον ήχο για να μετατρέψουν το EASE moment σε μία αυθεντική και συναισθηματική εμπειρία. «Ο ήχος συνοδεύει διακριτικά την επικοινωνία μεταξύ επιβάτη και αυτοκινήτου και υποστηρίζει τη μοναδική εμπειρία BMW», δήλωσε ο Renzo Vitale. Ο ήχος του BMW i Interaction Ease δείχνει επίσης το εύρος συνεργασίας με τον Hans Zimmer, ο οποίος, ως συνθέτης και επιμελητής, οδηγεί την εξέλιξη του BMW IconicSoundsElectric.

BMW Group - CES 2020
BMW X7 ZeroG Lounger

3. Το BMW X7 ZeroG Lounger

Με το BMW i Interaction EASE, το BMW Group δίνει μία γεύση από ένα μέλλον όπου η αυτόνομη οδήγηση έχει γίνει τμήμα της καθημερινής ζωής. Ωστόσο, το περίπτερο του κατασκευαστή στο Las Vegas δεν είναι απλά μία πλατφόρμα για πρωτότυπα οχήματα, παρουσιάζει και χειροπιαστές λύσεις που κλέβουν την παράσταση, όπως το BMW X7 ZeroG Lounger. Προσφέροντας την πρώτη, πλήρως εξατομικευμένη εμπειρία ανάκλισης και χαλάρωσης σε μοντέλο BMW, το κάθισμα αυτό προορίζεται για τη μαζική παραγωγή τα επόμενα χρόνια.

BMW Group - CES 2020
BMW X7 ZeroG Lounger

Δύο μοντέλα BMW X7 εφοδιασμένα με ZeroG Lounger εκτέθηκαν από το BMW Group στην CES 2020 και διατέθηκαν για test drive. Το πολυτελές κάθισμα έχει δυνατότητα ανάκλισης προς τα πίσω κατά 40 ή 60 μοίρες, προσφέροντας ένα κορυφαίο επίπεδο άνεσης. Η ζώνη ασφαλείας αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα του καθίσματος και ρυθμίζεται ανάλογα με τη θέση ανάκλισης, διασφαλίζοντας μέγιστη ασφάλεια ακόμα και εν κινήσει. Το BMW X7 ZeroG Lounger ήδη πληροί όλα τα απαιτούμενα πρότυπα ασφάλειας, χάρη στα νέα και καινοτόμα χαρακτηριστικά του. Εκτός από την ενσωμάτωση της ζώνης στο κάθισμα, αυτό περιλαμβάνει επίσης και έναν αερόσακο (cocoon) που παρέχει περιμετρική προστασία στον επιβάτη σε περίπτωση ατυχήματος και αποτελεσματική απόσβεση ενέργειας σύγκρουσης μέσω της ράγας του.

BMW Group - CES 2020
BMW X7 ZeroG Lounger

Κατασκευασμένο από υλικά υψηλής ποιότητας, το ZeroG Lounger στοχεύσει στην απόλυτη άνεση – και ταυτόχρονα ανταποκρίνεται στις ανάγκες του οδηγού κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Όταν το κάθισμα είναι σε θέση ανάκλισης, παραδείγματος χάριν, ο οδηγός μπορεί να απολαμβάνει το πρόγραμμα ψυχαγωγίας σε μία οθόνη ενσωματωμένη στην επένδυση οροφής. Επίσης μπορεί να επιλέξει να βλέπει οδηγίες στην οθόνη κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, μαζί με  κινούμενα γραφικά όταν το όχημα στρίβει. Παράλληλα με την υποστήριξη του χωρικού προσανατολισμού, μειώνεται σημαντικά και το φαινόμενο της ναυτίας. Οι επιβάτες δεν χρειάζεται να ανησυχούν ούτε για την αποφόρτιση της μπαταρίας του smartphone τους, αφού μπορούν να τοποθετούν τη συσκευή τους σε μία βάση ασύρματης φόρτισης. Η έξυπνη σχεδίαση της βάσης τους επιτρέπει να βλέπουν άνετα την οθόνη του smartphone τους από οποιαδήποτε θέση του ZeroG Lounger (καθιστή ή σε ανάκλιση).

4. 5G – Το μέλλον της συνδεσιμότητας

Το BMW Group έχει ήδη αντιμετωπίσει άμεσα τις προκλήσεις της ψηφιοποίησης – και έχει παίξει σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση και προώθηση της εφαρμογής και συνεχούς εξέλιξής της στη βιομηχανία. Ο κατασκευαστής πολυτελών αυτοκινήτων γρήγορα ενστερνίστηκε και την τεχνολογία 5G, ακολουθώντας πιστά το μότο “act like a start-up – deliver like a grown-up”. Το νέο πρότυπο κινητής τηλεφωνίας αναμένεται να εκτοξεύσει τα κινητά δίκτυα σε μία εντελώς νέα διάσταση, με ευρυζωνικότητα 10 – 100 φορές μεγαλύτερη από των σημερινών προτύπων και ελάχιστη καθυστέρηση. Το 5G προετοιμάζει το δρόμο για πρωτοφανή επίπεδα συνδεσιμότητας και ανταλλαγή δεδομένων υψηλών ταχυτήτων, τα οποία θα είναι βασικός μοχλός για τη βιομηχανία συνολικά. Πρωταρχικό του πλεονέκτημα στον αυτοκινητιστικό τομέα θα είναι η σημαντική επιτάχυνση της ανάπτυξης και εξάπλωσης της αυτόνομης οδήγησης – ή ακόμα και η εφικτότητά της σε μερικές περιπτώσεις.

5G στο νέο BMW iNext

Το BMW Group πρωτοπορεί εδώ και αρκετό καιρό με την υλοποίηση και ενσωμάτωση εφαρμογών συμβατών με δίκτυο 5G στα μοντέλα της. Όταν τα πρώτα αντίτυπα του BMW iNext κάνουν το ντεμπούτο τους στα μέσα του 2021, η τεχνολογία 5G θα λειτουργεί αξιόπιστα. Το γεγονός αυτό θα καταστήσει το BMW Group τον πρώτο κατασκευαστή πολυτελών οχημάτων στον κόσμο που θα προσφέρει τη νέα τεχνολογία κινητού δικτύου με ένα από τα μοντέλα της. Η εισαγωγή του 5G σε άλλες σειρές μοντέλων θα ξεκινήσει αμέσως μετά, αν και η ενσωμάτωση θα διαφέρει ανάλογα με το μοντέλο και τον εξοπλισμό του. Η ενσωματωμένη κάρτα SIM του BMW iNext θα χρησιμοποιείται για να προσφέρει συμβατότητα δικτύου 5G, που σημαίνει ότι οι πελάτες θα επωφελούνται από τη νέα τεχνολογία των αυτοκινήτων τους, ακόμα κι αν δεν έχουν ένα 5G smartphone. Η νέα γενιά εξαρτημάτων τηλεματικής 5G είναι υπό εξέλιξη σε συνεργασία με την HARMAN Samsung, με το BMW Group να έχει αναλάβει την ενσωμάτωση στη νέα αρχιτεκτονική του ηλεκτρικού συστήματος του αυτοκινήτου.

5G: Θεμελιώδες στοιχείο και ορόσημο για την ανάπτυξη της μελλοντικής μετακίνησης

Οι τεχνολογίες 5G αποτελούν προϋπόθεση για αυτόνομη οδήγηση (από Επίπεδο 3 και πάνω) – και, κατ’ επέκταση, για οχήματα συμβατά με αυτό το δίκτυο, όπως το BMW iNext. Η συνεχώς αυξανόμενη περιπλοκότητα ενός οχήματος με χαρακτηριστικά όπως συστήματα υποβοήθησης και λειτουργίες ημιαυτόνομης οδήγησης, τροφοδοτεί την αντίστοιχη αύξηση του όγκου δεδομένων που το όχημα πρέπει να επεξεργάζεται σε πραγματικό χρόνο και να μοιράζεται με το κεντρικό σύστημα (backend).

Για να μπορούν τα συστήματα που έχουν σχέση με την ασφάλεια να λειτουργούν σε ένα μοντέλο όπως BMW iNEXT, απαιτούνται τα εξής: ελάχιστη καθυστέρηση, εγγυημένη κάλυψη δικτύου και εγγυημένες ταχύτητες δεδομένων για ειδικές εφαρμογές. Όλα αυτά επιτυγχάνονται με την άφιξη της τεχνολογίας 5G. Αυτή σημαίνει ότι η νέα γενιά εξαρτημάτων τηλεματικής που εξελίσσει το BMW Group σε συνεργασία με την HARMAN Samsung είναι επίσης η πρώτη που υποστηρίζει το υψηλής ακρίβειας Global Navigation Satellite System (GNSS). Ως αποτέλεσμα ο εντοπισμός της γεωγραφικής θέσης του οχήματος δεν είναι μόνο πιο ακριβής και αξιόπιστος, αλλά συμμορφώνεται και με τις νομοθετημένες απαιτήσεις (ακεραιότητα ασφάλειας αυτοκινήτου επίπεδο B σύμφωνα με ISO 26262).

Το GNSS είναι επίσης απαραίτητο και για την ενσωμάτωση λειτουργιών ημιαυτόνομης οδήγησης, όπως αυτές του BMW iNEXT. Τα εξαρτήματα τηλεματικής θα είναι αρθρωτά, παρέχοντας πρόσθετη ευελιξία στο επίπεδο hardware και software που χρειάζεται το BMW Group για να κάνει το αυτοκίνητο μία βιώσιμη πρόταση μακροπρόθεσμα, ακόμα και αν οι κύκλοι καινοτομίας μειώνονται συνεχώς.

Η χρήση 5G προσφέρει μία εικόνα για το τι επιφυλάσσει στους πελάτες ως προς τις λειτουργίες ψυχαγωγίας και άνεσης. Θα μπορούν να απολαμβάνουν αποκλειστικά υψηλής ποιότητας περιεχόμενο βίντεο ανάλυσης έως 4K. Το ίδιο ισχύει και για τηλεδιασκέψεις (video conferences), που απαιτούν υψηλές ταχύτητες δεδομένων και χαμηλή καθυστέρηση. Ωστόσο, οι πλέον ευνοημένες με το 5G είναι οι εφαρμογές, αφού μέχρι τώρα ήταν ουσιαστικά αδύνατο το streaming σε πραγματικό χρόνο από ένα αυτοκίνητο. Για παράδειγμα, το cloud-based gaming γίνεται τώρα μία ελκυστική εφαρμογή του αυτοκινήτου χάρη στη μηδενική καθυστέρηση του streaming.

Ένα τεράστιο βήμα για την οδική ασφάλεια

Το BMW Group δεν επιθυμεί να περιορίσει την επαναστατική εφαρμογή της 5G τεχνολογίας και τις πιθανές εφαρμογές στα μοντέλα της. Ο κατασκευαστής πολυτελών αυτοκινήτων έχει ήδη δηλώνει την πρόθεσή του να κάνει τους δρόμους μας ασφαλέστερους και πιο αποδοτικούς για όλους τους χρήστες των δρόμων με τη βοήθεια του 5G. Την 1η Ιουλίου 2019, το BMW Group έγινε ο πρώτος κατασκευαστής αυτοκινήτων που κοινοποίησε ανώνυμα κυκλοφοριακά δεδομένα του σχετικά με την ασφάλεια για μη εμπορική χρήση.

“Σε ό,τι αφορά την οδική ασφάλεια, δεν υπάρχουν ανταγωνιστές, μόνο συνεργάτες”, εξηγεί ο Christoph Grote, Ανώτερος Αντιπρόεδρος του τομέα Electronics, BMW Group. “Κοινοποιώντας κυκλοφοριακά δεδομένα και εφαρμόζοντας συνδεσιμότητα οχήματος C-V2X, μπορούμε να βελτιώσουμε την ασφάλεια για όλους τους χρήστες των δρόμων, παντού”.

(C-V2X σημαίνει Cellular Vehicular to Everything). Και αυτό, επειδή η δημιουργία του Cooperative Intelligent Transport Systems (C-ITS) και η εφαρμογή του στην πράξη απαιτεί δύο τύπους γρήγορης σύνδεσης. Πρώτον, κυκλοφοριακά δεδομένα σχετικά με την ασφάλεια πρέπει να κοινοποιούνται σε όλα τα ενεργά μέρη ενός συστήματος μεταφοράς μέσω μιας ουδέτερης πλατφόρμας εξυπηρέτησης (server). Αυτή πρέπει να είναι εγγυημένη σε όλη τη βιομηχανία και τους κατασκευαστές και να χρησιμοποιείται από κοινού με κυκλοφοριακούς φορείς και σχετικές αρχές. Δεύτερον, όλοι οι χρήστες των δρόμων πρέπει να είναι διασυνδεδεμένοι. Είναι ο μόνος τρόπος για να διασφαλίζεται ότι επικοινωνούν άμεσα μεταξύ τους (peer-to-peer) και σε πραγματικό χρόνο χωρίς να βασίζονται σε μία σύνδεση κινητού δικτύου.

Το BMW Group συνεργάστηκε στη CES 2020 με την Qualcomm Technologies για τη διοργάνωση της live επίδειξης. Στόχος της επίδειξης είναι να δείξει τις τεράστιες δυνατότητες του C-V2X, στο μέλλον, για την προστασία των ευάλωτων χρηστών των δρόμων, και για να συμβάλλει ουσιαστικά στη μείωση των ατυχημάτων με πεζούς. Στο μέλλον, οι τεχνολογίες και πλατφόρμες C-V2X μπορεί να εξελιχθούν ώστε να καλύπτουν και άλλους ευάλωτους χρήστες των δρόμων όπως δικυκλιστές, χειριστές ηλεκτρικών πατινιών και μοτοσικλετών, και όσους ήδη εκμεταλλεύεται το οικοσύστημα οδικών μεταφορών.

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here