Τον Οκτώβριο του 2022, οι ταξινομήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη συνέχισαν την ανοδική τους πορεία (+12,2%), με 745.855 πωλήσεις.
Όπως όμως επισημαίνει η ACEA κατά την δημοσιοποίηση των σχετικών στοιχείων, αυτό το αποτέλεσμα παρέμεινε σχεδόν 290.000 μονάδες κάτω από τα προ-πανδημικά επίπεδα του Οκτωβρίου 2019.
Όλες οι βασικές αγορές της περιοχής συνέβαλαν θετικά στην ανάπτυξη του περασμένου μήνα, με τρεις στις τέσσερις από αυτές να καταγράφουν διψήφια αύξηση: Γερμανία (+16,8%), Ιταλία (+14,6%) και Ισπανία (+11,7%). Η γαλλική αγορά σημείωσε πιο μέτρια αλλά σταθερή άνοδο (+5,5%). Αύξηση καταγράφηκε και στην Ελλάδα (+23,1%).
Το δεκάμηνο του 2022, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ παρέμειναν σε αρνητικό έδαφος (-8,1%), καθώς οι πρόσφατες αυξήσεις δεν ήταν αρκετές για να αντισταθμίσουν τις απώλειες που σωρεύτηκαν από τον Ιανουάριο έως τον Ιούλιο του τρέχοντος έτους. Μεταξύ των τεσσάρων μεγαλύτερων αγορών της περιοχής, η Ιταλία σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση (-13,8%), ακολουθούμενη από τη Γαλλία (-10,3%), την Ισπανία (-5,8%) και τη Γερμανία (-5,5%). Αντιθέτως η χώρα μας κατέγραψε αύξηση στο δεκάμηνο (+3%).
Από πλευράς ομίλων το δεκάμηνο η κατάταξη και τα μερίδια αγοράς διαμορφώνονται ως εξής: Volkswagen Group (Volkswagen, Audi, Skoda Seat/Cupra, Porsche, Bentley, Lamborghini και Bugatti) 24,6%, Stellantis (Peugeot, Opel/Vauxhall, Fiat/Abarth, Citroen, Jeep, DS, Lancia/Chrysler, Alfa Romeo, Dodge, Maserati και RAM) 18,8%, Hyundai Group (Kia, Hyundai) 9,8%, Renault Group (Renault, Dacia, Alpine, η Lada δεν ανήκει στον όμιλο από φέτος) 9,3%, Toyota Group (Toyota, Lexus) 7,2%, BMW Group (BMW, MINI)7,1%, Mercedes-Benz (Mercedes, Smart) 5,8%, Ford 4,7%, Volvo 2,4%, Nissan 2,1%, Mazda 1,2%, Jaguar Land Rover Group (Land Rover, Jaguar) 1,1%, Honda 0,6% και Mitsubishi 0,5%.
Από πλευράς μαρκών την πρώτη δεκάδα του δεκαμήνου οι Volkswagen με μερίδιο 10,5% (964.188 μονάδες) από 11,2% το περσινό δεκάμηνο, Toyota με μερίδιο 6,9% (633.532 μονάδες) από 6,1% το περσινό δεκάμηνο, Peugeot με μερίδιο 5,7% (524.447 μονάδες) από 6,1% το περσινό δεκάμηνο, BMW με μερίδιο 5,7% (518.919 μονάδες) από 5,8% το περσινό δεκάμηνο, Mercedes με μερίδιο 5,6% (512.342 μονάδες) από 5,3% το περσινό δεκάμηνο, Audi με μερίδιο 5,4% (493.193 μονάδες) από 5,2% το περσινό δεκάμηνο, Kia με μερίδιο 5,1% (468.295 μονάδες) από 4,3% το περσινό δεκάμηνο, Renault με μερίδιο 5,0% (463.576 μονάδες) από 5,6% το περσινό δεκάμηνο, Skoda με μερίδιο 4,9% (445.332 μονάδες) από 5,1% το περσινό δεκάμηνο και Hyundai με μερίδιο 4,7% (435.041 μονάδες) από 4,3% το περσινό δεκάμηνο.
19 μάρκες αύξησαν τις πωλήσεις τους τον Οκτώβριο σε σχέση με τον περσινό, οι Alfa Romeo +83,6% (28η με 0,4% μερίδιο αγοράς), Audi +59% (3η με 5,8% μερίδιο), Skoda +47,5% (9η με 4,9%), Toyota +46,2% (2η με 7,2%), Ford +37,8 (8η με 5,1%), Volkswagen +37,4% (πρώτη με 11,2%), DS +36,9 (25η με 0,5%), Seat/Cupra +29,5% (16η με 2,9%), Lancia/Chrysler +21,5 (27η με 0,4%), Land Rover +16,6 (22η με 0,8%), Dacia +16% (12η με 3,8%), Mazda +13.2% (20η με 1,4%), Nissan +11,4% (18η με 2,1%), Honda +7,2 (24η με 0,6%), BMW +5,8% (4η με 5,6%), MINI +5,6% (19η με 1,5%), Citroen +2,5% (15η με 3,4%), Volvo +2,4 (17η με 2,4%) και Mercedes+1,9% (6η με 5,4%). Αύξηση παρουσίασαν και κάποιες πολυτελείς μάρκες της Stellantis και τoυ VW Group.
Λίνα Τσαγκαράκη