Ξεπέρασε το 80% η πτώση στα επιβατικά τον Απρίλιο λόγω κορωνοϊού, παρασύροντας αρκετά προς τα κάτω και το συνολικό ποσοστό του έτους μέχρι στιγμής (-38,3%). Έτσι, μετά τους δύο πρώτους θετικούς μήνες του 2020 (Ιανουάριος +6,2%, Φεβρουάριος +4,4%), η αγορά έπεσε κατά 60,7% τον Μάρτιο και 80,2% τον Απρίλιο.
Αντίστοιχη πτώση κατέγραψαν τα λεωφορεία κατά 82,5% τον Απρίλιο και 34,5% τον Μάρτιο, μετά από έναν εξαιρετικό Φεβρουάριο (+340,0%) και έναν αρνητικό Ιανουάριο (-33,3%).
Η πτώση στα δίκυκλα τον Απρίλιο ήταν 72,4%, ακολουθώντας την πτώση κατά 35,5% του Μαρτίου μετά από την άνοδο κατά 38,0% και 29,1% τους μήνες Φεβρουάριο και Ιανουάριο αντίστοιχα.
Μεγάλη η πτώση αλλά πιο συγκρατημένη στα φορτηγά (-32,9%), που οφείλεται προφανώς στα βαν παραδόσεων. Τους προηγούμενους μήνες τα φορτηγά κατέγραψαν πτώση 38,5% τον Μάρτιο, άνοδο 4,4% τον Φεβρουάριο και επίσης άνοδο 2,1% τον Ιανουάριο.
Αναλυτικά, με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων & Δικύκλων (ΣΕΑΑ) οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και το τετράμηνο, διαμορφώθηκαν ως εξής:
Ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων στην Ελλάδα
Απρίλιος 2020 | Απρίλιος 2019 | Μεταβολή | |
Επιβατικά | 2.434 | 12.303 | -80,2% |
Φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 444 | 662 | -32,9% |
Λεωφορεία | 7 | 40 | -82,5% |
Δίκυκλα (πλέον των 50 cc) | 922 | 3.336 | -72,4% |
Ιανουάριος -Απρίλιος 2020 | Ιανουάριος -Απρίλιος 2019 | Μεταβολή | |
Επιβατικά | 23.824 | 38.592 | -38,3% |
Φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 2.192 | 2.685 | -18,4% |
Λεωφορεία | 120 | 154 | -22,1% |
Δίκυκλα (πλέον των 50 cc) | 7.008 | 9.138 | -23,3% |
Όπως φαίνεται από τον παρακάτω πίνακα, τα SUV εξακολουθούν να κρατούν τα σκήπτρα στην ανάλυση των διαφόρων κατηγοριών. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών μέχρι τον Απρίλιο του 2020, έχει ως εξής:
Όσον αφορά στην κατανομή ανά καύσιμο των ταξινομήσεων νέων αυτοκινήτων στην Ελλάδα, παρατηρούμε ότι τον Απρίλιο αυξήθηκε το ποσοστό του ντίζελ, ενώ αντιθέτως έπεσε σημαντικά αυτό της βενζίνης. Στο τετράμηνο, πάντως, η εικόνα διαφέρει. Μικρή αύξηση καταγράφουν και οι κατηγορίες εναλλακτικών καυσίμων (εκτός του υγραερίου), με τα υβριδικά να καρπώνονται τη μεγαλύτερη. Συγκεκριμένα, η εικόνα είναι η ακόλουθη: